Paul met een Octavia I 2.0 met 660.000km op de teller

Octavia 4T

Senior Member
Sinds een paar heb ik al een paar berichten geplaatst in dit forum zonder mij netjes voor te stellen....
Nou bij deze dan:
Mijn naam is Paul en ik rijd in een Soda Octavia 1 Elegance Combi 2.0 Automaat op LPG (Vialle).
De auto heb ik als nieuwe lease auto gereden en na 3,5 jaar overgenomen als prive auto.
De auto is van april 2004 en heeft inmiddels 660.000 kilometer opgevreten....
Ik denk dat ik hem houd ;)

Groeten van Paul.
 

MaxN

Donateur
Welkom Paul.
Dat zijn serieuze kilometers voor een auto, maar zeker op LPG.
Hopelijk nog vele kilometers erbij rijden komende jaren.
 

turboturbo

Forumguru
Leuk, weer een Octavia 1U rijder erbij hier. Welkom!

Een 2.0 op LPG ik kan me nog herinneren dat @Octa Collection deze ook op LPG reed of wilde rijden en dat er op de 1.6MPI na, nog weinig praktijk ervaring was met hoe goed de 2.0 liter het zou uithouden op LPG. Destijds konden (?) LPG leveranciers op die motor geen indicatie of (verlengde?) garantie geven.
Verbeter me gerust als ik ernaast zit...

Maar met bijna 7 ton op de teller acht ik dat bij deze bewezen. Heb je er verder nog bijzonder onderhoud of reparaties aan gehad aan de auto zelf of specifiek aan het LPG systeem @Octavia 4T ?
 

Octavia 4T

Senior Member
Ha Turbo Turbo,

In het onderstaande topic hebben wij al eerder informatie uitgewisseld over het rijden op LPG ;)

https://www.skodaforum.nl/forum/i/lpg-g3-laten-inbouwen.17387/page-4#post-686779

Misschien wel weer leuk om terug te lezen.

Maar in het kort:

- Motor origineel
- Schokbrekers origineel
- Uitlaat origineel

Vervangen:
- kachel radiator
- voorruiten...
- twee wiellagers
- ongeveer 4 distributieriemen en waterpompen
- 2 Vialle gaspompen (de laatste houdt het verrassend lang vol...)
 

Octavia 4T

Senior Member
Nee dat klopt.

Ik heb echter een setje winterbanden voor een FABIA 1 over en probeerde deze in het Forum aan te bieden. Daarvoor moest ik echter eerst een Meet & Greet topic maken. Helemaal prima natuurlijk ;)
 

Hakar

Donateur
Alsnog welkom Paul.
Ook de oudjes doen het hier nog best, hoewel die van jou echt een respectabel aantal kilometers heeft afgelegd. :bloemen:
 
Laatst bewerkt:
D

Deleted member 24009

Alsnog een soort van welkom hier.
Menig Volvo rijder zou erg jaloers zijn op deze km stand!
 

Octavia 4T

Senior Member
Garage van Dorst in Roosendaal heeft de auto destijds geleverd en heeft de auto in onderhoud.
Niets dan lof voor deze meer dan geweldige garagehouder.

Auto is overigens een buitenslaper (slaapt weinig...) en wordt daardoor ook niet echt ontzien...

Een paar fotokes met op de achtergrond de Felicia van mijn vrouw met ehhh… 47.000km op de teller. Nog nieuw dus maar voor slechts EUR 750,- gekocht :-)

IMG_4791.JPG IMG_4792.JPG IMG_4794.JPG IMG_4795.JPG
 

turboturbo

Forumguru
Zo, die staat er nog keurig bij. Hoewel mij destijds bij m'n zoektocht naar m'n huidige Octavia wel opgevallen was dat die beige interieurs erg gevoelig zijn voor vlekken. Dat is kennelijk lastig schoon te maken of te houden.

Ik heb ook wel eens een felicia met lage km stand gezien maar dan wilde de verkoper er een ineens de hoofdprijs voor.
Dat is dan een goeie deal geweest!
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Hoewel mij destijds bij m'n zoektocht naar m'n huidige Octavia wel opgevallen was dat die beige interieurs erg gevoelig zijn voor vlekken. Dat is kennelijk lastig schoon te maken of te houden.
Ik had zo'n lichtbeige interieur in mijn F1c Elegance van 2002. Heel mooi in het begin, maar een absolute ramp om netjes te houden.
Ik heb er op zeker moment maar een stel zwarte stoelhoezen van de Lidl overheen getrokken...

Sindsdien altijd voor een zo zwart mogelijke bekleding gekozen.
 

Octa Collection

Forumguru
Leuk, weer een Octavia 1U rijder erbij hier. Welkom!

Een 2.0 op LPG ik kan me nog herinneren dat @Octa Collection deze ook op LPG reed of wilde rijden en dat er op de 1.6MPI na, nog weinig praktijk ervaring was met hoe goed de 2.0 liter het zou uithouden op LPG. Destijds konden (?) LPG leveranciers op die motor geen indicatie of (verlengde?) garantie geven.
Verbeter me gerust als ik ernaast zit...

Maar met bijna 7 ton op de teller acht ik dat bij deze bewezen. Heb je er verder nog bijzonder onderhoud of reparaties aan gehad aan de auto zelf of specifiek aan het LPG systeem @Octavia 4T ?
Tot een paar weken terug reed ik inderdaad ook op lpg.
De auto is verkocht, ik heb er ca 90000 km op lpg mee gereden en eigenlijk geen problemen gehad met het rijden op lpg.
Dat het prima kan bewijst Paul :dankje:.
 
Bovenaan Onderaan