Ratelgeluid 2.0 fsi.

Topic in 'Octavia II' gestart door 64rhfx, 10-05-2017.

1. Sero

Sero Lid

bedankt voor je reactie

Het is wel zo dat het begint in zijn 2 bij 2000 toeren en bij 3000 toeren is echt de hoogtepunt dus het geluid wordt steeds meer hoe meer toeren ik maak en ze 3 is bij dezelfde toeren het geluid iets minder 4 merk ik nou ook dat het heel klein beetje soms ook aan het fluiten is.
    Wanneer je de koppeling intrapt is het geluid onmiddellijk verdwenen Dan blijven de alle onderdelen nog wel draaien denk ik maar echt niet horen En wanneer ik het weer loslaat en hij gaat weer de versnelling in begint het gezien meer Ik zal er nog een link van toevoegen als je goed luistert hoor je daar ook wel een beetje het geluid.

Ja over het motorsteun zit ik ook al dagen lang mee Ik weet niet of het gaat helpen met weer uithalen in de oude even te plaatsen Er is maar één manier hoe dat erop geplaatst wordt.

Waar ik nog wel aan twijfel is dat de linker voorwiel van de auto hoog stond dus niet op de grond Enzo is de steun to vervangen en de auto later op de grond gezet.
    Kan wel zomaar zijn dat iets dan gespannen is en misschien was het echt even helemaal loskomt en weer gemonteerd wordt ja die weet ik wil het wel proberen heb alleen geen tijd gehad de laatste dagen.

Link van bak geluid

Link van de ketting had ik ook toevallig ter info

2. Sero

Sero Lid

weet al wat meer

Heb vanmorgen de oude steun weer erin gezet en het geluid was verdwenen
    Vervolgens dacht ik misschien was ze toch een montagefout en heb ik de nieuwe erin gezet en nu is het geluid weer terug.
    Dat ding gaat maar op een manier erop Ik snap het niet het is heel raar Dus nu moet ik waarschijnlijk weer een nieuwe aanschaffen Maar dan ben ik bang hetzelfde probleem te krijgen Ik kan het niet meer retour sturen als je het hebt gebruikt.

En toevallig kwam ik weer een andere probleem tegen waarschijnlijk want daar heb ik een link van die ik even ga toevoegen wan dan Trouwens kan zijn.

3. EdK

EdK Forumguru

Niets met opnieuw uitlijnen te maken ???? :pieker:

4. Sero

Sero Lid

Bedoel je het laatste filmpje of het geluid van de bak.
    Er is paar weken terug ook een rubber van de homokineet vervangen idd niet uitgelijnd. Maar hoefde niet werd gezegd

5. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Nee dit moet niet na vervangen rubber, enkel bij vervangen van de homokineet zelf.

Sero vindt dit leuk.
  6. Sero

Sero Lid

Nee met uitlijning ook geen problemen momenteel.
    Het geluid van de bak is ook zo minimum dan voorheen en bijna niet te horen sinds de oude steun er weer in zit. Ik ga nu kijken om een zelfde merk steun te kopen.

Alleen op de laatste filmpje komt er wel een rare geluid van de wiel wanneer ik die draai.

7. Kanerr

Kanerr Senior Member

Ik zou de oude steun erop laten. Geratel van de ketting klinkt wel erg. Ratelt erg hard. Wat je kan doen, als je de risico wilt nemen, dikkere olie bijvullen zodat je meer weerstand krijgt. Wel echt alleen voor de rit, wordt gemiddeld ook wel echt warm. En ik zou dan ook echt met 110/120 gaan naar Istanbul :)

Laatste foto kijkt echt vanuit de bak te komen, denkend aan de huil geluiden denk ik echt aan de versnellingsbak of vliegwiel...

Sero vindt dit leuk.
  8. EdK

EdK Forumguru

Zou haast zeggen zie Istanboel te bereiken met huidige problemen en breng hem daar naar een Skoda dealer
    Denk dat je daar een stuk goedkoper uit bent in de garage van een dealer dan hier !?
    En dan kun je misschien in een nagenoeg nieuwe wagen terugrijden ... :pieker:

Sero vindt dit leuk.
  9. Sero

Sero Lid

ja dat is precies wat ik van plan ben.

125 euro voor het vervangen van de ketting en distrubutieset.
    60 euro voor koppelingsplaten vervangen.
    150 euro Compleet reviseren.
    Denk dat ze beter de motor eruit kunnen halen en alles tegelijk doek. En wat je zegt terugrijden met een goed gevoel. Alsbik die dingen hier moet laten doen is dat 1 / 3 van de waarde van het hele auto.
    Dit waren de arbeidskosten, Wel van een goede volkswagenservice. De dealers werken alleen met eigen originele onderdelen maar arbeid blijft zelfde.

Laat het jullie zeker weten of ik het hebt gehaald

Heb trouwens nog contact gehad met de leverancier van de steun. Die gaan het vergoeden omdat er nog garantie op zit. Dat ding is geen jaartje oud. En heb de zelfde merk besteld.
    De nieuwe van autodoc gaat weer terug waardoor het geluid begon.
    Heb wel 1 moertje kapot gedraaid . Maar goed zit nog goed vast met 3 anderen. Blijf echt bezig zo

JeSko vindt dit leuk.
  10. Sero

Sero Lid

De oude is echt aan vervanging toe.
    Hij zit behoorlijk los, en wordt vergoed hoorde ik net. Als ik zo blijf doorrijden komt meer problemen. Er komt morgen een nieuwe binnen van hetzelfde merk.
    Had geen bon meer maar ze hebben het even opgezocht voor me .
    Goede bedrijf weet niet of ik de naam mag geven . Bogijn.nl Zo niet wissen we het weer.

11. EdK

EdK Forumguru

Tuurlijk wel.......... en stopt hij er opeens mee dan zet je je vrouw achter het stuur en ga jij met rest van family gewoon duwen ....:D

Sero vindt dit leuk.
  12. Sero

Sero Lid

Dat gaat zeker werken met me kleintjes van 1.5 en 5 jaar oud. Komt helemaal goed. Genoeg vertrouwen in mn skoda. Heb hem beloofd als die het haalt krijg tie een poetsbeurt van me

Last edited by a moderator: 09-07-2020
    Kanerr, s-line en EdK vinden dit leuk.
  13. Kanerr

Kanerr Senior Member

En? Al in Istanbul?

Sero vindt dit leuk.
  14. Sero

Sero Lid

1 augustus ga ik vertrekken :)

Last edited by a moderator: 23-07-2020
  15. Slider

Slider Lid

De vraag is dan natuurlijk: Heb je het gehaald zonder problemen? :)

Sero vindt dit leuk.
  16. Sero

Sero Lid

Hoi. Was net van plan het door te geven.
    Ben dinsdag avond vertrokken en vandaag aangekomen. En ja heb het gehaald zonder enige problemen. Moet zeggen het is weer goed gekomen tussen de auto en mij. Was echt genieten op de snelweg. Vooral in zn 6 knalt ie lekker door. Morgen naar de garage voor het vervangen van de ketting en spanner, distrubutieriemset, Grote beurt en nu we toch bezig zijn de koppelingsplaten ook erbij. Hopelijk komt het goed.

Het was rustig op de wegens en grenzen. Niet eens 1x in de file gestaan.
    Verder was het een leuke ritje van 2700 km tot Istanbul. 26 uur gereden exclusief pauzes.
    Verbruik van 7.6 gemiddeld met een constante snelheid tussen de 120 180 kmph . Had lager gekund natuurlijk als je 100 130 aanhoud. Maar vind dit al behoorlijk goed voor een 2.0 benzine auto. Ong 650 700 km per tank x 3.5.
    Kosten totaal. 220 euro voor benzine wat erg goedkoop is in sommige landen.
    70 euro vignet etc kom ik uit op 300 euro.
    Ja, ben zeer tevreden.
    Bedankt voor je bericht, ik ga nu even lekker slapen

Bijgevoegde bestanden:

Tman0961, eriktv, VAG-man en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. brepus13

brepus13 Forumguru

Dat is een mooie rit geweest! Fijn dat het allemaal goed gekomen is :-)

Sero vindt dit leuk.
  18. EdK

EdK Forumguru

En nu maar hopen dat het sneeuwt in Istabul......:pardon:

Deel deze pagina