Paul met een Octavia I 2.0 met 660.000km op de teller

Duijzer

Donateur
Weer twee jaar verder, ben eigenlijk wel benieuwd of je hem nog hebt en hoeveel kilometer hij ondertussen op de teller heeft?
 
Laatst bewerkt:

Octavia 4T

Senior Member
Hallo Duijzer, we hebben hem nog steeds hoor en verplaatsen ons nog met evenveel, zo niet, met steeds meer plezier van A naar B en weer terug. Inmiddels staat de kilometerteller op 741.000 (ongeveer). Volgende week krijgt-ie weer eens een kleine beurt.
Van het voorjaar wel een klein mankementje: de nog originele alternator was tot op de draad toe (letterlijk) versleten. Reviseren was geen optie meer: collector bleek te dun geworden. Dan maar een nieuwe erin :-)
 

Duijzer

Donateur
Ach, als de nieuwe weer 700.000 km mee gaat is het te overzien.:thumbsup: Mooi hoor, lekker doorrijden, op naar het miljoen.
 

Tees

Donateur
Indrukwekkend hoor, om al 700.000+ op de teller te hebben van zo'n wagen. Zou die cool zijn als je de miljoen haalt!
 

turboturbo

Forumguru
Geweldig dat jullie ‘m zo op de weg houden :thumbsup:

Met verse schokdempers zal het idd wel plezieriger zijn gaan rijden.

Detail vraag, kon je ergens aan merken dat de alternator (is dat hetzelfde als de dynamo?) aan het slijten was? Ik twijfel soms aan de laad capaciteit van de dynamo van mijn O1.
 

Tees

Donateur
Ik weet zelf niet wat de direct merkbare consequenties zouden zijn van een slechte dynamo, maar je kan iig als test wel de laadstroom (laten) meten met een amperetang. Dat zou toch een aardige indicatie moeten geven (al weet ik niet wat de laadstroom zou moeten zijn, maar dat is wellicht wel ergens op te zoeken?)
 

Octavia 4T

Senior Member
We zijn alweer ruim een jaar verder en de 13-NZ-PN is er nog altijd met inmiddels 787.544km op de teller.
Afgelopen zomervakantie heeft-ie ons weer zonder problemen naar Oostenrijk gebracht en weer terug naar huis.

Een paar 1000km terug is voor het eerst de olie van de automatische versnellingsbak ververst, Dit was nodig omdat de bak wat olie lekte langs de pakking van het onderdeksel met daarbij het risico dat er te weinig olie in zou zitten. Bakje schakelt nog steeds prima.
Ook de hemel opnieuw laten bekleden. De oude kwam letterlijk naar beneden ;)

We rijden steeds vrolijker verder ;)
 

Octavia 4T

Senior Member
Geweldig dat jullie ‘m zo op de weg houden :thumbsup:

Met verse schokdempers zal het idd wel plezieriger zijn gaan rijden.

Detail vraag, kon je ergens aan merken dat de alternator (is dat hetzelfde als de dynamo?) aan het slijten was? Ik twijfel soms aan de laad capaciteit van de dynamo van mijn O1.
Excuses voor de zeer late reactie.... Ik merkte het aan het rode laadstroomlampje (accu symbooltje) dat af en toe ging branden. En inderdaad de alternator is een moderne versie van de dynamo's van vroeger.
 

Tees

Donateur
Ik vind dat als je de miljoen aantikt met deze wagen, dat je erelid van t forum moet worden!
 

Tees

Donateur
Ben je jaloers Ed? Dacht je dat je erelid van t forum zou worden als je als eerste de 100.000 berichten zou halen? Nou, vooruit, mag dat ook ;)

Overigens ben ik wel benieuwd wat de teller doet als ie de miljoen haalt. Volgens mij zijn het aantal cijfers dan op toch?
 

Canon-Eye

Forumguru
Zou niet weten waarom.
In mijn camera worden de clicks ook digitaal geteld, in dit geval t/m 9999 en daarna begint hij gewoon opnieuw. Zal geen rocket science zijn...
Maar goed, over een jaar of 4 weten we het!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan