Project: de volgende auto van De Stip

Status
Niet open voor verdere reacties.

BJF

Senior Member
Carbon Schwarz is ook wel een hele mooie kleur, zit een blauwe gloed in. Enorm populair onder de bmw-fanaten.

Ik zou binnenin eigenlijk niet gauw zwart kiezen. Zie veel liever iets anders. Wil ooit eens een rood/Bordeaux interieur (thuis is onze zetel ook zo), bmw heeft dat mooi cognac kleur (zoals op de foto) … zo mooi :dankje: … en toch zie je dit tweedehands zeer weinig :nono:

maar idd kleuren en smaken ….
Een van mijn vorige auto’s:
D5873E8A-D3D7-4B44-B3C4-FF61835EC07F.jpeg
 

Henrik

Forumguru
Met de voorlopig gekozen configuratie komt het als extra te bestellen M remsysteem met blauwe klauwen ook heel mooi uit. Hetzelfde blauw vind je terug in het BMW logo. Op de gordels kun je die eventueel ook nog subtiel terug laten komen.

Hier zie je aan dat je op de details let en zorg besteedt aan hoe de wagen eruit moet komen te zien. :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

De Stip

Forumguru
Sorry, het was even stil van mijn kant. Ben nog volop aan het oriënteren en proefritten maken. Met de nieuwe Kodiaq helaas nog niet, al heb ik de auto afgelopen zaterdag voor het eerst in het echt gezien bij Ames Skoda te Dordrecht. Mooie facelift en kon goed vergelijken doordat er een huidig model naast geparkeerd stond.
Levertijden gaan waarschijnlijk wel een dingetje worden, maar daarover is al genoeg te lezen in een ander topic...

Tijdens het configureren loop ik tegen een aantal zaken aan, die ik niet goed kan verklaren en graag eerst in het echt wil zien, eer ik ze zou gaan bestellen.

De hemelbekleding in Suedia zwart? Kent iemand dat en is het de meerprijs ten opzichte van "gewoon" zwart, wat ik nu ook in mijn Karoq heb wel waard?

De sportstoelen in volledig leder laten afleveren, of toch in deels leder en deels alcantara. Is dat alcantara in de zomer niet ontzettend warm aan je kont en besmettelijk voor vuil en vlekken ten opzichte van volledig leder? En er zou stoelventilatie in zitten. Is dat een actief systeem, of gewoon geperforeerd leder?

In het pack sleep spreekt men van vloertapijten lounge step. Iemand enig idee wat ik me daarbij moet voorstellen?

Als je de opbergnetten en opbergvakken besteld in de bagage ruimte, dan leveren ze er kofferverlichting bij. Maar dat zal er standaard toch ook wel in aanwezig zijn?

Zou ik in een reeds bestaande Skoda de 2.0 TSI DSG-7 motor eens kunnen proberen denken jullie? Of kan dat slechts alleen in België en/of Duitsland?

Alle premium merken ten spijt, je komt erachter dat Skoda nog steeds niet verkeerd is ten opzichte van de eerder genoemde auto's waar ik interesse in heb. Veel ruimte, vermogen, afwerkingsniveau enz.

En bij alle merken schreeuwen ze van de daken, dat er chip problemen zijn. Bij Audi een levertijd van plus 44 weken, als je een panorama dak wilt hebben. Bij BMW is Harman Kardon niet leverbaar en een draadloze lader voor je mobiele telefoon ook niet. 360 graden camera view, met trekhaak af fabriek? Vergeet het maar....

Keep you guys posted!
 

leon-cupra

Forumguru
Dakhemel zou ik standaard laten. Hoe vaak kijk je naar de bovenkant ? Waste of money imo.

de stoelen: alcantara is veel aangenamer dan leder. In mijn Benz zat half leder-half alcantara. Zit gewoon lekkerder, Geen geschuif zoals bij leder, geen verbrande poep wanneer de wagen in de zon staat zoals bij leder, geen ijskoude stoel in de winter …. MAAR alcantara is zo moeilijk te onderhouden. Je kan het eigenlijk niet poetsen, vertoont redelijk snel schade dat je niet kan herstellen, … dus ondanks de paar negatieve puntjes geef ik, doordat leder onderhoudsvriendelijker is, de voorkeur aan full leather.

persoonlijk zou ik wel niet af-fabriek kopen. Gewoon met de standaard bekleding laten afleveren en de stoelen laten bekleding door een stoffeerder. Twee grote voordelen: keuze uit een zeer uitgebreid assortiment kleuren en de kwaliteit van het leder ligt meestal op een hoger niveau. Skoda leder vind ik niet echt een topkwaliteit. Voor de prijs moet je het ook niet laten. Herbekleden is , gezien de keuze en kwaliteit , heel goed betaalbaar.
 

