Project: de volgende auto van De Stip

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarrieSkoda

Forumguru
Nog nooit een CD kenteken rond zien rijden heren? Dagje Wassenaar zal je doen verbazen.

Ontopic; ik zou niet hoeven twijfelen, kwijl loopt bijna uit m’n mond van de Tiguan R-line. Dan wel het eenerlaatste model, niet de nieuwste!
 

hemi24

Forumguru
Bij BMW krijgen diplomatieke orders voorrang in de productie, weet niet of dat bij VAG ook zo is?

Ik zou Volvo niet “premium” willen noemen…
 

Tees

Donateur
Nou, qua prijzen mag je Volvo best premium noemen hoor. Ik vind t overigens qua wat je krijgt ook best premium (al ken ik vooral verschillende V70s, misschien is t anders voor kleinere Volvo's), behoorlijk luxe bakken met nette afwerking en een luxe gevoel. Heel anders dan VAG auto's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jrtt

Rosinfield

† In Memoriam
Grootste nadeel van een nieuwe Volvo: de begrenzing op 180. Waar heb je dan 300-400 pk voor?
Om lekker te versnellen? Imo wordt de waarde van veel pk's voor de topsnelheid vaak overschat. Alleen af en toe te doen in Duitsland, zo lang dat nog duurt
 

BJF

Senior Member
Nog nooit een CD kenteken rond zien rijden heren? Dagje Wassenaar zal je doen verbazen.

Ontopic; ik zou niet hoeven twijfelen, kwijl loopt bijna uit m’n mond van de Tiguan R-line. Dan wel het eenerlaatste model, niet de nieuwste!
:)
 

Bijlagen

  • B0EE0CEC-78C6-417A-81A6-183CF49D9254.jpeg
    B0EE0CEC-78C6-417A-81A6-183CF49D9254.jpeg
    254,1 KB · Weergaven: 113

Fmoon

Forumguru
Dacht dat Volvo’s niet zo heel best meer zijn. Zag laatst een aankoop advies filmpje van een V90, van dat filmpje werd je niet heel vrolijk maar van alle reacties erbij ook niet.
 

Japanese Power

Donateur
Tsja. Als mensen reageren is het over het algemeen ook negatief. De positivo’s moet je met een loep zoeken. Die zijn er genoeg maar reageren veel minder. Kun je hier toch ook zien. Heeft iemand een probleem met z’n Škoda dan komt hij hier posten. Is iemand tevreden met z’n Škoda zul je hem/haar hier zelden zien. (Social) media is geen betrouwbare maatstaf voor kwaliteit of wat dan ook.

Maar kunnen we AUB on-topic gaan. Meer dan de helft van de reacties heeft geen enkele link met de super configuratie die @De Stip heeft besteld. Of zijn we nou zo jaloers dat we daar zo niet over (lees: omheen) praten…
 

SuperBeeb

Forumguru
Stip zelf is stiekem ook al verder aan het kijken naar andere opties. Off-topic in z'n eigen topic, dus dan mogen wij dat ook :deuk::deuk:
 
  • Leuk
Waarderingen: Jrtt

HarrieSkoda

Forumguru
Waarom zou een Tiguan PFL moeilijk te vinden zijn?

En die @BJF heeft en toont is een midden-ganger. Verschil in koplampen etc.

Als je het mij vraagt de mooiste!

Smaken verschillen, ik vind de allspace juist niet zo mooi met de ‘neppe’ uitlaatstukjes, als de 2 chrome uitlaat tips.
 

MacRembrandt

Forumguru
Omdat het (dacht ik) om een nieuwe auto gaat.
De uitlaten van de Allspace heb ik ook al gezien op “kleine” Tiguans R-line. Is kennelijk een optie daarop.
 

