Ralph's O II 2010 FL Combi 150PK/325NM

Kempes

Forumguru
Auto start goed, en loopt verder ook goed... ik kan er eigenlijk niets aan merken. Even de sleutel eruit en erin en de storing lijkt voor de leek weg. Is echter al weer 3x teruggekomen dus er zal wel ergens iets mankeren.

Helaas dit weekend dan meer even autoloos...die van mij vriendin staat met een lekke demper (vering) en is dinsdag aan de beurt...
 

oco1979

Forumguru
Even uitlezen kan al veel zeggen.
Zal mogelijks een sporadische fout zijn,gezien geen noodloop.
Post even de foutcode aub.
 

ElScorpione

Forumguru
Toen ik met mijn O2 deze melding kreeg, was dat het begin van gedonder met de EGR klep. Tevens was er een sensor van het uitlaatgassysteem defect.
 

Kempes

Forumguru
Mmm gaat lekker, net bij garage geweest... standard bosch uitlees eraan gehangen: 0 storingen. Conclusie van de garage, er is niets aan de hand. Heb hem daar maar laten staan voor APK waar ik voor maandag toch al een afspraak voor had staan.

Aanstaande woensdag maar even langs JD en hem daar met VCDS laten uitlezen. Als er dan problemen met de EGR uitkomen laat ik JD het wel oplossen.
 

oco1979

Forumguru
Mogelijks egrklep afgebroken inwendig,kan inderdaad soms geen melding geven,al zou die positie egrklep als melding kunnen geven.
 

Bolkm00d

Senior Member
Het zou kunnen komen door de achteraf ingebouwde xenon... Deze gaf bij mijn vorige octavia ook na circa een jaar soortgelijke storingen welke niet door de dealer te herleiden waren...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Kempes

Forumguru
Gisteren de wagen opgehaald bij garage met verse apk erop, geen opmerkelijke zaken verder kreeg ik te horen.. nog even gebabbeld over de Corsa van mn vriendin die ik nu achtergelaten heb met een lekke veringsdemper...stap ik in kijk op het keuringsrapport: demper rechtsvoor toont lichte lekkage:(

Wat me verder totaal niet bevalt is dat ze niet verder naar de storing hebben gezocht. Wordt me gewoon gezegd: Tester kan niets vinden, het zal wel aan de tuning liggen..ze hebben daar gewoon originele VCDS kabel liggen maar niet de know how om er mee te werken.... en dat noemt zich VAG gespecialiseerd:mad: Laats ook al een probleem met het resetten van het onderhoud, dit konden ze niet op 30k krijgen en na veel gepruts was mijn olietemperatuur weg op de MFD...kon ik ook weer terug om ze te laten zien hoe ik t wilde hebben.

Ik ben dus een beetje klaar met deze garage..geen vertrouwen meer.

Net JD gebeld en een afspraak gemaakt voor zaterdagochtend om uit te lezen, misschien kunnen ze het meteen oplossen.

Zit er aan te denken om voor het verdere onderhoud maar naar Hans Sloot te gaan. @Thokozanoah , jij hebt toch ervaring met Hans Sloot? kun jij deze aanbevelen?
 

Thokozanoah

Forumguru
Zit er aan te denken om voor het verdere onderhoud maar naar Hans Sloot te gaan. @Thokozanoah , jij hebt toch ervaring met Hans Sloot? kun jij deze aanbevelen?

