PizzaPieter's Seat

EdK

Forumguru
Tsja alleen zie je : p niet staan in een bericht hier maar wel :tongue:
En dus kan het geheel verkeerd overkomen.....

:pieker::jaja:
 
Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Forumguru
@brepus13 kom hem gewoon tegen op Heemradenlaan.
6cec66b95ff0d14a57b75afe4d8deb75.jpg
 

PizzaPieter

Forumguru
Heren,

Wie kan mij helpen te duiden welke schijfremmen en blokken vóór ik moet bestellen voor mijn Seat? Merk/type?

Daarnaast voel ik ook met de winterwielen het gehobbel, dus wil de lagers achter óók laten vervangen. Zelfde vraag- welk advies over merk en type.

Ik ben van het type "gewoon goed spul wil ik hebben, hoeft niet goedkoopste te zijn."

Wie kan me hier handje helpen?
 

Cordoba

Forumguru
Op S-O zijn veel meer mensen die zelf blokken en schijven vervangen @PizzaPieter dus ik denk dat je daar beter advies kunt krijgen. Sowieso is van belang wat de kleinste velgmaat is, die je hebt (er zijn nog wel eens mensen die grotere schijven willen monteren dan er in hun velgen passen).
 

PizzaPieter

Forumguru
Je bedoelt Seat Online, @Cordoba ?

Volgens mij is SKF als lager origineel, maar bij schijven/blokken weet ik het niet.

Wat ik vooral bedoel is dat niet voor 20€ minder honkeytonkey merk hoef....liever gewoon goed.
Gouden/Carbon schijven hoeven óók niet.
 

Cordoba

Forumguru
Yep, maar ik zag dat je daar je vraag ook al hebt gesteld.

De grootte van de schijfremmen is afhankelijk van de motorisering bij een bepaald model nog wel eens anders. Dat betekent dat de standaardvelgen van een instapmodel dus niet op de snelste uitvoeringen passen. Zo had ik de originele stalen velgen van mijn vorige Fabia verkocht aan iemand die ze wilde gebruiken voor een winterset op zijn Leon (1M, eerste generatie), alleen had zijn Leon grotere remmen en bleek na het spuiten van de stalen velgen in een kék kleurtje dat de velgen niet over de voorste schijfremmen pasten.
 

brepus13

Forumguru
Yep, maar ik zag dat je daar je vraag ook al hebt gesteld.

De grootte van de schijfremmen is afhankelijk van de motorisering bij een bepaald model nog wel eens anders. Dat betekent dat de standaardvelgen van een instapmodel dus niet op de snelste uitvoeringen passen. Zo had ik de originele stalen velgen van mijn vorige Fabia verkocht aan iemand die ze wilde gebruiken voor een winterset op zijn Leon (1M, eerste generatie), alleen had zijn Leon grotere remmen en bleek na het spuiten van de stalen velgen in een kék kleurtje dat de velgen niet over de voorste schijfremmen pasten.

zijn Leon is standaard en zijn velgen passen prima over zijn huidige schijven heen.

@PizzaPieter
Voor jouw gebruik volstaat een van de bekende merken prima. Persoonlijk gebruik ik vaak bosch maar er zijn meerdere alternatieven. Even goed uitzoeken welke maat je er nu op hebt en tzt een ander setje schijven en blokken bestellen. Je blokken zullen het nog wel even volhouden dus je hebt nog even tijd om eea uit te zoeken ;)
 

PizzaPieter

Forumguru
Mn schoonpa komt terug van vekansie en heeft de mpgelijkheid ze te vevangen :-), dus dan kan ie gelijk de lagers doen.
 

Cordoba

Forumguru
Het is wel belangrijk dat je schijven en blokken uitzoekt die een goede match zijn: goede blokken van merk X werken soms niet goed samen met schijven van merk A, maar wel met schijven van merk B, terwijl dat bij (goede) schijven van merk Y soms net andersom is. Ook de hoeveelheid remstof kan per combinatie fors verschillen. Als mijn blokken voor op zijn, gaan er ook andere blokken op die minder remstof geven, maar juist afgelopen week is bij jaarlijks onderhoud weer bevestigd dat mijn originele remblokken waarschijnlijk de 100k km makkelijk gaan halen.
 

Kanerr

Forumguru
Ate is origineel voor de remmerij :) anders is Bosch, Brembo, Valeo, Textar, TRW of Zimmerman ook goed. Maar ik zou lekker Ate halen, weet je zeker dat het dikke prima is. En lagers idd SKF.
 

PizzaPieter

Forumguru
Tnx. @brepus13 heeft jl geconstateerd dat de schijven vóór op 22mm zitten. Kúnnen nog ff mee, maar als ik weet dat ze op t randje zitten, dan liever ewoon fixen als mn schoonpa tijd heeft
 
Bovenaan Onderaan