PizzaPieter's Seat

PizzaPieter

Forumguru
@hemi24 en anderen:

Heb nog ff nagedacht over de LED hoogteverstelling.

Stel: ik sta voor een muur met draaiende motor en zie dus het koplampbeeld op de muur geprojecteerd.

Daarna stap ik op de trekhaak zodat de kont inzakt.

Is het dan de bedoeling dat de koplampen zichzelf afstellen? Moeten ze dat direct doen of met vertraging? Alleen met draaiende motor, of ook alleen op contact?
Of meet hij 1x als de motor gestart wordt en stelt hij dan dus ook 1x de hoogte in?
 

PizzaPieter

Forumguru
Oké, dus dynamisch is echt dynamisch (zou dynamisch moeten zijn).

Ik ga het vanavond even proberen met draaiende motor.

Tnx.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat hoort dynamisch te zijn. Was al zo bij mijn O2c met xenon dimlicht (2007): als ik daarmee over een verkeersdrempel reed zag je de bundel op en neer gaan. En dat is ook logisch, als je er even over nadenkt.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er bij 13 jaar nieuwere techniek teruggegrepen zou worden op niet-dynamische, eenmalige afstelling. Trouwens, dan zou er in de handleiding toch ook moeten staan dat de motor na aankoppelen van een aanhanger of na belading met zware spullen een keer (opnieuw) gestart zou moeten worden.
 

PizzaPieter

Forumguru
Klopt,

Heb dus tijdje terug de lampen afgesteld voor een muur en ben op trekhaak gaan staan. Gebeurde niks.

Weet ff niet of de motor toen draaide of niet, dus ga ik vanavond opnieuw proberen.

Anders ff Alphabet contacteren voor garantie-afspraak, maar aangezien ik nog geen knipperende tegenliggers Heb gehad..... Zou t zomaar goed kunnen komen vanavond
 

PizzaPieter

Forumguru
Niks met vervelen te maken @EdK . Op vakantie heeft mijn hoofd ruimte om over dingen na te denken en heb ik tijd zat om dit fratsen te checken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

PizzaPieter

Forumguru
Lampentest niet gelukt zojuist.
Motor aan. Lampstand op auto. Licht op boom. Ik op trekhaak, lamp schijnt paar centimeter hoger en na 10 seconden doet m'n voet zeer in m'n slipper op de trekhaak.

Zelfde met lampstand op altijd aan.

Kzal de vraag ook s bij Seat drop zetten
 

Canon-Eye

Forumguru
Zit er niet gewoon zo'n stelwieltje? :D
Check linksonder op het dashboard, buiten beeld achter het stuurwiel en op de tast nauwelijks te vinden...
 

PizzaPieter

Forumguru
Thuis!

Belading wat aangepast op terugweg en het reed als een beer! 110kmu op cc en lag prima!

Ook inhalen vrachtwagens geen probleem.
Kogeldruk iets boven 80kg, Links-Rechts max 35kg verschil (watertank zat bij zwaardere stuk, lege pleepot bij lichtere stuk).

Verbruik 1:8, terugweg met kruissnelheid 110kmu, en heel vaak rijden in 6. Bergjeop 5, heul soms 4. Meestal gewoon 6.

Tevreden mee als caravantrekker!
 

JeSko

Forumguru
Wat mij benieuwd is zijwindgevoeligheid en rijwind geluiden, jij hebt een 03 gereden en nu een Leon, merk je verschil met zij en rijwind? Toch twee zwakkere punten van de Octavia als ik het forum mag geloven.
 

catch me

Forumguru
Lampentest niet gelukt zojuist.
Motor aan. Lampstand op auto. Licht op boom. Ik op trekhaak, lamp schijnt paar centimeter hoger en na 10 seconden doet m'n voet zeer in m'n slipper op de trekhaak.

Zelfde met lampstand op altijd aan.

Kzal de vraag ook s bij Seat drop zetten

Moet de auto misschien niet rijden om het hoogte regeling systeem te laten werken??
 

PizzaPieter

Forumguru
Wat mij benieuwd is zijwindgevoeligheid en rijwind geluiden, jij hebt een 03 gereden en nu een Leon, merk je verschil met zij en rijwind? Toch twee zwakkere punten van de Octavia als ik het forum mag geloven.
Hi @JeSko , goed je weer te horen.

Met de Octavia ben ik niet met de caravan buiten NL geweest.

Leon valt me mee, in vergelijking tot eerdere auto's (Passat 3BG, Peugeot 307SW, Mondeo MK2)

Belading dus wel van belang. Vrachtwagen inhalen, ja, je merkt t. Beetje corrigeren, maar niks raars.
Ja, vrachtwagen inhalen en tegelijkertijd door groot busje ingehaald worden, ja, dan voel je de kont ff. Verhouding echter ook niet 75%-100%>
Caravan bevestigd 1325kg, auto zeker geen 1766kg.
Voor de wegkenners. Lange bocht Nijmegen nam ik met 110km aan binnenkant als.ook de lange bocht bij Arnhem.

Let wel: nieuwe schokdempers én hulpveren én kogeldruk>80kg
 

JeSko

Forumguru
Thanx @PizzaPieter !

Sorry ik was niet duidelijk genoeg, ik doelde meer op zijwind zonder caravan, met caravan zal ik zelf nooit rijden, maar ik snap dat het zo over kwam omdat ik eigenlijk reageerde op je post mbt de reis met Caravan :D
 

PizzaPieter

Forumguru
Terug van garage.
Lampen stonden te hoog en dynamische hoogteverstelling zou werken (sensor niet kapot of los).

Dus afgesteld en door.

Dus thuis geprobeerd lampen tegen caravan aan..... stilstaand met draaiende motor stelt hij ze in ieder geval niet bij....ik zal wel gek zijn.
 
Bovenaan Onderaan