Problemen met nieuwe Octavia

hemi24

Forumguru
Sorry hoor, maar de uitlijning goedbevinden aan de hand van een eindje sturen?!?
Toch maar eens voorleggen bij een andere dealer?

Zwalken van de teller is ook iets wat domweg niet hoort!
Bandenlawaai is inderdaad wel goed hoorbaar, met name bij de 17"
 
je kan inderdaad altijd naar een andere dealer. Van wat ik begrijp is het een praktisch nieuwe auto, en skoda geeft altijd garantie, maakt niet uit wie de dealer is.
 

corsaar

Senior Member
Je kan altijd naar een andre dealer voor garantie is de stelling:
Maar in de praktijk wordt je niet altijd even hartelijk ontvangen.
Het liefst heeft men dat je bij je eigen dealer blijft, uurloon en gemaakte kosten
zijn moeilijk verhaalbaar.
Het zelfde geld overigens voor de diverse ketens.
 

Monteurtje

Forumguru
Dat verhaal van de airco die niet goed koelt omdat er geen rijwind is, is natuurlijk onzin. Want daar is nou een koelvin voor. Deze gaat harder draaien wanneer de condensor meer gekoelt moet worden. Dus de 'chef' mag met een iets beter verhaal komen voor deze klacht.
Ik kan het natuurlijk moeilijk beoordelen. Maar dit vind ik onzin.

Uitlijning: Zoals ik al eerder zei. Auto op uitlijning controleren. Ga naar een andere dealer met een goede uitlijnbank. Als het verkeerd is ga je met dat rapport naar de dealer waar je de auto gekocht hebt en hopen dat ze je dan iets serieuzer nemen.
Als je het bij een uitlijn specialist laat doen, ga niet naar een euromaster o.i.d. Want zij zeggen dat de uitlijning van een achteras goed is terwijl ze buiten de waardes staan. Als je er dan wat van zegt, zeggen ze dat het niet aftestellen is. Dat is ook onzin want dit type achteras kun je heel goed afstellen.

Zwalkende teller heb ik nog niet bij een andere auto geprobeert. Maar als het een productie eigenschap is. Dan kan hij je vast wat andere auto's laten zien die dat ook doen.

Moet je 4 week wachten om de auto bij hun te brengen. Als dat zo is, kan ik me voorstellen dat je broek ervan afzakt. Of kon jezelf niet eerder?
 

bobby45

Actief lid
Wat en a lende hoop dat dit een van de weinige is?
Dit is mijn eerste skoda o2 combi 1.4 tsi
zijn er meer van deze excessen???

De mijne moet af geleverd worden waar kijken ze naar?
en wat moet ik controleren
 

Monteurtje

Forumguru
@ bobby45 Wat bedoel je met: Waar kijken ze naar? Voor nieuwe auto's die afgeleverd worden en ook voor onderhoudsbeurten, zijn lijsten. Hier staan alle punten waarop de auto moet worden gecontroleerd en wat er gedaan moet worden.
 

bobby45

Actief lid
@Monteurtje

Bedankt maar wat staat er zo al in ?
Lucht in de banden.blokken tussen de veren uit UPDATE ?
Trekhaak monteren :945:

we gaan het zien.

Maar zijn het een beetje betrouwbare auto,s blokken de 1.4 tsi?
 

yal

Lid
Dat verhaal van de airco die niet goed koelt omdat er geen rijwind is, is natuurlijk onzin. Want daar is nou een koelvin voor. Deze gaat harder draaien wanneer de condensor meer gekoelt moet worden. Dus de 'chef' mag met een iets beter verhaal komen voor deze klacht.
Ik kan het natuurlijk moeilijk beoordelen. Maar dit vind ik onzin.

Uitlijning: Zoals ik al eerder zei. Auto op uitlijning controleren. Ga naar een andere dealer met een goede uitlijnbank. Als het verkeerd is ga je met dat rapport naar de dealer waar je de auto gekocht hebt en hopen dat ze je dan iets serieuzer nemen.
Als je het bij een uitlijn specialist laat doen, ga niet naar een euromaster o.i.d. Want zij zeggen dat de uitlijning van een achteras goed is terwijl ze buiten de waardes staan. Als je er dan wat van zegt, zeggen ze dat het niet aftestellen is. Dat is ook onzin want dit type achteras kun je heel goed afstellen.

Zwalkende teller heb ik nog niet bij een andere auto geprobeert. Maar als het een productie eigenschap is. Dan kan hij je vast wat andere auto's laten zien die dat ook doen.

Moet je 4 week wachten om de auto bij hun te brengen. Als dat zo is, kan ik me voorstellen dat je broek ervan afzakt. Of kon jezelf niet eerder?

Bedankt voor je reactie, de airco koelt niet goed, chef kan met verhalen komen als dat ding maar koelt!

Uitlijning is sinds het wiellager linksvoor vervangen is ruk, de chef gaf aan dat ze de 3 moeren v/d fuseekogel onderaan de draagarm hadden losgehaald en op precies dezelfde manier hadden terug gemonteerd....
Het stuur staat ook iets naar links. Uitlijnen is niet nodig....

