Ralph's O II 2010 FL Combi 150PK/325NM

Kempes

Forumguru
Drie weken geleden de Octavia 1.6tdi opgehaald met 106500 km op de teller


Bij de koop met de garage afgesproken dat ik er een setje 16 inch incl. 4 nieuwe zomerbanden bij zou krijgen (hij stond nog op origineel 15 inch met winterbanden).

full


full



Aangezien het met de garage nog niet opschoot (voor mijn gevoel..maar als ik op een nieuwe auto zit te wachten duurt het al snel te lang) met de 16 inch velgen (bij ophalen stond hij nog op de winterset) ben ik in de tussentijd zelf ook maar op zoek gegaan en heb inmiddels via het forum hier een setje 16 inch Superb velgen (Moon) gekocht… uiteraard had de garage intussen ook wat geregeld en nu zit ik dus met twee set 16 inch velgen en een set 15 inch. De 15 inch gaan er aankomende winter nog 1 rondje onder en daarna gaan ze de verkoop in.

Onderstaand een plaatje van hoe hij er nu bijstaat op de 16 inch (merk onbekend):


full




De eerste volle tank heb ik er inmiddels doorheengejaagd (rij ongeveer 1000 km per week). Ik wilde bij deze tank eerst eens kijken hoe zuinig de Octavia zou zijn bij rustig rijden. Resultaat was dat ik met een volle tank 1117,6 km heb gered.. volgens de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 4,4 per 100km.


Als ik het zelf uitreken kom ik op 4,339 per 100 km oftewel 1 op 23,05



full


full




Wensen zijn er nog genoeg. Binnenkort eerst maar eens de logo’s van de achterklep halen, ondertussen ben ik nog opzoek naar Sunniboys (zodat mn zoontje van 1,5 niet de hele tijd recht in de koperen ploert zit te kijken).


Als alles een beetje meezit in de zomervakantie de dimlichten ombouwen naar Xenon en de stadslichten naar LED + de auto laten chippen bij JD (= redelijk dichtbij voor mij)
 

Skoda-MAN

Forumguru
Veel plezier met je mooie Octavia en veilige km's.
Heel mooi brandstofverbruik, heb je een rauw ei onder je gaspedaal gelegd of een blokje hout? :thumbsup:
 

Kempes

Forumguru
Als een ouwe sok gereden en bijna alleen maar snelweg:thumbsdown:..huidige tank staat op 5.2 (maar daar zit dan wel een aardig eind met een aanhanger bij)
 

newwolf84

Forumguru
Mooie auto en idd een zeer net verbruik. En er zijn idd genoeg opties die je nog aan je auto kunt toevoegen/aanpassen.
Zoals je zei de logo's, maar ook de "kofferbak mod", diverse aanpassingen met VCDS, LED verlichting, binnen/buiten.

In elk geval veel plezier met de auto !
 

Kempes

Forumguru
Afgelopen zaterdag even een beetje tijd gevonden om de logo's van de achterkant te slopen..

full


full



Tot nu toe bij al mijn auto's die ik gehad heb dit er nog afgehaald, vind het er niet uitzien..

Nu te koop: VutOaia Greenline logo...

full
 

Kempes

Forumguru
Nee:nailbiting:.. komt nog een andere op. Denk gewoon zwart, maar ben nog aan het rondneuzen. Moest gewoon even snel wat op want de kleine man zat dr iets te vaak met zn tengels aan..
 

Kempes

Forumguru
Net even mn lichtschakelaar (zonder auto stand) eruit gewipt en het stekkertje wat er op aangesloten zit losgepeuterd... zat een paarse draad op positie 2... :cheer:

Me is verry happy... nu eens gaan rondkijken waar ik een schakelaar met auto stand vandaan kan halen.
 
Laatst bewerkt:

Kempes

Forumguru
Heb al een knop geregeld via een neef van me (werkt bij een groot demontage bedrijf).. voor de geinteresseerden, de Octavia lichtschakelaar met auto functie heeft onderdeel nummer 1Z0941431J...
 

Kempes

Forumguru
Vorige week de autoschakelaar binnengekregen.. aanstaande vrijdag naar Ertromp om het een en ander met VCDS aan te passen

Rechts is de nieuwe schakelaar...
full
full



En verder heeft neef Ali gisteren Skoda logo's 'nieuwe stijl' opgestuurd... zal nog een tijdje duren voor deze binnen zijn..maar de auto begint nu aardig te worden zoals ik hem graag zie
 
Bovenaan Onderaan