Problemen met nieuwe Octavia

Ja ok. Das ook minder, maar yal heeft al zoveel probleem met z'n nieuwe O2.
Dat is gewoon te triest voor woorden. Moet haast een vrijdagmiddag of maandag-ochtend produktiemodel zijn.
 

Luke

Forumguru
Rot van die problemen met je nieuwe wagen, Yal! Ik heb mijn 1.6TDI sinds 15maart en heb nu 11.000kms. Ervaar geen problemen, maar heb ook geen automaat noch 17"velgen (15" Michelin Energy saver). Het enige wat mij wel stoort aan de auto is een vervelend geluidje ter hoogte van de middenconsole. Net onder het display van de radio (Swing) resoneert dat stukje middenconsole wanneer ik optrek tussen bepaalde toerentallen. Als ik op de snelweg rij (en de toestand van ons Belgisch net is welgekend, neem ik aan :() heb ik soms ook dat irritante geluidje. Maar wanneer ik er dan op druk, stopt 't onmiddellijk.
Heeft er iemand van jullie misschien ook dat probleempje? Kan dit opgelost worden door mezelf?
Ik neem aan dat de clips waarmee de console is vastgemaakt op het dash misschien niet strak genoeg zijn?

Succes met de reparaties!
 

Ronnie

Forumguru
wel stoort aan de auto is een vervelend geluidje ter hoogte van de middenconsole. Net onder het display van de radio (Swing) resoneert dat stukje middenconsole wanneer ik optrek tussen bepaalde toerentallen. Als ik op de snelweg rij (en de toestand van ons Belgisch net is welgekend, neem ik aan :() heb ik soms ook dat irritante geluidje. Maar wanneer ik er dan op druk, stopt 't onmiddellijk.
Heeft er iemand van jullie misschien ook dat probleempje? Kan dit opgelost worden door mezelf?
Succes met de reparaties!
Een stukje schuimtape erachter plakken is afdoende; ik gebruik neopreentape welk gebruikt wordt door schilders bij het plaatsen van thermopane ruiten. Werkt altijd!
 

yal

Lid
Update

Kom net terug van de garage,

-probleem met de airco was dat er nog 380 gram koelmiddel inzat en dat moet 525 gram zijn! Na het opnieuw vullen merkten we meteen dat de airco beter en sneller begon te koelen.
OPGELOST dus, jammer dat de Skoda dealer niet de moeite wilde nemen zoiets simpels te controleren.......:mad:

-Tevens was de uitlijning niet goed, leek nergens naar volgens Jos (jbautoservice.nl) zowel de voorkant als de achterkant stonden niet goed.

Dat de achterbanden niet goed slijten bleek wel uit de uitlijning, de wielen stonden schuin onder de auto(negative wielvlucht?) dus sleet de binnenkant v/d achterbanden te snel af.

De voorzijde stond ook niet goed, vooral de linker kant stond ver buiten het toelaatbare.

Ook zijn het rechter en linker achterwiel onderling verwisseld.

Conclusie, auto rijd nu minder onrustig rechtdoor, hoef niet continue te corrigeren en het stuur staat weer in het midden!

Tevens vonden zij ook dat de versnellingsbak ruw opschakeld, en met een schok optrekt vanuit stilstand. Ook terug schakelen gaat te ruw.
Bak zou eigenlijk niet voelbaar horen te schakelen.
Oplossing schijnt het vervangen van de mechatronic te zijn.

Stonden geen storingen in het geheugen van de DSG.

Groeten yal
 

Monteurtje

Forumguru
Mooi dat het bijna allemaal is opgelost. Alleen de trillende naald van de snelheidmeter is dan nog niet opgelost.

Heb wel eens een mechtronic van een 6 traps DSG vervangen, omdat die bij het wegrijden na lang stil te hebben staan in de D met de voet op de rem ruw schakelde bij wegrijden. Nieuwe mechatronic erin en probleem was meteen verholpen. Maar met de 7 traps DSG heb ik nog niet veel ervaring omdat bij onze garage daar nog geen klachten over zijn.
 

yal

Lid
De trillende naald is nog niet opgelost nee, is ook niet normaal volgens de garage waar ik zaterdag was.

