Ratelgeluid 2.0 fsi.

Sero

Lid
Niets met opnieuw uitlijnen te maken ???? :pieker:
Bedoel je het laatste filmpje of het geluid van de bak.
Er is paar weken terug ook een rubber van de homokineet vervangen idd niet uitgelijnd. Maar hoefde niet werd gezegd
 

Sero

Lid
Nee met uitlijning ook geen problemen momenteel.
Het geluid van de bak is ook zo minimum dan voorheen en bijna niet te horen sinds de oude steun er weer in zit. Ik ga nu kijken om een zelfde merk steun te kopen.

Alleen op de laatste filmpje komt er wel een rare geluid van de wiel wanneer ik die draai.
 

Kanerr

Forumguru
Ik zou de oude steun erop laten. Geratel van de ketting klinkt wel erg. Ratelt erg hard. Wat je kan doen, als je de risico wilt nemen, dikkere olie bijvullen zodat je meer weerstand krijgt. Wel echt alleen voor de rit, wordt gemiddeld ook wel echt warm. En ik zou dan ook echt met 110/120 gaan naar Istanbul :)

Laatste foto kijkt echt vanuit de bak te komen, denkend aan de huil geluiden denk ik echt aan de versnellingsbak of vliegwiel...
 
  • Leuk
Waarderingen: Sero

EdK

Forumguru
Zou haast zeggen zie Istanboel te bereiken met huidige problemen en breng hem daar naar een Skoda dealer
Denk dat je daar een stuk goedkoper uit bent in de garage van een dealer dan hier !?
En dan kun je misschien in een nagenoeg nieuwe wagen terugrijden ... :pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: Sero

Sero

Lid
Zou haast zeggen zie Istanboel te bereiken met huidige problemen en breng hem daar naar een Skoda dealer
Denk dat je daar een stuk goedkoper uit bent in de garage van een dealer dan hier !?
En dan kun je misschien in een nagenoeg nieuwe wagen terugrijden ... :pieker:

ja dat is precies wat ik van plan ben.

125 euro voor het vervangen van de ketting en distrubutieset.
60 euro voor koppelingsplaten vervangen.
150 euro Compleet reviseren.
Denk dat ze beter de motor eruit kunnen halen en alles tegelijk doek. En wat je zegt terugrijden met een goed gevoel. Alsbik die dingen hier moet laten doen is dat 1 / 3 van de waarde van het hele auto.
Dit waren de arbeidskosten, Wel van een goede volkswagenservice. De dealers werken alleen met eigen originele onderdelen maar arbeid blijft zelfde.

Laat het jullie zeker weten of ik het hebt gehaald

Heb trouwens nog contact gehad met de leverancier van de steun. Die gaan het vergoeden omdat er nog garantie op zit. Dat ding is geen jaartje oud. En heb de zelfde merk besteld.
De nieuwe van autodoc gaat weer terug waardoor het geluid begon.
Heb wel 1 moertje kapot gedraaid . Maar goed zit nog goed vast met 3 anderen. Blijf echt bezig zo
 

Sero

Lid
Ik zou de oude steun erop laten

De oude is echt aan vervanging toe.
Hij zit behoorlijk los, en wordt vergoed hoorde ik net. Als ik zo blijf doorrijden komt meer problemen. Er komt morgen een nieuwe binnen van hetzelfde merk.
Had geen bon meer maar ze hebben het even opgezocht voor me .
Goede bedrijf weet niet of ik de naam mag geven . Bogijn.nl Zo niet wissen we het weer.
 

Sero

Lid
Dat gaat zeker werken met me kleintjes van 1.5 en 5 jaar oud. Komt helemaal goed. Genoeg vertrouwen in mn skoda. Heb hem beloofd als die het haalt krijg tie een poetsbeurt van me
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sero

Lid
Hoi. Was net van plan het door te geven.
Ben dinsdag avond vertrokken en vandaag aangekomen. En ja heb het gehaald zonder enige problemen. Moet zeggen het is weer goed gekomen tussen de auto en mij. Was echt genieten op de snelweg. Vooral in zn 6 knalt ie lekker door. Morgen naar de garage voor het vervangen van de ketting en spanner, distrubutieriemset, Grote beurt en nu we toch bezig zijn de koppelingsplaten ook erbij. Hopelijk komt het goed.

