Project: de volgende auto van De Stip

Topic in 'Kodiaq' gestart door De Stip, 14-08-2021.

Topicstatus:
Dit topic is gesloten voor reacties.
  1. BelKodi

BelKodi Actief lid

De ‘oude’ RS, met diesel dus, raakt volgens mij amper verkocht tweedehands…

2. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

79 benzine tegen 120 diesels, valt dus wel mee @BelKodi ;)
    En waarvan 63 volledig nieuwe (FL) modellen...

3. BelKodi

BelKodi Actief lid

Ahzo. Toen ik m’n keuze maakte waren er amper FL te vinden. En indien wel gold hetzelfde als wat ik hiervoor zei dat de meerprijs van een RS tegenover een Sportline met bvb de 2.0TSI gewoon te veel is… :)

maar misschien denkt @De Stip er intussen anders over? :D

Japanese Power vindt dit leuk.
  4. 064harry

064harry Forumguru Donateur

Hij is sinds 10 Oktober niet meer hier geweest. Ik denk dat ie al op het BMW forum zit...

Japanese Power vindt dit leuk.
  5. JeSko

JeSko Forumguru

@064harry

Als dat al zo is gaat hij zeker nog even terugkomen om dat te melden, De Stip is hier al jaren een gewaardeerd lid, die vertrekt denk ik niet zomaar zonder wat te laten weten :)

Jrtt en Japanese Power vinden dit leuk.
  6. De Stip

De Stip Forumguru

Mogguh! Ik heb nog geen keuze gemaakt hoor. Het is zo moeilijk met alle keuze's en mogelijkheden, maar vooral ook de onmogelijkheden qua leveringen ivm chip tekort enz enz.
    Ik houdt jullie uiteraard op de hoogte en idd @JeSko , ik naai er niet zomaar tussenuit en bedankt voor je credits!

Kanerr, Jrtt, Peter-036 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. hemi24

hemi24 Forumguru Donateur

Waaruit maken jullie eigenlijk op dat het hier om een X3 zou gaan?!?

ik lees in het bericht van @Beer196 alleen maar BMW3 én een ontzettend lage instap…

8. brepus13

brepus13 Forumguru

hemi24 vindt dit leuk.
  9. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

@hemi24 je hebt gelijk. Gaat in die reactie over een gewone 3 … verkeerd gelezen aangezien bij TS het over een X3 ging … iets wat wat het brein lezen wil … :pardon:
    Desondanks de fout , blijft de inhoud vd reactie nog wel correct ;)

hemi24 vindt dit leuk.
  10. 4Motion

4Motion Senior Member

Als zelf Thomas van autogefühl aangeeft: "let's be honest, performance diesels in a big SUV hmmm I don't know, what about you"

11. BelKodi

BelKodi Actief lid

Ik vind een dikke diesel in een grote SUV echt niet verkeerd. Lekker veel koppel.
    Helaas haast ‘politiek incorrect’ nu :shutup:

Peter-036 vindt dit leuk.
  12. Kanerr

Kanerr Forumguru

Geen idee hoe zwaar zo een 'oude' type Kodiaq RS is, maar ik vind de motor best weinig hoor om het een dikke diesel te noemen. Ik vond de bitdi in de Passat met 245pk ook al 'traag' aanvoelen, een (op papier) vergelijkbare 330D met 6cil.. Das andere koek ;) Voelt veel sneller en explosiever aan, voor zover dat kan bij een diesel.

Maargoed, topicstarter heeft het over een TSI welke heel goed te tunen zijn :D

13. 064harry

Ik weet niet of je wel es in Duitsland komt. Als dat het geval is kun je beter geen ‘dikke diesel’ halen.

14. BelKodi

BelKodi Actief lid

Dat weet ik... diesel wordt overal in de ban geslagen. Zeker ook in NL, waar de Kodiaq zelfs niet meer met diesel te verkrijgen is... In België gelukkig wel nog, vandaar dat ik mijn Kodiaq met diesel bestelde. Ik hou wel van het koppel, al zal dat bij een RS TSI ook wel voldoende zijn :)

15. 064harry

Ik wist niet dat je van die umwelt stickers nodig had in Duitsland om in het centrum te mogen rijden. Ik dacht da’s alleen voor Diesels. Maar ook voor benzin dus.

16. Captain Hook

Captain Hook Forumguru

@064harry Da's al jaren het geval.

Onze Roomster 1.2 TSI heeft al jarenlang zo'n groen stickertje achter de voorruit. Inmiddels begint zelfs de tekst al enigszins te vervagen... ;)
    Ooit voor een paar euro via dekra.nl besteld.

17. 064harry

Nu moest ik er €12,- voor betalen.

18. Rallye

Rallye Forumguru

En ik heb er ook één voor Frankrijk. Gelukkig heeft een Kodiaq een grote voorruit.....

19. De Stip

De Stip Forumguru

Het is even stil geweest vanaf mijn kant. Druk op het werk en uiteindelijk het jaar beroerd afgesloten vanwege een pittig ongeval op de E19 met onze Karoq. Helaas ben ik op weg naar huis voor het kerstverlof terechtgekomen in een kettingbotsing, met als resultaat dat onze Karoq economisch total loss is verklaard. Vandaar mijn vraag elders op ons forum mbt de e-call.....

Bijna alle airbags eruit, maar met name de knie airbags hebben me best wel bezeerd. Uiteindelijk alleen spierpijn en de schrik in mijn lijf eraan overgehouden.

Het project voor de nieuwe auto liep nog steeds op de achtergrond en uiteindelijk is vandaag eerder dan gepland onze keuze gevallen op een nieuwe BMW X3 30i Drive M-style. Medio september zal hij afgeleverd worden en we kijken er enorm naar uit.

Uiteindelijk toch niet voor de Kodiaq RS gekozen, al leek het me een beul van een wagen. Maar de mogelijkheid om een BMW van dit kaliber te kunnen aanschaffen, maakte een ware jongensdroom tot werkelijkheid.

Bedankt voor al jullie adviezen door de jaren heen. Ik blijf vooralsnog een actief lid van dit forum en zal mezelf voorstellen zodra de nieuwe auto afgeleverd is.

Beste wensen en tot schrijfs!

IMG_4087.jpg IMG_4088.jpg

20. JeSko

JeSko Forumguru

Ai wat zonde! Maar gelukkig geen letsel aan jezelf, dat is vele malen erger. Goede keuze die BMW, zou het ook gedaan hebben boven een Kodiaq :thumbsup:

Topicstatus:
Dit topic is gesloten voor reacties.

Deel deze pagina