Problemen met nieuwe Octavia

zuivere

Nieuw lid
@sitechris, dat zal wel meevallen. Het is een grote jongen en hoeveel personen zoeken op dit forum, voordat ze een aankoop willen gaan doen. De meeste zullen hier terechtkomen, nadat ze een auto gekocht hebben en problemen ondervinden. Als we daar wel een auto gekocht hadden en er zou niks mis mee zijn. Dan was het in onze ogen ook een goede dealer geweest.
 

yal

Lid
@zuivere,

Donderdag 15-3-12 weigerde de DSG van onze Skoda weer te schakelen, motorstoringslampje brandde en sleutel ging niet uit contact , de toen gekomen VW monteur lukte het niet om de auto aan de praat te krijgen.
De auto is toen met een takelauto naar de dealer gebracht.

In Januari hebben wij ook meerdere keren stil gestaan toen wij op wintersport gingen , in totaal 33 storingen in 1 week tijd. (zie uitdraai storingen http://www.skodaforum.nl/board/f32/problemen-nieuwe-octavia-11223-13.html )

16x keuzehendel DSG geen communicatie (kon niet schakelen uit 'P' )
9x startmotor niet vrijgegeven , konden de motor niet starten etc.

Dit noemen wij toch serieuze problemen , en ook vrij recent!

Dat iedereen een verhaal kan ophangen is waar , wat ik verteld heb is geen woord aan gelogen en kan ik o.a. onderbouwen met uitdraaien van uitgelezen foutcodes.

Mijn topic heb ik ruim 2 jaar geleden gestart omdat wij wat problemen hadden met de auto , het was niet onze bedoeling om de naam van dit bedrijf te vermelden.

Dat wij de dealer's naam uiteindelijk na 2 jaar ellende toch genoemd hebben , heeft de directeur geheel aan zichzelf te danken , door zijn achterlijke reactie van afgelopen zaterdag.

Grtn Yal
 

bobby45

Actief lid
wat is dit kenteken dan kunnen andere deze auto mijden

weet de dealer die hem in ruil dat het huilen is met deze auto je heb en meld plicht
 

mmarechal

Actief lid
@Yal, gefeliciteerd met de Mazda! Veel fijne kilometer en ik hoop van harte dat jullie hier veel meer plezier aan zullen beleven. Dat deze even wennen is kan ik mij voorstellen, is tenslotte echt een hele andere auto.

Tot slot, het zou SCU denk ik geen kwaad doen om ook eens te reageren op dit verhaal.... Voorlopig zal anders zeker elke potentiele klant en bezoeker aan dit forum opzoek naar info, wel even twee keer nadenken om daar naar binnen te stappen...
 

sitechris

Donateur
Ik spotte de directeur vandaag bij FC Utrecht. Ze zijn sponsor daar, ze leveren auto's aan spelers en technische staf. Ik zal het hem de volgende keer eens vragen ;)
 

jos_br

Actief lid
Het is waarschijnlijk paniek nu bij skoda center utrecht. Bij iedere post gaan ze harder zweten.....moeten ze nu wel of niet reageren.....dikke stress daar....

Ik vind, en blijf het vreemd vinden hoe Yalcin daar behandelt is. Tenslotte is hij hier ook klant, wij kennen hem, en hij heeft echt begrip voor fouten die gemaakt worden, het gaat er echter om hoe e.e.a. opgelost wordt. Misschien toch handig, ook voor zo´n groot bedrijf dit soort dingen serieus te nemen.....
Ik was in ieder geval stomverbaasd over de reactie aldaar.

Jos.
 

Jorisvdedb

Nieuw lid
Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb me een maand geleden een skoda octavia combi 1.6tdi greentech gekocht.

Na het doornemen van deze discussie zou je schrik krijgen om een octavia te kopen.
Zijn de problemen die yal meemaakt, veel voorkomende problemen?

Heb ook gelezen dat veel octavia's last hebben van zijwind en fluitende geluiden....

Moet ik nu grijs haar krijgen? :tongue:
 

rweersch

Actief lid
In dik twee jaar tijd een fluitend deurrubber, kapotte achterspeakers, al drie kapotte H7-lampjes, het loslaten van de "bekleding" van de wielkasten aan de voorkant, rubber wat erg in de smaak valt bij steenmarters, en natuurlijk de bekende uitgerekte distributieketting. Alles overigens uiterst netjes opgelost door de dealer!

