Project: de volgende auto van De Stip

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Stip

Forumguru
Zoals het er nu uit ziet, ga ik vanaf medio februari 2022 mijn huidige Karoq inruilen op een bijzondere Kodiaq. Dat betekend dus dat mijn auto, een zeer volle tot in de puntjes onderhouden en TVS getunede in de verkoop gaat.
Het zou tof zijn als deze Karoq een liefhebber vind, die kan waarderen wat er aangepast is. Mocht je interesse hebben, dan kun je me een PB sturen.

Net zoals mijn huidige auto, gaat de Kodiaq op Belgisch kenteken komen omdat mijn werk in België plaatsvind. Het meest ideaal is dus, als een Belgisch forumlid mijn Karoq overneemt, want dat scheelt weer invoeren enz. Aan de andere kant is het voor een Nederlands forumlid net zo goed de moeite waard, want je rijdt deze puntgave Karoq dan met een nieuw kenteken. Iets wat velen wel kunnen appreciëren.

De aan te schaffen Kodiaq staat in de bijlagen afgebeeld en zodra het meer concreet is, zal ik het topic blijven aanvullen zodat jullie het kunnen volgen.

Het zal een zeker voor Nederland unieke auto worden en volgens mijn voormalige dealer zal het zeer onwaarschijnlijk zijn dat deze auto ook in Nederland geleverd gaat worden. Een geluk bij een "ongeluk" dat ik mijn auto in België kan aanschaffen :D

Gegevens huidige Karoq Sportline Business;
1.5 TSI DSG-7 TVS Stage 2 getuned tot ruim 200pk en 374 NM
Quarz Grey, panoramadak, elektrische trekhaak, DCC, parkeerautomaat etc. etc.

Gegevens aan te schaffen Kodiaq RS:
2.0 TSI DSG-7
Graphite Grey en alles wat aan te vinken staat in de folder :)


IMG_3191.PNG IMG_3192.PNG IMG_3193.PNG IMG_3194.PNG IMG_3195.PNG IMG_3196.PNG
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Zal in BE ook een redelijk zeldzame uitvoering worden. Met dat budget zullen velen eerder “premium” kopen.
 

leon-cupra

Forumguru
@De Stip , in het premium segment ga je een SUV idd niet voor die prijs nieuw vinden. Volledig mee akkoord. Maar voor het budget van de kodiaq RS kan je wel premium nieuw rijden. Een mooi uitgeruste A6 avant s-line kan je ook voor dat geld rijden. En dan moet je ook niet veel compromissen maken tov de kodiaq in vermogen en opties. Op zulke alternatieven doel ik dan meer (wss omdat het ook eerder mijn keuze zou zijn).

daarnaast (en dat is uiteraard ook mijn mening) als je zo een heel mooi budget kan spenderen, zou ik eerder een jonge okkazie kopen (met Max 10.000km). Voor dat budget staat er dan iets veel dikker op de oprit en de eerst grote afschrijving heeft de vorige eigenaar al reeds mogen dragen.
Justmy2cent ;)
 

hemi24

Forumguru
Valt best mee voor een auto waarin je bijna een M2 in de kofferbak kunt parkeren, toch..?

:D

Ter vergelijking:

Een O4 RS (5d) heb je in België vanaf 47k
Een S3 L&K (5d) heb je in België vanaf 51k
 

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 moet de kodiaq eerst de M2 nog kunnen pakken :tongue:
En neen , voor mij is de grootte van de kofferbak geen maatstaf om de prijs te verantwoorden.
Dat doen vele andere factoren.

en die andere prijzen … Skoda is dik aan het profiteren van hun succes. Die prijzen stijgen abnormaal tov de vorige generaties. Is ook niet dat je er dan zoveel meer voor terug krijgt.
 

Janno

Forumguru
Interessant die regelgeving, dat je een auto op BE kenteken mag zetten als je er werkt. Nog nooit van gehoord, maar klinkt interessant. Heb je daar meer info over? Zo te lezen moet je dus wel een kilometerregistratie bijhouden in dat geval?
 

De Stip

Forumguru
Ja daarom, anders is de auto veel te duur (voor mij) en hoop ik zelfs nog salon korting te bedingen, want de RS kan pas in februari geleverd worden dus dat kan volgens de dealer prima gecombineerd worden.
Ruil ik de auto dan na een paar jaar weer in, schrijf ik niet eens zoveel af. Snappie? ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan