Ratelgeluid 2.0 fsi.

Sero

Lid
Goedendag heren..
Ik heb nieuws.
Helaas is alles voor niets geweest.

Heb afscheid moeten nemen van me Skoda.

Vorige maand richting werk knalde een auto tegen mij aan. Hij reed op mijn baan . Ik kon nog net uitwijken waardoor het niet tot een frontale botsing kwam.
De auto is totaloss verklaard. Ja , het eerste waar ik ook aan dacht was natuurlijk het onderhoud en kosten. Hoe dan ook was het zonde want was een goede auto waar ik met plezier in reed en kwijt ben door een idioot die niet oplette. Gelukkig zat ik alleen in de auto en heb er verder ook niet veel aan overgehouden.
Ik had alles op dashcam beelden staan en ben ook gelijk gesteld.

Hierbij de link van de dashcam beeld en erna..

Dashcam

Aftermath

Jammer van de kosten maar uiteindelijk heb ik toch een mooi bedrag van 4250 euro gekregen van de verzekering.

Heb er nog 3 bij gedaan en dit keer voor heel iets anders gekozen. Een e90 325i Automaat. En weer uit Duitsland. Het invoeren ging weer soepeltjes. En hopen dat het ook verder goed aanpakt met de auto in de toekomst.

Leuk om te rijden maar ik mis de Ruimte en de comfort van de octavia !

IMG_20201112_220620.jpg

Screenshot_20201126-095804_Gallery.jpg
 

eriktv

Forumguru
Lullig qua timing inderdaad, gelukkig ben je er goed vanaf gekomen! En een mooie, tijdloze BMW als vervanger, dit blijft nog heel lang een modern ogende auto :thumbsup:
 

Sero

Lid
denk ik, ik weet niet of het goed is uitgevoerd :deuk:

Het was zeker allemaal goed gedaan Ik had geen klachten van in het videootje zie je ook mijn motor gewoon heel netjes klinken na laten vervangen van de ketting er zijn daar hele goede monteurs.

de reden dat het zo goedkoop is is omdat ik verdien met euro en betaal met euro.

Je moet het zo zien Ik heb 2000 turkse lira betaald voor het Arbeid.
Het minimumloon is 1500 Turkse lira. Dus 2000 2500 is een normale inkomen voor een standaard werkende persoon.
En wat het economie momenteel zeer slecht gaat was toen €1 7 Turkse lira nu is dat bijna 10.
Volgens Erdogan gaat het natuurlijk allemaal heel goed maar dat is niet waar de mensen hebben het echt moeilijk. Het enige wat daar profijt van heeft zijn wij die in het buitenland verdienen en daarom kostte het mij maar €250 voor het hele Arbeid en de overige kosten waren mijn spullen die ik deels hier heb gekocht.
Een volle tank was voor mij daar €35 maar in werkelijkheid betaal je voor een volle tank minimaal 350 Tr. Per liter is boven de 5tr.
Wat voor ons hier €1 is is daar voor een persoon een trl Dus moet je maar eens berekenen iemand die 2000 Turkse lire verdient hoevaak hij kan tanken en hoe vaak wij dat kunnen met onze salaris hier en vooral daar dus Kortom dat is het reden eigenlijk is alles veel te duur daar allemaal.
 

eriktv

Forumguru
Het mes snijdt dus aan twee kanten: jij hebt een goed gerepareerde auto voor een nette prijs en zij hebben weer een mooie omzet erbij :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Sero

Sero

Lid
Het mes snijdt dus aan twee kanten: jij hebt een goed gerepareerde auto voor een nette prijs en zij hebben weer een mooie omzet erbij :thumbsup:
Inderdaad.
Vooral de 2e hands autoprijzen zijn helemaal gestoord.
Voor een 1.6 Octavia uit 2004 zonder luze opties betaal je al gauw bijna 10.000 euro . 90.000 tlira voor een 16 jaar oude auto.
Ik ben blij dat ik hier geboren ben , mag leven doen en zeggen wat ik wil. Mag je best weten
Verder is het een prachtige Vakantieland en raad dat jullie allemaal aan om het een keer te doen je zal geen spijt krijgen.
 

