Hierbij nog even een update over mijn reparaties en wat ik allemaal heb laten doen.
Het ketting is vervangen. Ketting was gerekt en de spanner was versleten tot op de metaal.
En tot verbazing klinkt de motor nu muisstil. Had niet verwacht dat het zoveel zou uitmaken. Met stationair merk je in de auto niet eens dat de motor draait.
Distrubutie set vervangen. De riem zag er nog wel oke uit. Dus waarschijnlijk toch wel een keer vervangen in het verleden.
Koppelingsplaten waren helemaal op en is vervangen + De vliegwiel. Daar zat speling in en geadviseerd het ook maar gelijk te doen. Koste wel wat meer geld maar goed. Olie , filters , bougies v-snaar etc vervangen.
Achterklep laten uitdeuken en gespoten. ( Had achteruit de lantaarnpaal voor mn deur geraakt paar weken terug) En ja met achteruitrijcamera en sensoren
Verder heb ik nog een stuurhoesje laten zetten en de ramen geblindeerd.
Ketting : Ina
Riem : Skf
Waterpomp : Hepu
V riem : Continental
Koppeling set : Luk
Filters + Bougies : Bosch
Olie : Mobil 1 5w40 ?? Wrm weet ik ook niet foutje bedankt maar goed kan geen kwaad las is op de forum dus moeten we er een tijdje mee doen.
Kosten
Totaal aan onderdelen : ong 500 euro.
Arbeid : 235 Euro
Uitdeuken spuiten : 85
Ramen : Ramen en stuurhoes 40 Euro
Het totale plaatje wil ik niet eens uitrekenen. Meer dan ik had verwacht ieder geval maar goed, dat is een auto . Heb wel een bijna nieuwe auto nu wat nog jaren mee kan.
Maar nogmaals het ketting ... O wat een verandering zeg, heerlijk
Verder is het lopen met een mondkapje op straat en niet al te gezellig hier. De enige winnaar van deze vakantie trip is de auto denk ik

Eind augustus rij ik weer terug.
Zet even wat foto's erbij.
Take care allemaal