De demo auto heeft geen zwalkende teller, toen hij zei dat , dat niet dezelfde auto is moest ik wel lachen...dat is een ouder type, volgens meneer!(staat ook octavia in de koplamp en is dus een octavia II)

Ik kan pas na 4 weken bij de dealer terecht omdat hun planning vol staat!
Had het liever anders gezien en dat het allemaal gister opgelost was.

Toen ik de auto nieuw kocht moest ik al 1 maand wachten om het metalen bagagerek en andere dingetjes te laten doen.

Probleem is dat ik eerst de dealer in de gelegenheid moet stellen de gebreken te herstellen, daarna kan ik pas stappen ondernemen.
Dit zal ik ook doen als nu na het 3de! garage bezoek de problemen niet opgelost zijn.

Hebben er inmiddels de balen van, mooie auto maar met klote problemen en een waardeloze dealer......

grtn yal
 

LenK

Forumguru
klote problemen en een waardeloze dealer......
Dealer is weer de oorzaak van ontevreden klant.
Auto is een complex product dat onvolkomenheden kan hebben.
Maar als dealer vakbekwaam, op tijd en vooral zonder tegenwerkingen de problemen oplost dan blijft klant tevreden.
Op deze manier niet. Lijkt wel een autohandelaar of beunhaas. Die zijn na de koop ook niet meer klantgericht.
 

yal

Lid
Een andere garage gaat de uitlijning bekijken, aangezien "mijn dealer" zegt dat deze goed staat(geconstateerd a.h.v. proefrit op industrie terrein)
Meten=Weten, dus ben benieuwd hoe de uitlijning staat.

Tevens zit er een dikke vette barst in voorruit, helemaal onderaan in het midden v/d ruit...balen:shocked: auto is 2.5 maanden oud en heeft 4700km gereden. Das ff pech.

grtn yal
 

Monteurtje

Forumguru
Ik vind het wel raar dat het naar het vervangen van het wiellager is. Bij het vervangen van een wiellager van een octavia 2 verander je namelijk niks aan de uitlijning. Die drie moeren waar de 'chef' het over had zijn vaste punten. Daar kun je niks aan afstellen.

We horen het graag wanneer je de auto hebt laten uitlijnen.

Ik controleer de airco altijd stilstaand in de werkplaats en de airco wordt kouder dan 5 graden zonder rijwind. Ik denk dat die monteur een cursus airco moet hebben.

Vervelend van de voorruit.
 

Ronnie

Forumguru
De veerpoot van een Octi2 heeft toch de 2 excentrische Camberbouten om het Fuseelichaam aan te bevestigen? Ik denk dat ze hier de mist in zijn gegaan....
Je kunt deze ook markeren bij het demonteren, echter zit er altijd wel "wat" verschil in na hermontage.
 

Monteurtje

Forumguru
Je hoeft het fuseelichaam helemaal niet lostehalen. Zoals bij een fabia of octavia I. Want het wiellager zit met 3 of 4 bouten vast in het fusee lichaam. En kun je aan de auto vervangen. Binnen een uur ben je klaar.
 

yal

Lid
Klein nieuw probleempje, derde remlicht zit vol vocht :407:

De garage die de auto gaat uitlijnen denkt dat het probleem in de achteras zit aangezien de achterbanden aan de binnenzijde happen vertonen(cuppen).

Onder mijn bora zitten audi TT/R32 draagarmen incl. fusees, complete remmerij en stabilisator stang.
De fusee kogel is hier wel verstelbaar.

Skoda rijd sinds deze nieuw is onrustig rechtdoor (bijv. op de snelweg), je blijft corrigeren.
Auto trekt ook iets naar links.

Hoop gauw dat alles weer ok is, en we veel plezierige km's kunnen maken..

grtn yal
 

hemi24

Forumguru
De garage die de auto gaat uitlijnen denkt dat het probleem in de achteras zit aangezien de achterbanden aan de binnenzijde happen vertonen(cuppen).

Ondanks serieus cuppende achterbanden was er uitlijning van mijn achteras correct.

Ben van mening dat 4 grindtegels in de kofferbak een beter slijtagepatroon geven dan rondrijden met een zo goed als lege auto... zeker met de brede 17"
 

Rallye

Forumguru
Ben van mening dat 4 grindtegels in de kofferbak een beter slijtagepatroon geven dan rondrijden met een zo goed als lege auto... zeker met de brede 17"

Hmm, da's weer eens iets anders: een Skoda met grindtegels achterin in plaats van voorin.
 

rweersch

Actief lid
Tevens zit er een dikke vette barst in voorruit, helemaal onderaan in het midden v/d ruit...balen:shocked: auto is 2.5 maanden oud en heeft 4700km gereden. Das ff pech.
Ach joh, ik had vier jaar geleden, met m'n toen net nieuwe Focus, binnen twee weken een vrachtauto in de voorkant hangen, en na drie weken een nieuwe voorruit (met dank aan dat steentje dat bij 180 km/h op de Autobahn tegen het raam knalde).
 
Bovenaan Onderaan