Bij wegrijden in D, vanuit stilstand trekt de auto (vooral als deze koud is) met een schok op, daarna houd de auto in dus zou je denken dat hij dan overschakeld naar de 2 de versnelling. Dat gebeurd dan niet!
Dan een paar honderd rpm later schakeld de bak naar de 2de versnelling, en 3de en 4de versnelling worden eveneens ruw ingeschakeld.
De 5de t/m 7de versnelling gaan soepeler, maar wel duidelijke merkbaar.

Gekke is als je meer gasgeeft en de bak laat schakelen tussen de 3000-4000rpm schakeld deze een stuk beter, heuvelaf schakeld de bak ook mooi.

Heuvelop kwam ik vandaag achter dat de bak nog ruwer opschakeld.
Terug schakelen gaat ook met een schok en hoor je regelmatig een "kloenk" uit de bak komen.

De scheur in de voorruit is al een flink eind aan de wandel gegaan.

Afijn, postieve is dat de airco al koude lucht blaast voordat ik de oprit af ben, dus dat is absoluut een dikke plus!

12 juli moet de auto weer naar de dealer, hoop dat ze dan de laatste problemen aanpakken en ook de mechatronic vervangen. Dat schijnt de oplossing te zijn voor ons schakel probleem volgens de kenners.....

grtn yal
 

Luke

Forumguru
Het gaat de goede richting uit :). Mooi!
Helaas nog lang wachten tot 12juli... succes.

PS bedankt Ronnie voor de suggestie.
 
Klinkt inderdaad mooi. Ik zou als ik jou was niet teruggaan naar die Skoda-dealer. Die zijn totaal niet meewerkend en het woord service blijken ze niet te kennen. Erg slecht als je bedenkt dat ze meestal niet echt verdienen op de verkoop maar juist op service/onderhoud.

Succes verder.
 

Octavia32

Forumguru
ik denk dat je eens moet kijken bij http://www.dsg-dokter.nl/prijzen/nl_prijzen.htm
Komen namelijk heel veel van jouw problemen voor.

Wi zelf graag ook een DSG echter deze problemen en bij behorende prijzen weerhouden mij van een overstap.Ik heb ook gehoord dat nij DSG bakken die meer dan 100.000km hebben gedraaid toch mechanische problemen ontstaan.
 

dmfow

Lid
Ik heb met mijn 1.8 TSI en DSG excact het zelfde probleem, alleen doet ie het bij mij juist als ik wat meer gas geef dat gemiddeld. In de sport stand daarin tegen doet ie het prima. De megatronic (of hoe zon ding ook mag heten) is al vervangen zonder resultaat. PON probeert ondertussen mijn dealer af te poeieren. Ben er ondertussen echt helemaal klaar mee.
 

dmfow

Lid
Nog gekker, wil ik vanmorgen mijn ruitenwisser vloeistof bijvullen, gaat mijn motorkap niet meer open. Word ondertussen toch echt wel depri van deze auto.
 

dmfow

Lid
Moet er maandag mee naar de dealer, schijnt een of ander palletje los geschoten te zijn die ze alleen op de brug kunnen maken. Heb de auto sinds november 2009 en heeft ondertussen al 5 weken bij de dealer gestaan.
 

yal

Lid
update

De octavia heeft 3 dagen bij de dealer gestaan, waarbij het volgende is gedaan:
-voorruit vervangen
-actief pollen filter gemonteerd(op mijn kosten)
-nieuw derde remlicht(zat vocht in de oude)
-nieuw instrumenten paneel(ivm. zwalkende teller)
-nieuwe DSG software+inleren versnellingen

Auto rijd beter, schakelen gaat soepeler vooral de schok tijdens optrekken lijkt minder/weg. De 4de versnelling inschakelen gaat nog steeds erg ruw.
Ook loopt de auto staionair iets harder, +/- 950 rpm en dat was +/- 750 rpm.
Na de start, als ik de D of R inschakel blijft de auto op de rem staan tot we gas geven(?) Daarna kruipt de auto wel weer en dien je dus de rem ingetrapt te houden.

