Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

ronald24e

Actief lid
Contact met de dealer is nooit slecht inderdaad maar het kan ook te veel worden, de mensen daar hebben ook werk te doen en om dan de hele dag deze vraag te moeten beantwoorden........
Ik denk ook dat het voor velen nog te vroeg is om nu al de dealer elke keer lastig te gaan vallen over de leverdatum.

Persoonlijk zit mijn productie waarschijnlijk in week 26 dus tegen die tijd neem ik nog wel eens contact met de dealer op.
 

van_der_P

Senior Member
Ik denk er ook zo over. Moet niet zoiets worden van daar heb je hem alweer. Ik wil niet een bepaalde naam hebben of krijgen.
Ofschoon ik ook best graag wil weten wanneer de Fabia klaar is en afgeleverd wordt.
Het gaat niet sneller als je steeds daarover contact zoekt met de dealer.
Daarom stroop ik het hele internet af met mijn Komm nummer, om iets te weten te komen over mijn auto. Maar helaas het lukt nog steeds niet.:D:D:D
 

Captain Hook

Forumguru
Laatst noemde iemand dat Pon zou werken aan een online bestelstatus tool voor de consument.
Iemand enig idee wat/wanneer dat beschikbaar komt?
 

rave62

Nieuw lid
fabia greenline 12 tdi

Volgens mijn dealer Verdaat in Eindhoven gaat de productie pas week 22 van gang en daarna, de levering mondjesmaat afhankelijk welke bedrijven er voorrang hebben.
 

Hetzer

Forumguru
Is precies dat wat mijn dealer vanaf het begin , heeft gezegd, productie vanaf week 20, maar deze zijn eerst voor de dealer organisaties en importeurs, gevolgd vanaf week 22 de eerste particulier auto, waaronder die van mij, ik zat bij de eerste 3 bestelde GL's van Nederland.
 

Gerke

Forumguru
Die van ons staat gepland voor week 25, is besteld op 1 mei.
We gaan 3 juli op vakantie, dus dat wordt dan afleveren na de vakantie, beetje jammer voor mij en de dealer, want de auto krijgt toch 10.000 meer op de klok wanneer hij de Corolla van ons krijgt, en de vakantie wordt voor ons iets duurder door de brandstof :D
 

RobV

Lid
Heb vanmorgen nog even contact gehad met de dealer,en de mijne staat nog steeds op Week 23/24...niks veranderd dus. :)
 

stradje

Actief lid
Die van ons staat gepland voor week 25, is besteld op 1 mei.
We gaan 3 juli op vakantie, dus dat wordt dan afleveren na de vakantie, beetje jammer voor mij en de dealer, want de auto krijgt toch 10.000 meer op de klok wanneer hij de Corolla van ons krijgt, en de vakantie wordt voor ons iets duurder door de brandstof :D
Nou, als die 10.000km op de oude klok komen i.p.v. op je nieuwe GL dan weegt dat wel op tegen dat beetje meer verbruik ;)!! Maar dat zat je waarschijnlijk zelf ook al met plezier te bedenken! Normaal moet je wel rekenen met zo'n 10 cent/km afschrijving/onderhoud.

Ik heb zelf het zelfde: eigenlijk wil ik het nieuwe speeltje NU hebben, maar het was niet fout dat ik vorige week nog naar Bordeaux kon met de oude.
 
Hoi Hetzer,

Ik zag dat jij o.a. een volwaardig reservewiel als optie heb besteld.
Ik heb bij mijn GL bestelling er ook naar gevraagd, het zou +/- €130 kosten incl. krik. Te duur vond ik, kijk wel even op Marktpl. voor bv. een thuiskomer en later leg ik er één winterband+velg in.
Maar laatst zag ik in de nieuwe prijslijst van de nieuwe Fabia staan dat een volw. reservewiel €50 kost !
Wil jij aangeven wat de meerprijs was en wat jij ervoor krijgt ?

Alvast dank !
 

wanderer

Senior Member
die 50€ is de prijs van een thuiskomer, geen volwaardig reservewiel, en daar komt de prijs van een krik + wielmoersleutel ook nog bij....
 

ronald24e

Actief lid
Bij rijnwoud vroegen ze zelfs 230 euro voor een volwaardig reservewiel:shocked:
Ik heb ook maar besloten om op marktplaats te kijken dalijk, een krik heb ik nog wel in de schuur liggen van een andere auto dus die heb ik al.....
 

van_der_P

Senior Member
En je zult ook nog een sleutelje voor de LM velgen moeten hebben. Die zullen de wereld ook niet kosten.
 

peperskoda

Forumguru
In de 25 jaar die ik nu als kilometervreter op de weg heb doorgebracht heb ik slechts 1 keer een lekke band gehad. Ik maak me dus niet zo druk over een reservewiel, een spuitbus met een afdichtingsgoedje helpt me ook wel weer op weg... Ik rijd gemiddeld zo'n 100.000km per jaar(beroepschauffeur)
 

van_der_P

Senior Member
Route mobiel, ANWB, die hebben ook een krik, en je houd schonen handen.

En ik hou van werken, kan er uren naar kijken :D:D:D:
 

ronald24e

Actief lid
Route mobiel, ANWB, die hebben ook een krik, en je houd schonen handen.

Ik hou van werken, kan er uren naar kijken :D:D:D:


Ja maar als ik toch moet wachten op de ANWB dan interesseert dat reserve wiel me ook niet zoveel meer eigenlijk.....dan zorgt de anwb wel weer dat ik weer op pad kan op de een of andere manier.

Maar je mening over werken deel ik zeker, ernaar kijken is puur genieten:winkie:
 

Abo

Lid
Bij mijn Fabia was het een optie voor € 50,00.
Het betrof een volwaardig reservewiel, dus geen thuiskomertje.
Krik en wielmoersleutel zaten er ook bij.
Ik vind de reeds genoemde prijzen wel wat vreemd.
 
Bovenaan Onderaan