Reclame op kentekenplaathouder

Wilko

Senior Member
Ik heb weliswaar een Tsjechische partner, maar zo'n Tsjechische kentekenplaathouder komt bij ons niet op de auto.

Ik heb heel wat jaren elk tweede weekend in Tsjechië doorgebracht, en daar zie je regelmatig auto's met dergelijke kentekenplaathouders, ook nogal eens samen met een lading Tsjechische vlaggen en soms zelfs nog meerdere "CZ" stickers achterop.

Ik heb het niet zo op dergelijk nationalistisch gedrag...

Sommige Tsjechische vrienden die hier nu in NL wonen en werken hebben wel eens een enkel klein Tsjechisch vlaggetje achter op de auto, daar kan ik me dan nog iets bij voorstellen.
 

Rallye

Forumguru
Ik kreeg daar in Tsjechië ook een beetje een "unheimisch" gevoel van. Maar goed het is een jong land, dus dan is de neiging je te profileren misschien wat groter. Om er als Nederlander mee rond te rijden is wel grappig, al zou ik het zelf niet doen. Die van mij zegt "Skodaforum", in plaats van "Vruggink".
 
Ik snap jullie reacties hoor maar Tsjechië is nu eenmaal ons tweede thuisland, we hebben daar inmiddels zo'n 12 jaar een huis en van Nationalistisch gedrag merken we overigens heel weinig ;) (zijn jullie de laatste tijd wel eens in Frankrijk of USA geweest?)
 

Rallye

Forumguru
Bij grote landen is dat nationalistische nog irritanter ("I pledge allegiance to the flag"), maar mij viel het op de auto's in Tsjechië wel op. Nederlanders, met alle oranje accenten, kunnen er trouwens ook wat van. Ik heb, by the way, ook zeer goede ervaringen in Tsjechië. Twee zeer geslaagde vakanties.
 

RapidRalph

Nieuw lid
Hallo, dit lijkt misschien een beetje een vreemde vraag. Dus hier gaat het ... Weet iemand waar ik dealer nummerplaathouders kan krijgen met de naam van een dealer? Ik ben Brits, maar breng veel tijd door in NL en wil mijn skoda er een beetje anders uit laten zien! Bij voorkeur een Skoda-dealer uit Utrecht of Amersfoort. Erg bedankt Giles
 

EdK

Forumguru
Denk dat je gewoon naar een dealer moet toerijden en even met ze moet praten en dat je reclame voor hun wil rijden...in de UK en NL.
En misschien dat ze hem er ook nog wel ff gratis opzetten terwijl je hem al gratis hebt....
Nee heb je en JA kun je krijgen, maw beleefd brutaal wezen....:koffie:
 

RapidRalph

Nieuw lid
Bedankt, EdK! Ik zal Pon Dealer Hoogland eens proberen wanneer ik de volgende keer passeer. Het lijkt misschien vreemd voor jullie om een dealer kentekenplaathouder te willen hebben. Hier in het UK wil iedereen Tsjechisch!
 

Wilko

Senior Member
RapidRalph, heb je een auto waar het stuur ook rechts zit?
Dan ben ik bang dat je kentekenplaat (en enorme GB sticker?) je auto misschien toch wat minder Nederlands er uit laten zien dan je wenst. :-)

Je kunt natuurlijk een caravan achter je auto hangen en een zak Nederlandse aardappelen en pak hagelslag op de hoedenplank leggen om het geloofwaardiger te maken.
 

RapidRalph

Nieuw lid
ik ga nu naar de winkels! alle BMW-eigenaars aan het werk hebben München van hun auto's. Ik hou gewoon van anders te zijn, misschien gek!
 

Jewepe

Forumguru
Mij maakt die reclame niet zoveel uit. Had laatst wèl een hele leuke ervaring met VAG-Techniek m.b.t. de nummerplaathouder. Ik had mijn S2 daar gebracht voor een grote beurt met APK (tot volle tevredenheid uitgevoerd, zoals gebruikelijk), hadden die "boefjes" een perfect passende VAG-Techniek sticker over de naam van de garage waar ik de auto gekocht had geplakt. Ik vond het wel leuk en de sticker zit er nog steeds op.
 

Canon-Eye

Forumguru
hadden die "boefjes" een perfect passende VAG-Techniek sticker over de naam van de garage waar ik de auto gekocht had geplakt
Zouden ze mij niet moeten flikken... die zou ik er ter plekke weer af laten halen! :jaja:


Maar gelukkig heb ik voor en achter neutrale plaathouders met een dun onderrandje waar geen sticker op past...
 

Sk_Hans

Forumguru
De dealer waar ik de auto gekocht had, had achter ook een houder met zijn reclame gemonteerd. Ik heb hem daar alleen gekocht omdat zij de enige waren die de juiste Kodiaq op voorraad hadden staan. Dat ging ook nog eens wat stroef. De vorige drie Skoda´s heb ik bij mijn "gewone" dealer gekocht. Daarom maar meteen even alles afgeplakt en die onderste rand op de houder helemaal zwart gespoten.
 

BramBam

Forumguru
Mijn huidige (SEAT-)dealer vroeg of hij voor en/of achter zijn kentekenplaathouders mocht monteren. Heb toen gezegd dat ik achter geen probleem vond. Heb bij een vorige auto een keer ter plekke de oude kentekenplaathouders uit een container laten vissen en laten monteren, omdat ze ongevraagd andere hadden gemonteerd.

Vind het respectloos als dit zonder goedkeuring van de eigenaar/berijder wordt gedaan.

Krijg op mijn Kodiaq (helaas) kentekenplaathouders met reclame/contactgegevens van mijn werkgever.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Jewepe

Forumguru
Ik snap de consternatie niet helemaal. Waarom zou je geen reclame mogen maken voor een bedrijf waar je tevreden over bent?
 

Horkje

Forumguru
Ik begrijp überhaupt niet dat men anno 2018 nog denkt dat deze manier van reclame sowieso attentiewaarde of bereik heeft.

Wie laat zich leiden door wat er op iemands kentekenplaathouder staat?

Weet je wat er zou moeten staan? Als je dit kan lezen zit je te dicht op me.....
 
Bovenaan Onderaan