Qua degelijkheid ben ik niet zo super tevreden over Skoda, maar eerlijk gezegd: deze problemen kom je bij alle merken van de VAG-groep tegen (heb elk merk gehad, behalve Audi). Soms verlang ik terug naar mijn vorige auto, een Ford Focus. Niet zo luxe als de Octavia, minder ruim, en minder snel. Maar wat was dat ding degelijk. Nog geen lampje kapot gegaan in 4.5 jaar tijd / 90.000 km. Hij heeft slechts een stuk of drie beurten gehad, verder nooit de garage gezien.
 

Jorisvdedb

Nieuw lid
@rweersch: rij jij ook met een diesel? Ik dacht dat de problemen met de distributieketting voorkomen bij de TSI motoren en niet de TDI?
 

Patron

Senior Member
Rijdt nu bijna 3 jaar met een 1.4 TSI Ambition Business en behalve lampjes nog niks (noemenswaardigs) gehad.
Airco fluit is met de beurten gedaan en heb nu 3 lampjes kapot gehad geloof ik.
In tegenstelling tot rweersch verlang ik absoluut niet terug naar mijn Focus, want dat was een maandagochtend auto :grin:
 

rweersch

Actief lid
Zoals je ziet in mijn "handtekening" heb ik een TSI, en daar spelen inderdaad die problemen met de distributieketting. De rest van de akefietjes staat uiteraard los van het motortype.
 

Jorisvdedb

Nieuw lid
Haha zo ver had ik nog niet gekeken, sorry :)

Hopelijk zijn er problemen die sommige mensen gehad hebben er nu niet meer. Al denk ik wel dat je wat geluk moet hebben met je auto en je dealer.
 

TL@

Forumguru
Ik heb ook nog geen enkel probleem gehad met mijn 3 O2's (de eerste heb ik 15.000km, de tweede 100.000km en de huidige al 50.000km), telkens nieuw gekocht (respectievelijk 1.9TDI, 1.9TDI DSG en 2.0TDI DSG)

Alle merken zullen wel probleemauto's hebben, dat zijn dan ook de exemplaren waar je het meeste over leest op fora. Over het algemeen zijn Skoda's degelijke auto's.
 

MarcoO2

Forumguru
Ook ik ben inmiddels met mijn tweede O2 bezig en herken de problemen niet. En dat terwijl ik ze niet bepaald zachtzinnig gebruik.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik ben aan m'n eerste Skoda (O2) bezig, ruim een jaar oud en ik heb er bijna 40.000 probleemloze kilometers opzitten. Nog niet heel veel, maar ik heb toch wel veel vertrouwen in de auto. De grijze haren beginnen overigens wel te komen (en ik moet ook eens naar de opticien), maar dat kan nooit aan de Skoda liggen, die bevalt uitstekend.

Voor wat betreft de zijwind, daar zijn hier op het forum uitgebreide discussies over, een aantal mensen hebben hier flink last van, een aantal anderen (waaronder ikzelf) herkennen de problemen helemaal niet. Wat daar te reden voor is is nog helemaal niet duidelijk, persoonlijke voorkeur, andere motoren, variaties in uitlijning, kan allemaal.
 

bobby45

Actief lid
Ik rij op lpg wel div nw dingen gekregen; nw regel computer; lpg pomp met meer druk dit alles was garantie

bevalt mij goed nu 80000km

geen spijt
 
E

Ex-lid 2926

Ik heb in ruim 2 jaar 60000 km gereden met mijn O2. Over het algemeen bevalt mij de Octavia prima. Veel ruimte, heerlijk zitcomfort en prettig zuinig. Er zijn ook een paar minpunten. Veel lawaai vanuit de wielkasten, snel cuppende banden en de rechtuitstabiliteit laat ook te wensen over. Ik heb nog maar twee defecten gehad aan de Octavia, een defecte uitlaatgastemperatuursensor en een onwillig contactslot. Zolang ik diesel kan blijven rijden zal ik de Skoda trouw blijven. Als ik door veranderende omstandigheden over moet gaan naar een benzineauto verander ik van merk. Ik wil liever geen kleine benzinemotor met turbo. Dan stap ik over naar iets Koreaans of Japans.
 

dj.verhulst

Forumguru
@Yal

Wat een ellende ,, heb 3 skoda's gehad en eentje had een olie probleem wat pas na een aantal keer soebatten is opgelost, spoelen met special spul en toen pas een normaal olie verbruik, en toen bleek de auto nog een schade verleden gehad te hebben ook, was het vertrouwen kwijt, en heb een andere gekocht en kreeg een goede prijs en geen shit meer gehad en met de huidige ook niet.

vind de houding van je dealer beneden alle peil, snap best dat je geen zin meer heb in het gezeik met kanton rechters en alles.....

hoop nu dat je nieuwe auto gewoon doet wat ie moet doen.
 
Bovenaan Onderaan