Henrik

Forumguru
Wow, wat een gave stap wordt dat, sowieso. Een nieuwe X3 is prachtig, evenals een XC60. Maar toch, zo’n dikke Kodiaq is ook gewoon gaaf. Die zou ik wel boven de Tiguan prefereren, gewoon omdat zo’n dikke Kodiaq wat bijzonderder is, dan een Tiguan. Die zie je al best veel vind ik.
 

De Stip

Forumguru
Ik ben nog steeds enorm blij met mijn huidige Karoq en dankbaar dat ik vanwege mijn werk in het buitenland in de gelegenheid ben om eventueel een mooie stap te maken. Dus met mijn post wil ik absoluut geen verkeerd signaal afgeven en dat ik mezelf opeens heel belangrijk voel.

Gisteren met de X3 M-line wezen rijden en dat is toch wel een klasse apart. Vanwege de diplomatic sales aanbiedingen, komt voor mij opeens zo'n auto binnen bereik en verkeer in de luxe positie dat de keuze is uitgebreid. Tevens met de XC-60 gereden en dat kon me niet meteen bekoren. Een stukje beleving zal daar ook mee te maken hebben. Bij BMW ben je werkelijk te gast en besteden ze bijna 3 uur aan je wensen in een zeer prettig en ontspannen gesprek. Bij Volvo moet ik de koffie nog krijgen..... Vandaag vanuit BMW een soort van configuratie speelfilm opgestuurd gekregen en dan zie je in "werkelijkheid" hoe de wagen eruit zou gaan zien. Een paas bijgevoegde foto's zal hieronder met jullie delen.
Rijden met een Kodiaq RS zal dus niet zo makkelijk gaan lukken, zelfs de importeur in België is vooralsnog niet van plan er een in zijn vloot op te nemen. Met een Tiguan in de juiste trim gaat wel lukken en daarvoor ga eerdaags een afspraak maken.

Keep you guys posted!

IMG_3314.JPG IMG_3315.JPG IMG_3316.JPG
 

leon-cupra

Forumguru
welke motor is het dan in de X3?

ik zou er wel iets meer kleurt in brengen … Zwart-zwart :nono:
dit zou eerder mijn keuze zijn :jaja:
DE2FD060-EE60-49AA-922C-5FA941E89EF6.jpeg
1D01B60F-7F41-46B1-9C56-E9156828906A.jpeg
 

De Stip

Forumguru
@leon-cupra , ieder zo z'n smaak. Ik vind subtiel altijd wel iets hebben. De combi tussen de voorlopig gekozen kleur carbon grijs met al dat zwart, vind ik juist heel aangenaam. Eventueel zou het aan de buitenzijde ook carbon zwart kunnen worden, met de genoemde zwarte accessoires. Zo heb ik het met mijn huidige Karoq ook, die is Quarz Grey met zwart.
Binnen zie je zwart met blauwe stiksels en dat zag er heel mooi uit, al is de combi tussen zwart en donkerbruin ook heel mooi. Met de voorlopig gekozen configuratie komt het als extra te bestellen M remsysteem met blauwe klauwen ook heel mooi uit. Hetzelfde blauw vind je terug in het BMW logo. Op de gordels kun je die eventueel ook nog subtiel terug laten komen. De logo's op de wielen kun je tegen een kleine meerprijs, net zoals bij een Rolls stilstaand monteren. Ziet er wel kek uit en staat tevens op de accessoire lijst van VW terug te vinden voor op de Tiguan.

Maar zoals gezegd, smaken verschillen en uiteraard valt over smaak niet te twisten ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Carbon Schwarz is ook wel een hele mooie kleur, zit een blauwe gloed in. Enorm populair onder de bmw-fanaten.

Ik zou binnenin eigenlijk niet gauw zwart kiezen. Zie veel liever iets anders. Wil ooit eens een rood/Bordeaux interieur (thuis is onze zetel ook zo), bmw heeft dat mooi cognac kleur (zoals op de foto) … zo mooi :dankje: … en toch zie je dit tweedehands zeer weinig :nono:

maar idd kleuren en smaken ….
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan