Reclame op kentekenplaathouder

Gieliovd

Forumguru
Dat ik net mijn rijbewijs had kreeg ik een of andere raamsticker wat neerkwam op "let op deze bestuurder rijdt net, houdt dus maar veel afstand want hij kan niet rijden".

Ik heb daar maar eens over gemeld wat ik er van vond. Leuk kadootje! NOT
 

Desperado

Forumguru
De mijne komt bij de Toyatadealer weg en was dus voorzien van Toyotareclame.
Daar is hij in de garantieperiode 4 keer teruggeweest zonder succes.
Nu rijdt ik rond met van Heukelem omdat die wel naar me luisterde ondanks dat de auto daar niet wegkwam.
 

cvegreen

Forumguru
Bij mijn wagen staat er ook reklame op(zie mijn auto http://www.skodaforum.nl/board/vbgarage.php?do=view&id=2374 het staat op 1 van de foto's). Van de handelaar vanwaar hij komt. Heb er niet veel op tegen , al denk ik om te graan vragen in de skoda garage niet ver van waar wij gaan bouwen of mijn wagen zijn mooie grijze plaat met groene letters erop mag hebben. Heb gegoogelt maar vind zo geen nummerplaatbord .
 
Bij ons zat er alleen een bescheiden sticker/letters op de linker achterkant van de klep. De kentekenplaathouders waren blanco. Vind het bij ons nogal meevallen en heb er geen moeite mee.
 

JeeWee

Actief lid
Door de moeite die mijn leverend dealer (Hamers Voorschoten) heeft gedaan om mijn carkit passend te krijgen (ten koste van een gat in mijn dash, maar da's vers twee) zou ik KPH's met hun reclame zonder morren accepteren. Tot mijn aangename verbazing hebben ze alleen een beschaafd stickertje met hun gegevens linksachter op de klep geplakt. Netjes recht geplakt (!), niet al te groot en qua kleur ook niet in het oog springend.

Daarnaast rijd ik ook nog met een (doorzichtige) sticker van mijn werkgever rond, maar daar staat een dermate substantiele vermindering van mijn eigen bijdrage tegenover dat ik (lees: mijn portemonee) daar geen enkele moeite mee heb.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik kwam er vandaag net achter dat ik wel DEGELIJK een Martin Schilder Skoda nummerplaat houder heb in plaats van die vreemde uit Limburg!

Ik vind het eigenlijk wel mooi staan met die Skoda logo's erop :)

Ongevraagd, dat wel! Maar niet ongewenst.
 

Wilko

Senior Member
Da's ook een nette dealer... :)
Grappig dat te lezen. Ik had mijn eerste Skoda Octavia bij hen besteld, (na een hele rel over niet waar te maken claims over die auto, niet aanwezig zijn van een tweetal modellen auto's voor een op afspraak ingeplande proefrit waarbij ik o.a. een klacht bij importeur Pon had ingediend) met de nadrukkelijke eis dat er geen reclame op die auto mocht staan, en wat zie ik tijdens het afhalen van die Octavia? Jawel hoor, kentekenplaathouders met hun naam en stomme stickers met hun naam er op op de auto. Ik heb ze dat er ter plekke af laten halen en heel duidelijk gemaakt dat ik die auto anders daar zou laten staan en wederom een klacht bij Pon in zou dienen over het niet nakomen van de nota bene op papier vastgelegde afspraken. Na nog een paar problemen tijdens onderhoud (niet kunnen vinden van speciaal bestelde vervangende onderdelen in hun magazijn terwijl ik daar nota bene nog voor gebeld had voor ik de auto kwam brengen, het niet doen van de werkzaamheden (slot vervangen) waar de auto voor gebracht was en wel bellen dat hij klaar stond) heb ik dat bedrijf voorgoed de rug toegekeerd. Ik heb sinds die tijd nog vier andere Octavia's gereden, maar daar is er geen een meer van bij hen besteld of gekocht.
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor mij is elke vorm van reclame op mijn auto - voor wie of wat dan ook - een absoluut taboe.

Heel vroeger wel eens met een eigenwijze aflevermonteur te maken gehad ("die NL-sticker met ALH-reclame moet van de leasemaatschappij"), maar dat was heel rap opgelost: "beste man, die rommel gaat er NU af óf hij blijft gewoon staan waar hij staat - en ik hou de sleutels in m'n zak". Bij alle volgende auto's nooit meer zo'n probleem gehad... (De auto stond dan ook vlak voor de deur van de showroom).
 

Last resort

Forumguru
Het is wat andere ook al eerder melden. Bij de bestelling gevraagd of er GEEN reclame op de kentekenplaat zou komen, maar bij de aflevering dus wel een plaat met reclame. Op dat moment wilde ik er niet over beginnen, maar nu ik dit zo lees, denk ik er toch weer aan. Ga toch maar eens kijken om de plaat om te wisselen.
 

djmshell

Senior Member
ik heb wel eens begrepen dat het dievengilde de reclame op de nummerplaten ook in de gatenhoud????

met het idee van de auto staat in ik noem zwolle en op de nummerplaat staat bijv skoda garage ... te vlissingen. ver uit de buurt. dus makkelijker target.

Misschien een hoop onzin. maar als ik er over nadenk kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Ik heb/had ook de reclame op mijn nummerplaat. maar met een forumsicker netjes kunne afplakken.
 

Canon-Eye

Forumguru
...dat het dievengilde de reclame op de nummerplaten ook in de gaten houdt
Eén van mijn redenen...
Het idee is "Die is ver van huis, dus er zal allicht iets van waarde achterin liggen want je kunt niet alles in je zak steken".
 

freaker

Nieuw lid
hoi,

wij hebben 2 weken terug onze octavia opgehaald bij de dealer en inderdaad het eerste wat ik deed was het reclame bord eraf halen, we worden daar niet voor betaald denk ik dan :).
collega`s op het werk zeiden ook waarom doe je dat en ik antwoord hun direct, ben daar niet voor betaald dus zie geen reden.
als ik tevreden ben over mijn dealer dan vertel ik het liever dan dat er zo debiele reclame opstaat

ellenenbram
 

Ron_2

Senior Member
Ik heb ooit bij een dealer gewerkt waar men bij de servicebeurten elke auto zonder dealersticker vrolijk voorzag van alle mogelijke stickers, tot men echt ruzie kreeg met klanten die na elke beurt wéér al die troep er af moesten halen.
 

Rallye

Forumguru
Vreselijk. Zo hebben ze bij de Peugeot-dealer waar ik de auto in onderhoud had (maar niet gekocht) ooit, zonder overleg, de nummerplaathouder van mijn 206GTI vervangen voor die van henzelf. De nieuwe zat bovendien scheef, en de "kontjes" van de afgeknipte popnagels zaten nog binnen in de klep. Rammelderammel. Daar heb ik ook een goed gesprek over gehad.

@Ron_2: ik zal ook nooit naar Koningin Julianatoren gaan......
 

Koots

Lid
Ik heb de afleverende dealer (Broekhuis in Assen) duidelijk gevraagd/meegedeeld dat ik geen reclame van welke soort dan ook op de auto wil. Laat sowieso alle stickers/type-aanduidingen e.d. eraf halen (behalve het Greenline-logo in de grill, daar wilden ze liever niet aan beginnen vanwege het risico op beschadiging). We gaan het zien.

Heeft niets te maken met dat ik niet tevreden zou zijn over de dealer (wordt voor mij de eerste ervaring met Broekhuis) maar ik vind het gewoon mooier. En als ze goed werk leveren werkt mond-tot-mond reclame veel effectiever.
 
Reklame op de kentekenplaat vind ik nog meevallen. Bij mijn dealer gaat er nog standaard een extra sticker op beneden rechts op de kofferbak.

Tot 10 jaar geleden was dat zelfs een oranje sticker. Nu grijs of zwart.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
 

Canon-Eye

Forumguru
Reklame op de kentekenplaat vind ik nog meevallen. Bij mijn dealer gaat er nog standaard een extra sticker op beneden rechts op de kofferbak.
Het kan (of kon, vroeger) nóg erger.

Ik ken een BMW-dealer die destijds, toen veel van mijn collega's in BMW-3's reden, de gewoonte had om een chromen reliëf met dealernaam op de kont aan te brengen waartoe hij twee gaatjes voor de schroefjes in het plaatwerk boorde. Zou voor mij reden zijn geweest om de auto te laten staan totdat de zaak onzichtbaar hersteld is met schriftelijke garantie v.w.b. eventuele roestvorming terplaatse.
Gelukkig wilde ik toen al geen BMW - enigszins tegen de baas z'n zin in had ik een Audi-80 uitgezocht... :smirk:
 
Bovenaan Onderaan