Daarna helaas dezelfde dag nog 2(!!) terug keer gemoeten naar de dealer, ivm. de rechter ruitenwisser die te ver door naar beneden ging en derhalve de rand van het voorscherm beschadigde en het rubber van de parafaan plaat scheurde. Dealer heeft de wissers goed gezet en de parafaan plaat vervangen. Lak met een lakstift bijgewerkt.

Daarna bleek de andere sleutel niet te werken(inmobiliser active) en die moest dus opnieuw ingeleerd worden. Vriendin was pissig, en kreeg derhalve een flesje wijn van de dealer.

Afijn , hoop dat het goed is nu! Dealer heeftzn best gedaan.
Morgen naar Spanje met de auto.
ps. slappe achterveren, beestje hangt nu al door en er moet nog wat in......

grtn yal
 

Falcon

Donateur
Heel vervelend allemaal... die dealer zal er ook wel niet blij mee zijn. Maar dat van de slappe achterveren had je kunnen weten.. zoek maar op het term hulpveren.
 

yal

Lid
update octavia

Dat van die veren wist ik al, maar daarom zijn ze nog wel te slap.
Hulpveren worden toch her en der afgeraden dus ik laat t.z.t. stuggere achterveren monteren.

Auto zuipt ook flink wat benzine, binnen 4uur tank leeg, gemiddelde varieerde van 1:12 tot 1:10:mad:, ben misschien wel heel erg verpest met de tdi maar had een stille hoop dat de 1,8 TSI wel iets zuiniger zou zijn.
De tdi haald de fabrieksopgave met gemak de TSI bij lange na niet.

Auto doet het verder prima, alleen de DSG bak blijft ruw schakelen ,tevens hoor je mechanische geluiden uit de bak komen tijdens schakelen, vooral bij terug schakelen hoor je klik/klak/klonk. Soms is de bak ff van slag, en schakeld door naar 3 en dan meteen weer terug naar 2, zonder dat de rijsituatie veranderd:ahum:
Ook trekt de auto nog vaak op met een schok, dit zal ook wel komen doordat de auto nu uit zichzelf op de rem blijft staan.

Airco koelt als een malle, mag ook wel is hier 34,5 graden, en dan een zwarte auto......sunset bevalt ook goed.

Auto ruikt wel wat branderig na een stevige rit, en tikken van de warmte ook. Dat is zeker de uitlaat, nog nooit eerder bij mn vorige auto's gehoord.

Turbo laat af en toe een "huil" horen, zeker in sportstand, maar niet fluiten zoals de tdi.

Hoop dat de auto nog wat zuiniger wordt met wat meer kilometers op de klok. Nu 8800km ofzo.

grtn yal
 

hemi24

Forumguru
Hulpveren worden toch her en der afgeraden dus ik laat t.z.t. stuggere achterveren monteren.

Kun je dit eens logisch uitleggen?!?
Als de hoofdveer en hulpveer beide liniair zijn, net als de versterkte veer, wat is dan het verschil? 1+2=3, toch? :confused:
 
Tal ik herken een hoop zaken die benoemd. Geluid bij het overschakelen wat lijkt of gieren ofzoiets. Verder heb ik wel hulpveren en die heb je echt nodig bij bv het trekken van een caravan. Mijn 1.8tsi en getuned is wel zuiniger. Haal op de snelweg 1 op 13/15. Stad is altijd minder. Gok dat jij een 7 dsg bak heb? Volgens mij bestaat er geen update mbtde bak, tenminste nog niet?
 

Rene de Wit

Actief lid
Auto zuipt ook flink wat benzine, binnen 4uur tank leeg, gemiddelde varieerde van 1:12 tot 1:10:mad:, ben misschien wel heel erg verpest met de tdi maar had een stille hoop dat de 1,8 TSI wel iets zuiniger zou zijn.
De tdi haald de fabrieksopgave met gemak de TSI bij lange na niet.

Overdrijf je niet een beetje :grin:

tank 55l: actieradius (1:10-12) 550-660km binnen 4 uur leeg is: 137,5-165km/h gemiddeld :smiley29:

En anders vind ik het verbruik helemaal niet gek.
 
Bovenaan Onderaan