EJS

Forumguru
Ik vind volledig leder juist lekker zitten. Niet dat ik heen en weer schuif ofzo. Bij mij is het beige en brand je sowieso je kont niet. Ik heb ook stoelventilatie wat een actief systeem is in mn superb. Volgens mij wordt er lucht aangezogen door die gaatjes. Zeker met dit weer heel fijn waardoor niet je kleding aan je lijf geplakt zit. Maar ik zou er geen auto voor laten staan als die optie er niet op zat. Dit in tegenstelling tot stoelverwarming wat ik bij leder echt een must vind.
 

eriktv

Forumguru
Google-afbeeldingen maar eens op lounge step Kodiaq: voetensteuntjes zoals ik ook achterin de S2 heb liggen. Simpel maar doeltreffend, mijn passagiers zijn vaak verrast over het comfort wat die dingen geven. Gewoon met een klittenbandje op de speciale matten met genoeg stof om in vast te klitten.
 

Bakkertje

Forumguru
@De Stip ik heb half leer / alcantara in een Passat gehad (ik ga ervan uit dat dat redelijk overeenkomt) en dat beviel me echt erg goed.
Nu vol leer (nappa) en ik vind persoonlijk het alcantara comfortabeler. Schoonmaken ging ook erg makkelijk en goed en in vergelijk met het nappa misschien zelf wel meer bestand tegen krassen dan het vol leder.
 

leon-cupra

Forumguru
@Bakkertje de ene eigenaar is de andere niet. Als je mijn wagen vanbinnen ziet of die van mijn partner, dat is totaal verschillend. Bij mijn partner zou jouw alcantara interieur er na 160.000km er absoluut niet meer als nieuw uit zien.
Hier ook twee kids maar ze mogen van mijn partner wel eten en drinken in haar wagen. Wat ik allemaal tegen kom wanneer ik haar wagen kuis :nailbiting:
 

Bakkertje

Forumguru
Bij ons wordt er gegeten in de auto. (ook ik ben daar niet altijd blij mee..)
Maar om op het alcantara terug te komen, ik heb dat altijd gewoon schoon kunnen krijgen met een licht sopje.
Ik zou me daar niet zoveel zorgen over maken. Persoonlijk vind ik het ook erg mooi staan.
 

De Stip

Forumguru
Maar het schijnt dat je bij de vol leder pakket, ook geventileerde stoelen krijgt en van die zitting verleners om je bovenbenen wat meer te ondersteunen.
 

Bakkertje

Forumguru
@De Stip de verlengde zitting was standaard bij de Passats (zowel bij alcantara als bij leer) en vind ik persoonlijk erg fijn. Daarvoor een S2 gehad met elektrische stoelverstelling en die stoelen waren voor mij ook lang genoeg. De luxe van stoel ventilatie heb ik nooit gehad, dus daar kan ik niet echt iets over zeggen..
 

De Stip

Forumguru
Het klinkt een beetje snobistisch en zo wil ik dus niet overkomen, maar ik heb dus echt keuze stress. Persoonlijk vind ik de Kodiaq RS een droomauto en de dikste Skoda ever (nogmaals, dat vind ik persoonlijk). En een bijzondere verschijning zal het zeker zijn, als ik hoor dat hij zowel in NLD als zelfs in BEL met een vergrootglas gezocht zal moeten worden. Wellicht dat er bij de Oosterburen een aantal exemplaren op de autobahn te spotten zullen zijn. Overigens las ik zojuist op Nu.nl dat ook Skoda enorme vertragingen gaat oplopen ivm dat chip tekort.
Dan de BMW X-3, een auto die mij steeds meer gaat bekoren. Maar eer je die een beetje op uitrustingsniveau van de Kodiaq hebt, ben ik toch behoorlijk over mijn budget heen aan het gaan. Ik zal dus concessies moeten doen en dan nog de motorisatie. De 20i is een fijne motor, maar heeft ruim 60 pk minder dan de Kodiaq en wil ik die pk's hebben en kies ik de 30i, dan kost die opeens ruim 7000,- meer.

Tussenstand; Kodiaq verhouding tussen prijs, kwaliteit en exclusiviteit dik in orde en daarbij loopt de X-3 loopt dan toch iets achter. Rationele zaken zoals restwaarde en wellicht een extra duit in het zakje van de BMW dealer, zouden de X-3 wellicht nog over de streep kunnen trekken. En nu ook maar hopen dat ik mijn huidige Karoq voor een goede prijs kan verkopen. De schaarste van chips en lange levertijden, zouden nog wel eens in mijn voordeel kunnen werken qua inruilwaarde. De koper rijdt immers binnen no time (betalen en overschrijven bij de Primera) in een zeer complete en super strakke auto die alleen aan de km stand van 54.000k laat zien, dat hij wat praktijkervaring heeft.

Word vervolgt.......
 

sitechris

Donateur
Restwaarde van BMW is ook wat hoger. Dus iets extra's neertikken betekent dat je later nog wel iets terugpakt. Plus dat afwerking/materialen/isolatie etc in BMW net wel even op iets hoger peil staan dan in Skoda.
 

JeSko

Forumguru
@De Stip

Je komt toch helemaal niet snobistisch over man, waar maak je je druk om! Je wilt natuurlijk de juiste keuze maken, we leven maar één keer. En met dat motto zeg ik, ga gewoon lekker voor die X3 als het kan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan