PizzaPieter's Seat

Topic in 'Mijn auto' gestart door PizzaPieter, 27-03-2020.

1. PizzaPieter

PizzaPieter Forumguru Donateur

Iets meer contrast voor t verschil[​IMG][​IMG]

2. VAG-man

VAG-man Forumguru

Enorm verschil. Zonder de caravan is hij naar mijn mening iets te hoog.

3. PizzaPieter

Ik snap wat je zegt, maarrrr..... Ik vond hem ervoor te laag vergeleken met voor. Ben blij dat ie slechts beetje hoger is. Bij mijn Passat was het verschil veel groter

4. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Ik heb ook een iets hogere achterband dankzij de hulpveren en dat vind ik 'm prima staan. Net als bij de Fabia2c trouwens, die stond van nature ook met een beetje afgezakte kont (en dat vind ik dan weer geen gezicht) en knapte ook op van de hulpveren.

Is de afstelling van de verlichting (op-en mistlampen) gecontroleerd c.q. aangepast?

PizzaPieter vindt dit leuk.
  5. PizzaPieter

Gisteren een nulmeting gedaan. Vandaag terug naar zelfde plek (cm in de hand) en lampjes afgesteld.

Kont denk ik 3cm gestegen en lampjes moesten ca 1-1,5cm omhoog.

Inbusje, klaar! (Geen VCDS nulmeting gedaan)

VAG-man en Peter-036 vinden dit leuk.
  6. hemi24

hemi24 Forumguru

Vreemd dat je bij moest stellen, aangezien er automatische hoogteregeling voor de koplampen op de wagen zit...

Kan eigenlijk alleen als er iets defect is, of als je al tegen een uiterste afstelgrens aan zit.

7. PizzaPieter

Hij meet toch vanaf een nulpunt?
    Het nulpunt verandert toch?

Cordoba vindt dit leuk.
  8. hemi24

hemi24 Forumguru

Nee, je ziet het fout:

theoretisch zou je nu met belading in de kofferbak de auto achter net zo kunnen laten inveren als dat de hoogte voorheen was en dan zouden je koplampen exact weer zo worden bijgesteld als dat ze voorheen stonden.

mee eens?

als je dan alle lading uit de kofferbak zou halen zou de auto achter omhoog komen en de lampen naar boven bijgeregeld moeten worden (en hetzelfde niveau t.o.v. je markering op de muur blijven houden).

Dus leg jij mij nou maar eens uit waarom jij je LED koplampen met automatische hoogteregeling moest bijstellen..!

Zoals ik al eerder zei: of er is iets defect, of je bent tegen een uiterste afregelgrens aan gegaan.

Dit laatste is onwaarschijnlijk, aangezien je gewoon in het oude veerberreik zit...
    (En aangezien er aan de voorkant niks gewijzigd is, kunnen we dat buiten beschouwing laten.)

9. PizzaPieter

Wat zou kúnnen zijn is dat de lampen al te hoog stonden voordat ik de dempers en hulpveren liet plaatsen.

De originele 'nulstand' had ie niet meer, omdat de dempers inmiddels iets versleten waren achter en vóór niet (want vervangen).

Hierdoor zou het kunnen dat tov de originele 'nulstand' de kont nu lager stond en de lampen dus te hoog.

Als ik díé stand opnieuw overgenomen heb (en dat is zo), is dat dus gelijk aan de stand voordat ik de boel liet vervangen.

Heb de inbus sleutel bij me. Mocht ik geknipper krijgen, dan draai ik hem naar beneden.

10. PizzaPieter

Voorbij Antwerpen. Combi ligt stabiel. En power zat[​IMG]

Cordoba, VAG-man, Jewepe en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Jewepe

Jewepe Forumguru

Hoe is het met het "hobbelen"? En goed reis trouwens. Laat even weten hoe het met de drukte is. Ik ga volgende week die kant op.

12. PizzaPieter

Drukte is er niet
    Verbruik net iets onder 1:10, met 95kmu op teller. (Getankt zojuist, klopt aardig met BC)
    Hobbelen is nagenoeg verdwenen

VAG-man vindt dit leuk.
  13. EdK

EdK Forumguru

Zeker al door België heen dan....:D

eriktv vindt dit leuk.
  14. PizzaPieter

Op overnachtingsplek aangekomen.
    Power zat. Combinatie wat zijwind gevoelig, ook bij inhalen vrachtwagens.

Verbruik ca 1:9 uiteindelijk. Ook stukken 100-105 gereden.

Nu op zoek naar bier. Als ik dát nou niet vergeten was in te pakken....[​IMG]

CDK vindt dit leuk.
  15. brepus13

brepus13 Forumguru

Ik had een tijdje terug een hele handige 20-pack gekregen die prima in mijn koelbox paste! Nog bedankt he ;)

16. VAG-man

VAG-man Forumguru

Sinds wanneer lust de Seat bier?

17. PizzaPieter

Potverdorie. Hertog Jan Pakketje voor geleverde diensten?

Koud Kronenbourg uit de koeler gehaald en mijn vrouw kan mooiere foto's maken[​IMG][​IMG]

CDK vindt dit leuk.
  18. PizzaPieter

Btw: voor de mensen vd getallen.

Seat heeft continu 90gr koelvloeistoftemp aangegeven. Olietemp varieerde tussen 100 en 120 (laatste langere stukken bergop in 4 met 100kmu).

Peter-036 vindt dit leuk.
  19. brepus13

brepus13 Forumguru

Prima waardes!

proost en fijne vakantie!

PizzaPieter en hemi24 vinden dit leuk.
  20. EdK

EdK Forumguru

Moet je niet inpakken, meteen opdrinken dat vocht !:cheers:

Deel deze pagina