Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

wel opletten als je aluminium velgen onder je auto hebt en het reserve wiel heeft een stalen velg dat daar (meestal) andere wielmoeren op moeten, dus ook daar moet je dan een setje van bij je hebben anders kan je er nog niet veel mee.
 
@Ronald24e

Nee geen thuiskomer, volwaardig reservewiel met krik. Precies dezelfde band als op de andere velgen. Enige verschil staal ipv lichtmetaal.
 

ronald24e

Actief lid
@Ronald24e

Nee geen thuiskomer, volwaardig reservewiel met krik. Precies dezelfde band als op de andere velgen. Enige verschil staal ipv lichtmetaal.

Dan heb je een mooie deal....mag ik vragen bij welke dealer dit is?
Misschien kan ik daar een dealtje maken aangezien ze bij rijnwoud wel een redelijk belachelijke prijs vragen:confused:
 
Dat was bij Van Laar in Rhenen. Ik heb nog even de factuur opgezocht en er stond 60,01 euro op voor het volwaardige reservewiel. Die ene cent was om op een rond bedrag te komen. Over deze optie heb ik verder niet onderhandeld dit was de list prijs toen.
 

Gerke

Forumguru
Dat was bij Van Laar in Rhenen. Ik heb nog even de factuur opgezocht en er stond 60,01 euro op voor het volwaardige reservewiel. Die ene cent was om op een rond bedrag te komen. Over deze optie heb ik verder niet onderhandeld dit was de list prijs toen.

Vreemd, bij Van Laar moet ik 175 euro neertellen :crazy:
 

ronald24e

Actief lid
Ja ik vind het ook apart....geloven doe ik het wel hoor maar begrijp alle verschillen niet zo....ook daar maar eens een belletje aan wagen denk ik morgen:crazy:
 

Captain Hook

Forumguru
Ik heb hier de prijslijst liggen van 8 mei 2010 van de Fabia FL.
Daar staat gewoon EUR 50,- voor een reservewiel. Wel errug vreemd als sommige dealers daar drie keer zo veel voor rekenen... :icon_smile_question
 

Hetzer

Forumguru
:ot:

@Captain Hook, vast niet de prijslijst van de Fabia Combi Greeline????, daar het reservewiel namelijk gaan standaard optie, verklaart misschien de wildgroei aan prijzen??

en weer on topic, als het goed is word deze week , uiterlijk volgende week MIJN auto gefabriceerd !!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

ronald24e

Actief lid
Zal wel een kwestie van marketing zijn die prijsverschillen tussen verschillende types en uitvoeringen.


Nee is geen marketing, de fabia GL heeft een aangepaste prijslijst omdat veel extra`s niet af fabriek zijn te bestellen gezien de greenline "eisen".
Met reservewiel zou een GL in theorie niet meer aan de normen voldoen dus wordt deze niet officieel vanaf de fabriek geleverd.

Vandaar dus het verschil in de prijslijsten.
 
Dat valt voor mij dus onder marketing. Het Greenline model voorziet in bepaalde behoefte in de markt. De optielijst is een gevolg van van de gekozen strategie om in die behoefte te voorzien. Maar goed, dat wordt een beetje muggenzifterij. Ik begrijp wat je bedoelt.
 
ik las vandaag overigens dat de afleverdata binnenkort 3 weken vooruit geschoven worden ivm de vakantieperiode in de fabriek??
 

RobV

Lid
Zojuist het volgende mailtje binnengekregen:

Goedemorgen Rob,

Zojuist heb ik even gebeld met de importeur om er zeker van te zijn dat de informatie klopt.
De auto staat ingepland om in week 23 geproduceerd te worden. levering zal dus eind week 24 of week 25 plaats vinden.
Afhankelijk van het transport vanuit Tsjechië naar Nederland en van de Importeur naar Auto Noordhoek.

Zodra de auto gebouwd is en we een chassisnummer zichtbaar hebben wordt het aflevertraject in werking gezet.

Met vriendelijke groeten,

Martijn Boogaard
Verkoopadviseur

Dat is dus van week 23/24 naar 24/25 op dit moment...ach ja...die ene extra week kan er ook nog wel bij. :xyxthumbs:
 
Het enige wat mij van het begin af aan stoort aan mijn fabia combi 2 is de hoge mate van windruis en bandengeluid ten opzichte van de fabia combi 1 die ik hiervoor reed. Ik hoopte daarom ook dat bij de facelift hier ook aandacht aan besteed zou zijn, maar hiervan vindt ik niets terug. Rijplezier heeft namelijk niet alleen te maken met nieuwe motoren maar met een auto in zijn geheel.
 

van_der_P

Senior Member
Wachten

Aspirant Greenlinerijders hoe bevalt het wachten ?
Gaat het nog of begint het toch al links en rechts te kriebelen.:D:D:
 
Hoi,

Het kriebelt overal !
Mijn GL (artic green + dakrailing) wordt als alles klopt volgende week gemaakt en hoop hem wk26 te krijgen maar volgens de dealer wellicht eerder.
Ik ga morgen even een krik setje ophalen, via marktplaats gekocht nu nog een wiel want ik wil geen reparatie setje !

Succes met het wachten !
 
Bovenaan Onderaan