Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Ericpeeke

Actief lid
Gisteren voicemail gekregen van de dealer (Auto Noordhoek in Tilburg): de levertijd is iets opgeschoven, was eerst eind juni, nu "de eerste week van juli". Bestelling geplaatst tijdens de paasshow (5 april).
 

inir

Lid
Vandaag ook overstag gegaan: Fabia Combi Greenline 1.2 tdi besteld.
Levering vermoedelijk eind september aldus de verkoper.
Goede inruilprijs gekregen voor mijn Daewoo Tacuma 2003.
Gekozen voor kleur Aqua Blue en als opties zwarte dakrails inclusief dakdragers en een middenarmsteun.
Volgens de verkoper staat de teller bestelde greenlines (landelijk) inmiddels op 2000 stuks! Er heeft nog niemand een proefrit gemaakt want de demo's komen pas medio juni.
 

dhesselink

Nieuw lid
Ben net bij de dealer geweest om nog een dakdrager + iPhone MDI kabel te bestellen. Tevens goed nieuws:

De productieweek 20 is echt gehaald, en er is een 'KOMM' nummer bekend. D.w.z. dat de auto al bestaat! Transport naar NL zal dus uiterlijk volgende week plaatsvinden :473:. Mijn besteldatum was 5 april (full-options).

Mensen die nu een greenline 1.2 bestellen, krijgen week 39 te horen als leverdatum. 15 Juni staan demo's in de showroom. 'k hoorde ook een 1.2 Polo langsrijden (proefrit auto): Mooi geluidje!
 

Hetzer

Forumguru
Komm nummer krijg je als de auto bestelt is bij de fabriek, dat wil niets zeggen over de productie.
 

dhesselink

Nieuw lid
Komm nummer krijg je als de auto bestelt is bij de fabriek, dat wil niets zeggen over de productie.

Wellicht dat ik me vergis in welk nummer... keek mee op het scherm en er stond vanalles en nogwat. In ieder geval wisti'e te bevestigen dat het eerder afgegeven productieschema is gehaald, en de auto snel naar NL komt. Good enuff for me :rockon:
 

Hetzer

Forumguru
zeker, goed voor jouw, dan is jouw auto behoorlijk snel , sneller dan die van mij, ik heb hem een week eerder bestelt dan jouw.
Overigens wil het niet altijd zeggen dat je een auto krijgt op volgorde van bstelling, het eaa kan te maken hebben met verschillende opties en kleuren.
 

van_der_P

Senior Member
Komm nummer krijg je als de auto bestelt is bij de fabriek, dat wil niets zeggen over de productie.

Je kunt er zo weinig mee, met dat komm nummer. Ik heb op het internet al van alles geprobeert om via het komm nummer gegevens boven water te krijgen. Maar niks lukt.
Bij auto Muntstad kun je het kom nummer ingeven, onder het kopje aflevering van A tot Z, en dan onder logistiek. Dat werkt niet.
Verschillende keren geprobeert, ook niet toen ik via de voorraadsellectie, daar staat ook een komm nummer bij, een willekeurig model in voerde. Dan komt er niks uit. Of het is enkel voor hun klanten, en kunnen vreemde klanten er niks mee.
 
Vertraging levering 1.2 TDI Greenline ?!

Hoi,

Vandaag even bij de dealer langsgeweest. Mijn Fabia Greenline + dakrails en Artic green is 24 april besteld, productie gaat van wk 22 naar wk25 GRRRRRR.... :407:. Hij vertelde ook dat zijn demo GL op productie wk26 stond !!, dit heeft hij gelukkig kunnen veranderen. Hij hoopte wel dat ze de vertraging nog gaan inlopen.

Zijn er meer GL wachtenden die slecht nieuws hebben gekregen ?
 

ronald24e

Actief lid
Gelukkig nog geen slecht nieuws ontvangen maar ga morgen eens bellen denk ik want nu ben ik toch wel erg benieuwd......
 

van_der_P

Senior Member
Als de afrolomtrek maar het zelfde blijft zou dat volgens mij wel moeten kunnen.
Het probleem zou de breedte kunnen zijn.
Origineel zit er 185/60R15 op, deze band heeft een afrolomtrek van 1840 mm.
Als je deze vervangt door 215/40R17 of 245/35R17 blijft de afrolomtrek gelijk aan het origineel. Je zou ook nog naar 215/35R18 kunnen, afrolomtrek 1850 mm.
Maar het is zoals ik al aangegeven heb, de breedte past het in de wielkasten en krijg je geen problemen met sturen (aanlopen)

Of de Greenline dan nog voldoet aan de typegoedkeuring, en korting op de bpm en de mrb, of 14% bijtelling, die daarmee samen hangt weet ik ook niet.
 

Baz

Nieuw lid
17 inch is geen probleem. Op mijn in bestelling staande Greenline heb ik 17 inch Trinity velgen als optie erbij genomen. Banden maat is 205/40/17.

Natuurlijk zal de auto hierdoor meer gaan verbruiken, maar dit geldt natuurlijk ook voor de optionele dakrailing.

Tijdens de officiele verbruikstest welke op 89gr/km komt zijn de opties niet aanwezig en is de auto helemaal kaal.
 

RobV

Lid
Week 23 in aantocht.....ben benieuwd,een kansje dat de eerste bestelde Greenlines deze week in Nederland aankomen is toch wel aanwezig lijkt me zo,of niet?

Ik kan nu bijna niet meer w88 om eerlijk te zijn,laat maar komen die wagen hehe :xyxthumbs:
 

Hetzer

Forumguru
17 inch is geen probleem. Op mijn in bestelling staande Greenline heb ik 17 inch Trinity velgen als optie erbij genomen. Banden maat is 205/40/17.
Natuurlijk zal de auto hierdoor meer gaan verbruiken, maar dit geldt natuurlijk ook voor de optionele dakrailing.

Los van het feit dat de 17 inch velgen ontzettend mooi zijn , zijn ze toch echt wel een stuk zwaarder dan de standaard velgen, los van het feit dat de banden breder zijn, zal het verbruik hierdoor toch wel aanzienlijk toenemen. Bij mij is het grootste wat er op gaat komen 16 inch en 195 breed.

De dakrails klopt theoretisch, maar dit is echt marginaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Bovenaan Onderaan