PizzaPieter's Seat

PizzaPieter

Forumguru
Ben ff aan inlezen.

Achterlagers is VKBA 3656 SKF.
Haalde ik destijds voor O3 uit DE maar winpartsprijs inmiddels ook erg verlaagd.

Voor blokken/schijven kom ik bij gewone schijven uit van ATE i.c.m. de LowDust blokken van ATE. Ervaringen met LowDust iemand?
 

Kanerr

Forumguru
Ik alleen met die ceramic dingen, wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt. Gewoon doen zou ik zeggen
 

PizzaPieter

Forumguru
Onder t mom 'hebben we nog wat gedaan':

Maandag met mn schoonvader de winterwielen op het balanceer apparaat gehad.
Tijdje terug heb ik deze overgenomen van @Blacky , destijds gewassen en jongstleden gepoetst, toen mbv @brepus13 gemonteerd en de hoop was er dat daarmee het 'gehobbel' (hier vaker besproken en niet alleen op mijn auto) over zou zijn.

Helaas.

Auto in garage, 2 krikken onder draagarmen en tot 100kmu in 3 en 4 'gereden'. Geen trilling in de auto. (Toen de wielen loshingen, dus krik onder dorpel, was er bij ronddragen iets voelbaar).

Alle wielen gebalanceerd en geen enkel wiel is echt lekker rond of recht. Alle wielen hebben dus een hoogteslag en een slinger die je op balanceerapparaat goed kan zien. Daarmee is het dus onmogelijk om gemonteerd op de auto te voelen tijdens rijden waar t vandaan komt.

Lagers hebben geen voelbaar of hoorbaar probleem, dus ik ga verder met me erbij neerleggen dat ik de hobbels voel.

Houdoe!
 

JeSko

Forumguru
Dus het zit in de wielen? Nieuwe set velgen en banden en het is dus opgelost? Of lees ik het nu verkeerdelijk...

Ik herken zo'n gedragingen van mijn auto's niet, ik denk niet dat jij overgevoelig bent, maar al tweemaal de pech hebt met bepaalde zaken op je VAG auto's.
 

PizzaPieter

Forumguru
Hi Jesko,

Nee, dat is het niet.
Ik voel het ook met de zomervelgen die volgens de expert niet rechter en ronder kunnen zijn....

Maar waar t wel zit....

Haha,wel veel pech dan met Seat en Skoda met hetzelfde probleem en 6 verschillende bandensets :-)
 

Kanerr

Forumguru
Denk dat het tijd wordt voor een auto met airride! Of nieuwe schokdempers/veren pakket, want zoals het gezegd is zal een velg/band combo nooit 100% rond zijn..
 

VAG-man

Forumguru
Over het algemeen zijn Duitse auto's wat steviger geveerd, zeker t.o.v. Franse auto's.
Ik vermoed dat het daar in zit. Je voelt dingen gewoon heel goed aan een auto. Niks mis mee, begrijp mij goed.
Mijn advies zou zijn. Stap over naar een merk auto die bekend staat om zijn zachte en dus comfortabele vering. Maak eens een proefrit met bijv. een Citroën met pneumatische vering.
 

JeSko

Forumguru
Dat is zeker zo @VAG-man , maar een stock Superb, bijvoorbeeld, is toch wel "frans afgeveerd", pas nu rijd mijn auto vind ikzelf normaal, een S-line Audi is dan weer harder dan mijn Sup op schroefset. Verschillen zijn er zelfs binnen dezelfde fabrikanten, Seat is wat sportiever afgeveerd meende ik, zeker in vergelijking met een O3 zoals Pieter gehad heeft.
 

PizzaPieter

Forumguru
Wil mn rooie vriend helemaal niet kwijt nog.
64b49d801f891ed75f99e8f25b307479.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan