MacManiac78
Forumguru
Dat kan natuurlijk, maar dan nog wordt de canbus werking verstoort. -Kapotte lamp / werkende weerstand- --> geen melding. En het is een continu belasting voor je accu.
Een S2 is betreffende Canbus meldingen niet vergelijkbaar met de S3 uit de post van @Level42 Dus waar bij de S3 een bepaalde ledlamp met ingebouwde weerstand wel gaat werken kun je misschien op je S2 meldingen verwachtenInteressant topic en bedankt voor de nuttige informatie! Ik ben oa. van plan om de mistlichten op mijn Superb II te vervangen door LEDS, maar dan wel in een specifiek kleur nl. geel. Ik kwam deze tegen; http://nl.aliexpress.com/item/2Pcs-...651580835.html?spm=2114.48010208.4.109.ahgFB7
Nog aan het twijfelen of ik die wel neem...

En daar zit het grote verschil tussen S2 en S3. Bij de S3 zijn de lampsoorten en daarmee weerstandswaarde aan te passen wat op een S2 helaas met VCDS niet gaat lukkenTer aanvulling: voor wat betreft "buiten verlichting" heb ik geen problemen met de achteruitrij LEDs en richtingaanwijzer LEDs, maar dus _wel_ bij de mistlamp/corner LED's.
Volgens Paultje een kwestie van aanpassen in de VCDS en ik wil toch al wat dingetjes veranderd hebben dus dan pakken we dat meteen maar mee![]()


het noemen) donkerder van kleur is. Dus echt GEEL en niet zo flets gelig. Geel kan namelijk de kleur blauw adsorberen. Beter is nog als je voor CREE led's gaat. Deze zijn meer kleurvast en kunnen veel beter met hitte omgaan. En werken in een bredere voltage bereik. Ze zijn dan ook wel weer een stuk duurder. Naast deze voordelen geven ze ook meer lumen/lux/candela (lichtsterkte) In de kop van jou lampje zal een "CREE" of CREE lampje zitten. Helaas kent CREE ook de imitatie variant. De "DIE" zit dan veelal uit het midden en zo ook kan de cathode en anode anders zijn aangesloten, waardoor het ledje sneller naar de voorouders gaat.Zit deze fitting ook achterin?