Het was rustig op de wegens en grenzen. Niet eens 1x in de file gestaan.
Verder was het een leuke ritje van 2700 km tot Istanbul. 26 uur gereden exclusief pauzes.
Verbruik van 7.6 gemiddeld met een constante snelheid tussen de 120 180 kmph . Had lager gekund natuurlijk als je 100 130 aanhoud. Maar vind dit al behoorlijk goed voor een 2.0 benzine auto. Ong 650 700 km per tank x 3.5.
Kosten totaal. 220 euro voor benzine wat erg goedkoop is in sommige landen.
70 euro vignet etc kom ik uit op 300 euro.
Ja, ben zeer tevreden.
Bedankt voor je bericht, ik ga nu even lekker slapen
 

Bijlagen

  • 20200806_233556.jpg
    20200806_233556.jpg
    738 KB · Weergaven: 50
  • Screenshot_20200806-233503_Gallery.jpg
    Screenshot_20200806-233503_Gallery.jpg
    613 KB · Weergaven: 49

Sero

Lid
Hierbij nog even een update over mijn reparaties en wat ik allemaal heb laten doen.

Het ketting is vervangen. Ketting was gerekt en de spanner was versleten tot op de metaal.
En tot verbazing klinkt de motor nu muisstil. Had niet verwacht dat het zoveel zou uitmaken. Met stationair merk je in de auto niet eens dat de motor draait.
Distrubutie set vervangen. De riem zag er nog wel oke uit. Dus waarschijnlijk toch wel een keer vervangen in het verleden.
Koppelingsplaten waren helemaal op en is vervangen + De vliegwiel. Daar zat speling in en geadviseerd het ook maar gelijk te doen. Koste wel wat meer geld maar goed. Olie , filters , bougies v-snaar etc vervangen.
Achterklep laten uitdeuken en gespoten. ( Had achteruit de lantaarnpaal voor mn deur geraakt paar weken terug) En ja met achteruitrijcamera en sensoren :banghead: :D

Verder heb ik nog een stuurhoesje laten zetten en de ramen geblindeerd.

Ketting : Ina
Riem : Skf
Waterpomp : Hepu
V riem : Continental
Koppeling set : Luk
Filters + Bougies : Bosch
Olie : Mobil 1 5w40 ?? Wrm weet ik ook niet foutje bedankt maar goed kan geen kwaad las is op de forum dus moeten we er een tijdje mee doen.
Kosten
Totaal aan onderdelen : ong 500 euro.
Arbeid : 235 Euro
Uitdeuken spuiten : 85
Ramen : Ramen en stuurhoes 40 Euro

Het totale plaatje wil ik niet eens uitrekenen. Meer dan ik had verwacht ieder geval maar goed, dat is een auto . Heb wel een bijna nieuwe auto nu wat nog jaren mee kan.
Maar nogmaals het ketting ... O wat een verandering zeg, heerlijk :dankje:

Verder is het lopen met een mondkapje op straat en niet al te gezellig hier. De enige winnaar van deze vakantie trip is de auto denk ik :pieker:
Eind augustus rij ik weer terug.

Zet even wat foto's erbij.

Take care allemaal
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200816-002247_Gallery.jpg
    Screenshot_20200816-002247_Gallery.jpg
    711,1 KB · Weergaven: 51
  • Screenshot_20200816-002228_Gallery.jpg
    Screenshot_20200816-002228_Gallery.jpg
    530,6 KB · Weergaven: 55
  • Screenshot_20200816-002010_Chrome.jpg
    Screenshot_20200816-002010_Chrome.jpg
    548 KB · Weergaven: 53
  • Screenshot_20200816-002152_Gallery.jpg
    Screenshot_20200816-002152_Gallery.jpg
    757,1 KB · Weergaven: 55
  • Screenshot_20200816-002132_Gallery.jpg
    Screenshot_20200816-002132_Gallery.jpg
    888,7 KB · Weergaven: 55
  • Screenshot_20200816-002145_Gallery.jpg
    Screenshot_20200816-002145_Gallery.jpg
    951 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Dat is nog eens een grote beurt :-)

mooi dat alles weer nieuw is, nu hopen dat je weer jaren vooruit kan
 

Desperado

Forumguru
Zoveel onderhoud en reparaties voor dat geld. Normaal gesproken ben je alleen voor de koppeling al meer kwijt.
Dat de riem er nog wel oké uitzag wil niks zeggen. Er kan wel aardig slijtage aanwezig zijn die zo niet zichtbaar is.
Al met al een goede beslissing geweest denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sero

EdK

Forumguru
Denk je dat of weet je het zeker ???

Tsja 8 a 9 honderd eurie voor wat er allemaal is uitgevoerd.... zoek zoiets eens in NL.
Gaat je niet vinden !
Maw het is veel geld wat er van je bankrekening word afgeschreven maar duur is het zeker niet...
 
  • Leuk
Waarderingen: Sero
Bovenaan Onderaan