PizzaPieter's Seat

PizzaPieter

Forumguru
Vanavond met m'n schoonpa op de brug de bodemplaat verwijderd en de mistlampen gewisseld.

1 Torx voor (niet 3), 4 links, 3 rechts en 3 grote achter.

Stekker lospeuteren, lampje wisselen, stekker erin, lampje aan en mooi wit licht.

Verder toch boutje in gat van einddemper gedraaid.

Mooie test: even met dakrails (Farad Wings) fietsendrager (zonder fiets) en dakkoffer over de snelweg.....nagenoeg geen windgeruis. Ik was verbaasd.

Woensdag nieuwe bandjes, schokdempers en hulpveren (allen achter) en dan hophop, vrijdag onderweg met de sleurhut!
 

Ruittie

Forumguru
Als je doel op mijn reactie met (niet 3) heb je me verkeerd begrepen:D

Maar fijn om te horen dat het gelukt is!
 

PizzaPieter

Forumguru
Voor na voor na.
Nieuwe schokdempers (originele 2015 zaten er nog op), hulpveren (speciale FR van CarSupport) en nieuwe (ronde) banden achter
16dfeb1f15a3f5a1f128ef9eb79f2700.jpg
68ed54ced5526bd8b001ef0f9cd53e2e.jpg
1a521ee25d67858560bcef9703158e51.jpg
acf7533fb5e6e0c094d79dd650523f3a.jpg


Kont staat nu iets hoger, maar hing eerst lager dan vóór. Gezegd moet daarbij dat de schokdempers vóór 3 maanden bij afleveren al vervangen zijn.

Ik vind het allemaal heel erg meevallen en ben benieuwd hoe hij t doet met sleurhut erachter.
 
Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Forumguru
Ik snap wat je zegt, maarrrr..... Ik vond hem ervoor te laag vergeleken met voor. Ben blij dat ie slechts beetje hoger is. Bij mijn Passat was het verschil veel groter
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb ook een iets hogere achterband dankzij de hulpveren en dat vind ik 'm prima staan. Net als bij de Fabia2c trouwens, die stond van nature ook met een beetje afgezakte kont (en dat vind ik dan weer geen gezicht) en knapte ook op van de hulpveren.

Is de afstelling van de verlichting (op-en mistlampen) gecontroleerd c.q. aangepast?
 

PizzaPieter

Forumguru
Gisteren een nulmeting gedaan. Vandaag terug naar zelfde plek (cm in de hand) en lampjes afgesteld.

Kont denk ik 3cm gestegen en lampjes moesten ca 1-1,5cm omhoog.

Inbusje, klaar! (Geen VCDS nulmeting gedaan)
 

hemi24

Forumguru
Vreemd dat je bij moest stellen, aangezien er automatische hoogteregeling voor de koplampen op de wagen zit...

Kan eigenlijk alleen als er iets defect is, of als je al tegen een uiterste afstelgrens aan zit.
 

hemi24

Forumguru
Nee, je ziet het fout:

theoretisch zou je nu met belading in de kofferbak de auto achter net zo kunnen laten inveren als dat de hoogte voorheen was en dan zouden je koplampen exact weer zo worden bijgesteld als dat ze voorheen stonden.

mee eens?



als je dan alle lading uit de kofferbak zou halen zou de auto achter omhoog komen en de lampen naar boven bijgeregeld moeten worden (en hetzelfde niveau t.o.v. je markering op de muur blijven houden).


Dus leg jij mij nou maar eens uit waarom jij je LED koplampen met automatische hoogteregeling moest bijstellen..!

Zoals ik al eerder zei: of er is iets defect, of je bent tegen een uiterste afregelgrens aan gegaan.

Dit laatste is onwaarschijnlijk, aangezien je gewoon in het oude veerberreik zit...
(En aangezien er aan de voorkant niks gewijzigd is, kunnen we dat buiten beschouwing laten.)
 

PizzaPieter

Forumguru
Wat zou kúnnen zijn is dat de lampen al te hoog stonden voordat ik de dempers en hulpveren liet plaatsen.

De originele 'nulstand' had ie niet meer, omdat de dempers inmiddels iets versleten waren achter en vóór niet (want vervangen).

Hierdoor zou het kunnen dat tov de originele 'nulstand' de kont nu lager stond en de lampen dus te hoog.

Als ik díé stand opnieuw overgenomen heb (en dat is zo), is dat dus gelijk aan de stand voordat ik de boel liet vervangen.

Heb de inbus sleutel bij me. Mocht ik geknipper krijgen, dan draai ik hem naar beneden.
 
Bovenaan Onderaan