Ralph's O II 2010 FL Combi 150PK/325NM

Kempes

Forumguru
@ertromp , ik had de specifieke post waar jij naar verwijst al in mijn favorieten staan..eerst maar even het bezoekje aan JD morgenvroeg afwachten

@Skoda-MAN ... ik ga wel 'terug' van Xenon naar white vision lampen, ben bang dat ik al te verwend ben door de Xenon:laugh:

@Bolkm00d ik had ergens gelezen dat de nightbreakers niet zo lang meegingen dus toen maar voor de white vision gekozen..
 

Kempes

Forumguru
Pff... het heeft even wat tijd gekost vanmorgen, maar het lijkt erop dat het probleem is opgelost:

full




Na het bezoek aan JD meteen doorgereden naar mn (toch maar weer) vaste garage en deze afbeelding laten zien.. meteen rondje laten bellen waar ze de sensor op voorraad hadden liggen en vervolgens ook maar zelf opgehaald en weer terug naar garage om te plaatsen + de foutmelding wissen met VCDS.... dit is het kreng (roetfilter verschildruksensor) dat defect was:

full



Gelukkig zat ie helemaal boven aan het blok naast het koelwaterreservoir, was dus vrij makkelijk vervangen...

Nieuw op mijn wenslijst: een VCDS kabel:mad:
 

Zwapp

Forumguru
Toevallig, heb deze vorige week ook vervangen, had wel een andere foutmelding.

Vervangen, kalibreren en gaan maar weer, heeft bij mij 1x het noodprogramma aangeroepen...

Klein plastic duur onderdeeltje :cry:
 

Kempes

Forumguru
Eindelijk vorige week met de Octavia op de rollenbank geweest tijdens de forum meeting bij JD....

resultaat 149,8 pk en 326,3 nm... gelukkig een vrij normale vermogenskromme:

full



full
 

oco1979

Forumguru
komt geregeld voor dat deze defect is.



Pff... het heeft even wat tijd gekost vanmorgen, maar het lijkt erop dat het probleem is opgelost:

full




Na het bezoek aan JD meteen doorgereden naar mn (toch maar weer) vaste garage en deze afbeelding laten zien.. meteen rondje laten bellen waar ze de sensor op voorraad hadden liggen en vervolgens ook maar zelf opgehaald en weer terug naar garage om te plaatsen + de foutmelding wissen met VCDS.... dit is het kreng (roetfilter verschildruksensor) dat defect was:

full



Gelukkig zat ie helemaal boven aan het blok naast het koelwaterreservoir, was dus vrij makkelijk vervangen...

Nieuw op mijn wenslijst: een VCDS kabel:mad:
 

Kempes

Forumguru
Tijd voor een update over de O2...

Teller staat inmiddels op 196500 na 31 maanden sturen, als het zo blijft nog 3 jaar en dan kan de Octavia met 350000 km met pensioen.. (350k is de richtlijn)

De wagen bevalt prima... hij is zuinig (gemiddeld 4,65l per 100 km gemeten over 80697km met spritmonitor). Met de tuning kan hij meer dan prima meekomen.. ok t is geen racemonster maar daar heb ik hem ook niet op gekocht.

In het onderhoud is het prima bevallen, op een roetfilterdrukverschilsensor na is er niets defect gegaan en heb ik het met paar standard groot/klein beurtjes kunnen afdoen. Afgelopen maandag was het tijd voor ingecalculeerd groot onderhoud:

4 nieuwe winterbanden (dunlop wintersport 5) - distributie-set met waterpomp - remschijven en blokken voor - en verder alle sapjes en filters vervangen en airco clean en accu check + deurrubbers in de balsem. Samen goed voor een aardig dikke rekening, maar gelukkig had ik dit al lang van te voren aan zien komen.

Ondertussen al flink aan het rondneuzen wat er over een paar jaar voor vervanger moet gaan komen.. de wens is toch wel iets meer pk's (200 tot 250 met chippie).. op het verlanglijstje staan:

Superb 3 2.0 tdi
Octavia 3 2.0 tdi (rs?)
Leon 2.0 tdi (fr)
Audi A4 2.0 tdi

1 van deze 4 zal het wel gaan worden, waarschijnlijk een import uit Duitsland.. maargoed, eerst maar eens afwachten wat er over een pakhembeet 3 jaar voor een zaken spelen op het gebied van de dieselwagens... ondertussen tokkel ik lekker door met mn O2..
 

Kempes

Forumguru
en we zijn 3 jaar verder....300k bereikt vorige week.

4 weken geleden heeft de O2 me dan toch voor het eerst in de steek gelaten. Verstuivertje defect... door de ANWB afgesleept naar dichtstbijzijnde garage en daar aan het eind van de dag weer opgehaald + een rekening van 550 euro.

2 weken geleden ook nog de APK laten doen en de airco laten repareren (sensor defect).

Al met al doet de Octavia het goed.. de verstuiver is tot nu toe de enigste echte ietwat hogere kosten die ik er aan gehad heb die buiten het reguliere onderhoud vallen.

Ik zit op dit moment te wachten op akkoord voor een leaseauto, dus het kan zo maar eens snel afgelopen zijn met de Skoda... kans zit er nog wel in dat hij voor een paar jaartjes doorgeschoven wordt naar de vrouw zodat we de caravan kunnen blijven trekken. Keuze maken tussen hoge belasting voor een diesel of een nieuwere wagen aanschaffen voor de vrouw en dan nog meer kwijt moeten zijn voor afschrijving...
 
Bovenaan Onderaan