Pimp your Kodiaq

Klaasje

Forumguru
dat met gaspedaal had ik ook in mijn Octavia en Origineel Skoda. Mij lukt he tniet echt goed en heeft montuer van de dealer gewoon netjes gedaan. Footrest heb ik geen antwoord voor
 

Rallye

Forumguru
Ik heb op Aliexpress deze pedalen gekocht:

Bekijk bijlage 65988

Het rempedaal was eenvoudig te vervangen. Het gaspedaal was een pain in the ass, die moet over het oude pedaal heen en dat is nogal krap allemaal. Hij zit nu goed, op een hoekje na. Daar moet ik nog even met een haakje het rubber eroverheen krijgen. Ik twijfel alleen over de 'footrest', op youtube zie ik 2 manieren om deze te vervangen:

1) Maak eerst de motorkap-hendel los, dan het paneel bij de dorpel, dan het zijpaneel.


2) (vanaf 4:33) Ruk het paneel los, vervang de footrest en klik het allemaal weer in elkaar. Bij het terugklikken heeft hij echter in het filmpje geknipt, dus ik betwijfel of dit echt zo makkelijk gaat.


Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik heb geen zin om de boel te slopen voor een paar pedalen van 13 euro :) Kwaliteit is overigens erg goed, er staat zelfs VW AG achterop, dus grote kans dat precies dezelfde voor het 7 voudige via de dealer te koop zijn ;)

Ik had overigens ook deze nog gekocht:

Bekijk bijlage 65989

Maar die zitten geplakt, precies op de imbus, waardoor er een mm of 2 ruimte zit tussen de carosserie en het plaatje. Vond het toch niet zo mooi staan en had het idee dat de deur slechter dicht ging (maar dat kan ook tussen mijn oren zitten) en dat ze snel los zouden laten. Deze gaan er (voorlopig) niet op.

De methode van het filmpje van HollowmanVid werkt. Zo heb ik het ook gedaan met mijn Octavia.
 

CBreedijk

Donateur
@CBreedijk de nieuwe grille frame al geinstalleerd??

Heb nog geen bericht gehad van dealer dat ie binnen is helaas.

En wacht ook nog op pakket van Superskoda.

Dus “alles” kan zo in een keer.
Zwarte badges. Zwarte grillrand. Sidesteps.

Moet nog we logos in 2kleuren laten spuiten.
Maar nog geen tijd/gelegenheid gehad km ze uit elkaar te halen.
 
Die side steps geeft de auto toch wel een stoer uiterlijk zeg.
Ik overweeg om de originele Skoda side steps ( via Superskoda) aan te schaffen maar vraag me af of deze er zelf onder te zetten zijn (plug en play) of dat er meer bij komt kijken (brug, boren, en ??)
Heeft iemand hier ervaring mee?
 

CDK

Forumguru
Volgens mij had @Corné de Kluijver ze ook aangeschaft en die kan met zijn twee linker handen jou prima vertellen of dat zelf wel of niet te doen is.....

Nog niet, had het wel bijna gedaan en ga het ook nog wel doen, maar wacht nog ff. Net een fikse naheffing betaald en een zonnestroomsysteem aangeschaft, dus weer ff een paar weekjes het gas er op ;) Zal waarschijnlijk wel via Superskoda gaan worden en dan monteren bij @Antera, want de prijs van de dealer (€1400,-) schrok ik me kapot van helaas :cry:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

CBreedijk

Donateur
Die side steps geeft de auto toch wel een stoer uiterlijk zeg.
Ik overweeg om de originele Skoda side steps ( via Superskoda) aan te schaffen maar vraag me af of deze er zelf onder te zetten zijn (plug en play) of dat er meer bij komt kijken (brug, boren, en ??)
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb net de Vool sidesteps binnen.
Nog geen ervaring met montage.
Maar heb wel montage overzicht ontvangen(ook al van te voren) en is zelf wel te doen. Maar brug is wel handig ;)
 
Bovenaan Onderaan