PizzaPieter's Seat

Jewepe

Forumguru
@PizzaPieter

Bij mijn Leon zie ik elke keer als ik 'm start dat de koplampen op de juiste hoogte worden gezet. Stilstaand met draaiende motor gebeurt er bij mij ook niets. Dat is immers gebeurd bij het starten :pieker:
 

PizzaPieter

Forumguru
Als ik dát gedaan heb en de motor draait.en er stappen mensen achterin, dan zakt de kont in en gaan de lampen hoger schijnen.

Het is de bedoeling (begrijp ik) dat de lampen dan weer inzakken..... (Compenseren voor t feit dat de kont achter omhoog (edit, omlaag natuurlijk) is gegaan).

Dat kan ik dus niet oproepen
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
(Compenseren voor t feit dat de kont achter omhoog is gegaan)
Omláág, denk ik?

En stelt hij ze ook niet bij wanneer je (na het instappen van de achterpassagiers) een paar meter gereden hebt?

Toen ik nog een O2 met Xenon dimlicht reed (die ook automatische hoogteverstelling had) zag ik de lampen zelfs reageren als ik een drempel nam...
 

hemi24

Forumguru
Terug van garage.
Lampen stonden te hoog en dynamische hoogteverstelling zou werken (sensor niet kapot of los).

Dus afgesteld en door.

Even ten overvloede wellicht...
Bij een officiële dealer afgesteld, met de auto aan de testkast?

Zet de auto eens voor een muur en probeer het eens omgekeerd met een garagekrik onder de trekhaak...
 

hemi24

Forumguru
En bij Pouw in de garage werkte de automatische hoogteregeling wel goed?

Afwezigheid van foutmeldingen betekend natuurlijk niet direct dat iets goed werkt...
9 van de 10 monteurs stellen ongeveer zo de lampen af: Even snel de afstelkast willekeurig voor de neus van de wagen langs rollen met verkeerde percentage ingesteld.

http://www.seatia.com/secon-1288.html
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
En zeggen ze hetzelfde na de garantie periode ?

Klinkt misschien lullig maar collega had dit met een accu die volgens dealer gewoon goed was maar hij stond elke keer met lege accu.
Uiteindelijk de ANWB erbij laten komen en die heeft een accutest gedaan waaruit bleek dat hij gewoon defect was.
Met de uitdraai naar de dealer gegaan en met veel mokken werd hij uiteindelijk vervangen en sindsdien had hij geen enkel probleem meer...

Maw als zij zeggen van het doet het gewoon en jij bent er van overtuigd dat het niet werkt ,wel laat ze het dan maar zien aan je dat het werkt....
Anders gaat het weer zo'n ja / nee spelletje worden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

PizzaPieter

Forumguru
Garantie loopt niet via hen. Via Alphabet. Kreeg rekening van €35, maar moest naar Alphabet. Heb nog tot april garantie.
 

PizzaPieter

Forumguru
Hij doet t weer. Ff met donkerte de velden ingereden. Dan zie je een scherpe lijn. Rij je hard weg, dan lift de neus en dan stelt de lamp bij.

Rem je hard, dan schiet de lamp omhoog en daarna weer recht.

Wat ik niet snap is dat ik nu slechts tussen 20-22m vooruit kan kijken. Daarvoor is het pikkedonker. Durfde niet harder dan 60kmu te rijden.....

Hij stond te hoog, zeiden ze. Nu staat ie te laag, zeg ik.
 

PizzaPieter

Forumguru
Daar dacht ik zelf ook aan.
Ff gemeten met 'harde boven lijn' zit op 63cm boven de grond.
1% verval wil zeggen 63m zicht, niet 20-22 (precies 4 huizen breed in mijn straat) dus t lijkt meer dan 2,5%

Morgen maar weer ff bellen.... gelukkig zitten ze op 3 min lopen van m'n huis.

Kan wel zelf aan de knoppen draaien, maar dan is de 'nulstand' weer gewist....
 

Jewepe

Forumguru
Je mag toch van een dealer verwachten dat ze in staat zijn de koplampen juist af te stellen. Het is nota bene een afkeurpunt voor de APK.
 

PizzaPieter

Forumguru
Tuurlijk mag dat...ze vonden de 7mm hoogteslag in m'n achterband ook al niet. (Hoort bij sportonderstel dat ie zo hobbelt)
 
Bovenaan Onderaan