Project LED

MaxN

Donateur
@Djurre Venema Ik heb ze bij xenonlamp.nl gekocht en heb meestal geen storing, maar af en toe wel.
Ben er eigenlijk al aan gewend dat ze soms storing geven. Maar gezien de hoeveelheid licht weet ik dat ze het nog gewoon doen. Ik wil komend jaar nog met iemand afspreken om een en ander in de VCDS aan te laten passen, dus misschien dat ik deze melding wel uit laat schakelen.
 

Thierry01

Nieuw lid
Ik heb van onze wel gekende vrienden uit het oosten ook een set Led DRL's besteld voor in de S2... Helaas niet error free zoals ze aangeven :(

Resultaat is wel OK maar ik vind het kut om met die melding te blijven rijden... kan je canbus gewoon laten uitschakelen en heeft dat nog op iets anders impact dan op de meldingen voor verlichting ?

links de nieuwe
4e0712562dd72ab5d2f0302d5c5d8235.jpg


Eindresultaat
e4b2b9752aad9014afb4bffccd5d9b0c.jpg
 

bobbl

Forumguru
Ik heb van onze wel gekende vrienden uit het oosten ook een set Led DRL's besteld voor in de S2... Helaas niet error free zoals ze aangeven :(

Resultaat is wel OK maar ik vind het kut om met die melding te blijven rijden... kan je canbus gewoon laten uitschakelen en heeft dat nog op iets anders impact dan op de meldingen voor verlichting ?

links de nieuwe
4e0712562dd72ab5d2f0302d5c5d8235.jpg


Eindresultaat
e4b2b9752aad9014afb4bffccd5d9b0c.jpg
Toch een paar weerstanden plaatsen, heb ik ook, bij mij ook melding ondanks canbus proof led!
 

MacManiac78

Forumguru
Advies: GEEN weerstanden plaatsen! Het plaatsen van weerstanden doet hetzelfde als het uitzetten van de CANBUS controle.... bij een kapotte lamp geeft het GEEN melding. De weerstanden worden LOEIHEET en kunnen niet alleen de boel erom heen HEET maken, maar zelfs doen smelten of brand veroorzaken! Dus.... OF lampjes vervangen voor CANBUS versie, of genoegen nemen met de storingsmelding, of originele lampjes weer terug plaatsen of CANBUS check UIT laten zetten! De weesstandjes wordt DIRECT tussen + en - geplaatst en wordt dus geheel KORT gesloten. Hierdoor wordt de boel serieus extreem heet! De weerstand is binnen een aantal seconden niet meer in de hand vast te houden. Voor mij een NO GO. En om de reden van smelten van uw auto of brandgevaar raad ik het met klem af. Maar ik kan natuurlijk niet voor u beslissen. PS.... CANBUS LED heeft OOK weerstanden, maar ook een regulator en worden om die reden veel minder warm.
 
Laatst bewerkt:

Error1753

Actief lid
Advies: GEEN weerstanden plaatsen! Het plaatsen van weerstanden doet hetzelfde als het uitzetten van de CANBUS controle.... bij een kapotte lamp geeft het GEEN melding. De weerstanden worden LOEIHEET en kunnen niet alleen de boel erom heen HEET maken, mar zelfs doen smelten of brand veroorzaken! Dus.... OF lampjes vervangen voor CANBUS versie, of genoegen nemen met de storingsmelding, of originele lampjes weer terug plaatsen of CANBUS check UIT laten zetten! De weesstandjes wordt DIRECT tussen + en - geplaatst en wordt dus geheel KORT gesloten. Hierdoor wordt de boel serieus extreem heet! De weerstand is binnen een aantal seconden niet meer in de hand vast te houden. Voor mij een NO GO. En om de reden van smelten van uw auto of brandgevaar raad ik het met klem af. Maar ik kan natuurlijk niet voor u beslissen. PS.... CANBUS LED heeft OOK weerstanden, maar ook een regulator en worden om die reden veel minder warm.
Mijn led lamp wordt wel warm maar niet zoals bij de gloeilampen dat je ze niet meer kan vastpakken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
 

bobbl

Forumguru
Ik heb het hier niet over het lampje, maar over het advies om een weerstand te plaatsen. Deze (externe) weerstand wordt MEER dan heet!
Als je de weerstanden op een metalen strip monteert zodat die zijn hitte kwijt kan is er niks aan de hand!
Deze strip natuurlijk zo monteren dat die in de vrije ruimte zit en liefst aan een metalen ophangpunt, iig niet aan kunststof.
 
Bovenaan Onderaan