Desperado

Forumguru
Zonde van de Ocativia, maar een mooie BMW ervoor terug.
En een mooie uitleg over het reilen en zeilen daar. Ik ben er nog nooit geweest, maar heb al vaak gehoord dat het een mooi vakantieland is.
Ik denk dat we er in de nabije toekomst nog wel eens naar toe gaan.
 

Slider

Forumguru
Leuk om te rijden maar ik mis de Ruimte en de comfort van de octavia !
Jammer om te horen, maar fijn dat je er lichamelijk goed vanaf gekomen bent.

Wat ik alleen niet begrijp, waarom koop je zo'n BMW als je zelf zegt dat hij niet zo lekker rijdt en je de ruimte mist?
 
  • Leuk
Waarderingen: Sero

Sero

Lid
Jammer om te horen, maar fijn dat je er lichamelijk goed vanaf gekomen bent.

Wat ik alleen niet begrijp, waarom koop je zo'n BMW als je zelf zegt dat hij niet zo lekker rijdt en je de ruimte mist?
Omdat ik daar nu pas achter ben gekomen :D

Rijdt niet verkeerd maar ja hij is niet zo ruim als de Skoda. T is een wat meer sportieve rijgedrag. Misschien als je wat jonger bent en minder drukke gezin heb is dat zeker ideaal en had het eerlijk gezegd niet zo Compact verwacht van binnen en van buiten wel gewoon normaal eruit. Je ligt gewoon als het ware in de auto Ik denk dat het een kwestie is van wennen ook aan het kleine maar harde stuur kleine dashboard etc

Stiekem wilde ik toch wel ooit een BMW rijden. Was er alleen altijd bang voor in verband met de kosten enzovoort. De 5 serie vond weer te groot en moest ook in het budget blijven.
Kreeg een advies van een oude veteraan die zei .. jongen als je later oud bent en terug kijkt naar je leven dan kan je alleen maar zeggen Ik heb het gedaan.
Maar heeft er niet bij gezegd dat dat ook geld kost natuurlijk wat kan dit ding zuipen zeg binnenstad 1 op 6 wel rij ik alleen maar korte stukjes maar toch is het storend om de benzinemeter constant te zien bewegen.
Verder is het een prima auto met een 218pk motor toch wel lekker is af en toe .
Ik heb heel veel research gedaan wilde eerst een 320 naar Ik hoorde en los bijna van iedereen dat de 325 blok met 6 cilinders gewoon betrouwbaarder is en het verbruik eigenlijk wel meevalt. Niet dus :nono:
 
Laatst bewerkt:

Slider

Forumguru
Daar is toch de proefrit voor? Dan voel je die zaken meteen.
Een 2,5l 6 cilinder voor kleine ritjes?? Ja, ik geloof meteen dat het verbruik dramatisch is.
Deze motoren zijn gemaakt voor de autobahn, lange stukken toeren.

In deze corona tijd rij ik veel minder woon-werk en dus relatief veel korte stukjes. Verbruik van mijn Ford EcoBoost is ook dramatisch geworden per tank. Snelweg haal ik prima 1/20 (of beter als ik me aan 100Km/u zou houden :shutup:), in de stad mss 1/12-13 als ik geluk heb.

Die dikke Duitse bakken zijn vaak krap van binnen. Mijn zwager wilde altijd een Audi A4 station, tot hij hem werkelijk zag van binnen. Hij was er meteen van genezen hahaha
 
  • Leuk
Waarderingen: Sero

Sero

Lid
in de stad mss 1/12-13 als ik geluk heb.

leuk verhaal man.
Als jij 1 of 12 al een drama vind dan moet ik gaan huilen denk ik :jaja:

Ik hoorde gisteren ook dat onze busvestiging gaat verhuizen. Het was nu 12 minuten rijden en dat wordt 5 minuten met de auto.
Ik denk dat ik dan een elektrische fiets gaat aanschaffen , eerder ik van de parkeerplaats vertrokken ben ben ik op de fiets al op werk, dus nog even twee jaartjes genieten.

Of moet hem dan omruilen voor een Toyota Aygo maar ziet me niet inzitten met de kids en een autovakantie zit er helemaal niet meer in.
Dat was ook een van de redenen waarom ik de Skoda wilde onderhouden zeker nog een aantal jaren mee wilde doen over 2 jaar heb ik in principe niet echt een woon-werkverkeer en niet echt een nieuwe auto nodig had.
 
Bovenaan Onderaan