Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

van_der_P

Senior Member
Konden ze dat al met zekerheid zeggen??, en wat is de rede van deze vooruit schuiving??

Ik heb geen idee, ik vertel maar door wat mij vertelt is. In week 19 zou onze auto in productie gaan. En wanneer die dan uitgeleverd wordt, dat weet ik ook niet. Ik denk hard op, en zeg dan op week 21, 22. Maar dat kan natuurlijk ook later zijn.

Moet een auto eerst in de showroom staan voor die gelevert wordt ?
 

Hetzer

Forumguru
2 weken , na fabricage is het inderdaad mogelijk om de auto af te leveren, soms nog wel eerder, zoals al aangegeven ga ik morgen ook even contact leggen met de dealer, kijken of zij al iets meer weten.
 

Hetzer

Forumguru
Zonet even met de dealer contact gehad, hij had toevallig vanochtend zelf contact gehad met Pon over de levering van de Fabia Greenline.
Er zijn tot nu in Nederland ruim 1000 Fabia's greenline bestelt, en Pon denkt tot nu toe nog steeds, ruim 700 van deze 1000 in juni te kunnen uitleveren.

alleen wanneer exact dat blijft de vraag, helaas, mijn dealer blijft erg voorzichtig met het geven van een productie datum. Het systeem wat dealers hanteren om de productie datum te bekijken, heeft ook een aantal problemen. En ik hou het dan maar op week 20/21 en ik hoop op uitlevering in week 24, mocht dat niet lukken , dan word het pas in week 28 omdat ik in de tussen liggende periode 3 weken weg ben in het buitenland voor mijn werk....
 

corsaar

Senior Member
Zonet even met de dealer contact gehad, hij had toevallig vanochtend zelf contact gehad met Pon over de levering van de Fabia Greenline.
Er zijn tot nu in Nederland ruim 1000 Fabia's greenline bestelt, en Pon denkt tot nu toe nog steeds, ruim 700 van deze 1000 in juni te kunnen uitleveren.


toch knap 1000 stuks van een auto die nog niet in de showroom staat
 

van_der_P

Senior Member
ruim 700 van deze 1000 in juni te kunnen uitleveren.

Dat zijn 100 vrachtauto's, dat is best veel.

In 6 weken tijd 1000 auto's verkopen, waar nog geen folder van is, die je niet kunt zien en voelen, en waar je geen proefrit mee kunt maken, dat getuig toch wel van vertrouwen in het merk Skoda. Anders gebeurde dat niet
 

pierre27

Actief lid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pierre27
Weet iemand toevallig wanneer er een brochure uitkomt van http://images.forum-auto.com/mesimages/242310/artic%20green.jpg
mijn toekomstige greenline:xyxthumbs:.

Goede avond,
vandaag het hoofdkantoor van Skoda aan de lijn gehad (er werd naar mij gebeld), in verband met een andere kwestie .... en toen tussentijds vernomen dat
de brochure van bovengenoemde quote deze maand naar de dealers wordt verstuurd en dat de levertijd vanaf nu zo'n 6 tot 12 weken zou zijn, daar had ik niet om gevraagd, ....... hij zei het gewoon tijdens ons gesprek.
Misschien helpt dit antwoord, ..... als het waar is, .... om de verschillende aflever-datums wat te neutraliseren.
mvg.
Pierre:yeah:
 

ronald24e

Actief lid
Ik heb 2 weken geleden mijn fabia greenline besteld bij Rijnwoud.
Daar wisten ze me te melden dat mijn fabia pas in week 26 gefabriceerd zou worden en dan aflevering waarschijnlijk eerste week Augustus......

Ik moet dus nog even geduld hebben helaas:(

Maar goed het is het wachten waard!
 

Simon

Nieuw lid
29 april gekocht, week 26 verwacht.

het wordt Fabia Combi 1.2 TDI greenline
Gordijnairbags,navigatie,MDI,dakreling,kleur : cappuccino beige
 

Captain Hook

Forumguru
Was vandaag bij de Skoda dealer en het is gewoon bizar hoeveel Greenlines ze in bestelling hebben staan! :rockon:

Slechte nieuws was dat de huidige levertijden al op rond augustus/september zitten.

Zelfs als je een 1.2TSI (dus NIET greenline) NU besteld, dan moest je rekening houden met week 32 en later...
 

erik1

Lid
Vandaag ook even bij de dealer geweest, levering 1e of 2e week van Juli.
Heb er nu al zin in:1819:
 

Gerke

Forumguru
1 mei besteld, productie staat nu in de planning voor week 25, ik ga er dus maar van uit dat we nog op vakantie gaan met de Corolla :smirk:
 
Hier net maar eens een mailtje gedaan over nog nieuws is mbt de productie datum :) Kan niet wachten totdat die er is..
 

Captain Hook

Forumguru
Uiteraard is iedereen die een nieuwe auto besteld heel benieuwd naar de leverdatum.
Talloze telefoontjes en emailtjes richting dealers; die zouden er haast gek van worden...

Snap niet, dat anno 2010, autoimporteurs nog steeds niet een online bestelstatus website hebben. Dan kunnen de ongeduldige klanten zo vaak kijken als ze willen en scheelt het veel vriendelijk "nee, ik weet nog niet wanneer 'ie komt" bij de dealers. :smiley29:
 

Hetzer

Forumguru
Daar zijn ze inderdaad mee bezig, het huidige systeem wat ze nu hanteren is niet bepaald 100%, komt met name door de fabriek die op het laatste moment nog wijzegingen kan aanbrengen in het productie proces.
Nu weet je het pas echt op de dag dat de auto geproduceerd is, dan krijgt hij een andere code, en weet de dealer globaal wanneer de auto af te leveren is aan de klant.
 
Aan de andere kant, klein beetje contact met de dealer houden is ook niet verkeerd! Toch? Ik snap dat elke keer die vragen van hoelang of wanneer lastig kan zijn, maar het is wel contact!
 
Bovenaan Onderaan