Op zich ben ik van mening dat ze absoluut kundig zijn. Heb zelf alleen de laatste keer wat problemen ondervonden met principiële zaken. Had een afspraak voor het leeghalen van de eerste kat, zou 45 min to een uurtje werk zijn volgens Hans. Afspraak om 13.00 uur, ik was netjes op tijd. De monteurs waren nog met een boterham bezig en verlieten de kantine om 13.20 uur. Ondertussen werd een andere klant geholpen door de monteur die met mijn auto bezig was en liet mijn auto ongeroerd achter.....uiteindelijk kon ik om 14.40 uur de auto weer meenemen.
Al met al heeft de monteur 45 minuten aan de auto gewerkt.
Later de factuur per post toegestuurd gekregen, er werd een uur in rekening gebracht. Met de opmerking dat de monteur 45 minuten aan de auto had gewerkt kreeg ik als antwoord dat het een vast bedrag was voor het leeghalen van de kat.....
En het reinigen van de cilinderkop is niet goed verlopen, die is chemisch gereinigd á 200 euro, de klachten waren alleen niet weg. Vervolgens de auto bij de dealer aangeboden die twee dagen bezig is geweest met diagnose stellen, wat bleek, de cilinderkop was nog zwaar vervuild en moest opnieuw worden gereinigd (met helaas de daarbij behorende kosten).
Hiermee Hans geconfronteerd en die gaf aan dat er idd geen controle had plaatsgevonden na reiniging (ongeveer 5 minuten werk?), maar het bedrag werd wel teruggestort.
Mijn ervaringen zijn dus niet erg positief, maar ik ben dan ook wel erg kritisch wat betreft betaalde diensten :wavecry:
 

Kempes

Forumguru
@Thokozanoah ok, dat klinkt niet helemaal top, maar als ze mij verder kunnen helpen dan wil ik best een kwartier teveel betalen..

Ik wacht eerst het bezoekje bij JD maar af, ik heb goede hoop dat ik daarna in iedergeval weet wat er met de auto aan de hand is..
 

Thokozanoah

Forumguru
@Thokozanoah ok, dat klinkt niet helemaal top, maar als ze mij verder kunnen helpen dan wil ik best een kwartier teveel betalen..

Ik wacht eerst het bezoekje bij JD maar af, ik heb goede hoop dat ik daarna in iedergeval weet wat er met de auto aan de hand is..
Ik zou er idd gewoon naar toe gaan, ik weet zeker dat ze kundig genoeg zijn!!
Als het nodig is zal ik er zeker weer naartoe gaan....
 

oco1979

Forumguru
Als ze niet vinden ,zeggen ze al rap tis van tuning.
Das tegenwoordig steeds voorkomende probleem/klachten,lezen via obd uit en er is geen foutcode.
Conclussie,aja tis niets aan of we vinden het niet.

Met gezond boereverstand kan je ook wel ver geraken.

Eens denken zoals vroeger,dat er nog geen obd uitleesaparaat bestonden,is tegenwoordig ver te zoeken.

Ook eens de verschillende parameters bekijken,kan ook wel oplossing bieden.

Logisch denken ook.

Kweet dat het niet gemakkelijk is met de huidige wagens.

Maar sommige zijn rap klaar.

Easy money willen ze hebben.

Vlug geld in het laatje,zonder te moeten zoeken of denken.
 

Kempes

Forumguru
Bedankt voor de tip @Bolkm00d ... ik heb me even in zitten lezen op met name Briskoda.... blijkt dat bij met name de 2010 en de 2012 Octavia de BCM (body control module) erg gevoelig is voor achteraf Xenon inbouw...

Ik weet op dit moment nog niet of bij mij de BCM werkelijk defect is, maar de Xenons gaan er zaterdagmiddag iig uit.. setje normale H7 WhiteVision 4300k is onderweg..
 

ertromp

Forumguru
Bedankt voor de tip @Bolkm00d ... ik heb me even in zitten lezen op met name Briskoda.... blijkt dat bij met name de 2010 en de 2012 Octavia de BCM (body control module) erg gevoelig is voor achteraf Xenon inbouw...

Ik weet op dit moment nog niet of bij mij de BCM werkelijk defect is, maar de Xenons gaan er zaterdagmiddag iig uit.. setje normale H7 WhiteVision 4300k is onderweg..

Ja die after marker Xenon's kunnen nogal een invloed hebben betreffende piekspanning op de bcm:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/ve...rvangen-xenon-en-led.28630/page-3#post-582662
 

Skoda-MAN

Forumguru
maar de Xenons gaan er zaterdagmiddag iig uit.. setje normale H7 WhiteVision 4300k is onderweg..
Van die white vision lampen krijg je geen spijt, geven heel goed licht. Ik heb ze in de Octavia en dat is een hele verbetering ten opzichte van de normale H7.
 

Bolkm00d

Senior Member
Ik heb in mijn octavia 3 en citigo nightbreakers van Osram, ik ben benieuwd naar de verschillen tussen de white vision en de osram lampen...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan