Project LED

MacManiac78

Forumguru
Dat kan natuurlijk, maar dan nog wordt de canbus werking verstoort. -Kapotte lamp / werkende weerstand- --> geen melding. En het is een continu belasting voor je accu.
 

Level42

Forumguru
Sowieso zot om zoveel energie te gaan verstoken in een weerstand om de canbus te foppen....wat een rare oplossing. De LED lampjes die ik van Ali heb gekocht voor mijn achterknipperlichten en achteruitrijlampen lossen dat kennelijk anders (=efficienter) op want geen Canbus foutmeldingen en geen vermogensweerstanden die heetgestookt worden...

Ik neem aan dat de canbus een bepaalde weerstandswaarde wil "zien", niet zozeer de stroom die verbruikt wordt ?
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Interessant topic en bedankt voor de nuttige informatie! Ik ben oa. van plan om de mistlichten op mijn Superb II te vervangen door LEDS, maar dan wel in een specifiek kleur nl. geel. Ik kwam deze tegen; http://nl.aliexpress.com/item/2Pcs-...651580835.html?spm=2114.48010208.4.109.ahgFB7

Nog aan het twijfelen of ik die wel neem...
Een S2 is betreffende Canbus meldingen niet vergelijkbaar met de S3 uit de post van @Level42 Dus waar bij de S3 een bepaalde ledlamp met ingebouwde weerstand wel gaat werken kun je misschien op je S2 meldingen verwachten
 

Level42

Forumguru
Ter aanvulling: voor wat betreft "buiten verlichting" heb ik geen problemen met de achteruitrij LEDs en richtingaanwijzer LEDs, maar dus _wel_ bij de mistlamp/corner LED's.

Volgens Paultje een kwestie van aanpassen in de VCDS en ik wil toch al wat dingetjes veranderd hebben dus dan pakken we dat meteen maar mee :)
 

ertromp

Forumguru
Ter aanvulling: voor wat betreft "buiten verlichting" heb ik geen problemen met de achteruitrij LEDs en richtingaanwijzer LEDs, maar dus _wel_ bij de mistlamp/corner LED's.

Volgens Paultje een kwestie van aanpassen in de VCDS en ik wil toch al wat dingetjes veranderd hebben dus dan pakken we dat meteen maar mee :)
En daar zit het grote verschil tussen S2 en S3. Bij de S3 zijn de lampsoorten en daarmee weerstandswaarde aan te passen wat op een S2 helaas met VCDS niet gaat lukken
 
in de categorie "even delen" ;)
Ik heb onlangs DRL LED's gekocht via Aliexpress (link)

Na ontvangst uiteraard meteen enthousiast de lampen geplaatst ...maar wat bleek; enkel de CREE LED "op de kop" deed het. De overige LEDs bleven uit.
Dit dus:
UT8RZZ.XDdXXXagOFbXy.jpg





Na contact met de verkopende partij kreeg ik als antwoord dat de polariteit van mijn connector in de auto niet goed was (+ en - niet goed tov LED lamp) Inclusief foto's :
HTB1XKHXKVXXXXcvXXXXq6xXFXXXd.jpg


HTB1RnaVKVXXXXcLXVXXq6xXFXXXx.jpg


Het advies was de bedrading aan te passen van de connector (+ en - om te draaien)

Na wat zoekwerk stuitte ik op een manual van superskoda.com
S2b15-install.pdf

Zojuist even de handleiding gevolgd; en inderdaad ...het werkt :yeehaa:
 
Laatst bewerkt:

MacManiac78

Forumguru
Met alles respect, maar ook deze led lampen (met polariteit) en 5050SMD zijn heel goedkoop gebouwd. Waarschijnlijk heb je er alsnog redelijk wat voor mogen betalen. 5050SMD uit China gaat snel kapot en gezien de kleur van de LEDs (weing geel) zullen ze een wat blauwe gloed geven. In de betere LED lampen zit een printje zodat de aansluiting van de lamp niet uitmaakt.
 
@MacManiac78; bedankt voor je tip !
Het zijn mijn eerste stapjes als 't gaat om dingen aan te passen aan/in m'n auto ;)
Daarom had ik als try-out bewust deze lampen via Aliexpress gekocht. De prijs was +- 15 euro (setje)...daar kun je nog een gokje mee wagen.

Zijn de DRL's uit de openingspost witter van kleur ? Je opmerking over de kleur klopt; ze geven een wat blauwe gloed
 

MacManiac78

Forumguru
Als je dan toch 5050 SMD kiest, dan moet je erop letten dat de "DIE" (Zoals de :D het noemen) donkerder van kleur is. Dus echt GEEL en niet zo flets gelig. Geel kan namelijk de kleur blauw adsorberen. Beter is nog als je voor CREE led's gaat. Deze zijn meer kleurvast en kunnen veel beter met hitte omgaan. En werken in een bredere voltage bereik. Ze zijn dan ook wel weer een stuk duurder. Naast deze voordelen geven ze ook meer lumen/lux/candela (lichtsterkte) In de kop van jou lampje zal een "CREE" of CREE lampje zitten. Helaas kent CREE ook de imitatie variant. De "DIE" zit dan veelal uit het midden en zo ook kan de cathode en anode anders zijn aangesloten, waardoor het ledje sneller naar de voorouders gaat.
Het kopen van LED lampen is een hele zoektocht. VELE trial en errors verder.... en later besluiten de boel zelf te maken verder, heb ik alle lampen in LED. Zelfs DIM en grootlicht. Je moet veel zaken vragen en dat zelf weer naast de website van CREE houden.
Pas heel erg op met de "CANBUS" versie. Deze zijn voorzien van kortgesloten weerstanden die heel heet worden en met gemak het kunsstof van het lamphuis kunnen doen smelten.

Ik durf geen uitspraak te doen wat betreft het lampje uit de openingspost. Ze lijken minder blauw. Maar gemaakt met een camera in het donker, weergegeven op een monitor. Geen van allen kleurecht. Als je dan toch via Ali koopt. Wees de vervelende Hollander en vraag die spleetogen het hemd van het lijf. Bewaar die antwoorden en stel dezelfde vragen aan een ander door met de eerder geleerde informatie etc.
Houdt er rekening mee. Alles rond de 3000K is gelig licht, 4000k kent een HEEL klein beetje geel, waardoor het wat rozig lijkt. 5000k is wit en neigt al wat naar blauw.
 
Laatst bewerkt:

VincentPC

Nieuw lid
Is er iemand die succesvol het grootlicht ( H3 ) heeft vervangen voor LED canbus?
Ik heb de LED canbus van Xenonlamp.nl geinstalleerd maar krijg een foutmelding, weerstanden gekocht....maar deze hebben niet het gewenste effect.
 

JeroenHamann

Forumguru
Ik heb stadslicht, DRL en mistlampen (met weerstanden) gekocht bij xenonlamp.nl en ben zeer tevreden met het resultaat.
Ook de verlichting in de spiegel vervangen door LED (www.superskoda.com) zie er echt top uit!
Morgen krijg ik de originele LED achterlichten binnen en zal deze het weekend plaatsen en software aan laten passen.
Groot licht was wel de bedoeling maar gezien de kosten er voor gekozen de originele te laten zitten geven genoeg licht en hoe vaak gebruik ik het?!
Nu wil ik de knipperlichten voor nog doen maar dit is een aparte fitting kan iemand me erbij helpen welke het zijn en waar te kopen?
 

Carlovdw

Forumguru
Is er in de rapid sectie ook een topic over led of is dit ongeveer hetzelfde als de superb. Want ik heb een paar vraagjes en geraak er niet uit
 
Even een vraagje aan eventueel Belgische forumleden. Ik heb mijn DRL en standlichtjes reeds vervangen door leds en was nu aan het kijken naar de mist/bochtenverlichting. Nu zie ik op de site van Xenonlamp.nl een klein linkje naar een europese regelgeving waarbij het vervangen van H-fittingen door Leds niet regelementair is. Op het de site van GOCA staat dat directe en indirecte verlichting enkel op privéterrein mag gebruikt worden. Ik weet niet of hier meer de verstralers worden bedoeld zoals gebruikt in rallyrijden.
De verantwoordelijke van mijn keuringscentrum krijg ik niet aan de lijn.
Zijn er hier personen met led mist/bochtenverlichting die al zijn afgekeurd?

Juist toch iemand van het keuringscentrum te pakken gekregen. Zolang het de dimlichten niet zijn, wordt er niet voor afgekeurd. :)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan