Paul met een Octavia I 2.0 met 660.000km op de teller

turboturbo

Forumguru
Oh, tjonge. Dat lees ik ook wel eens. Maar je zou denken dat bijna 7 ton eruit springt tussen al die reacties.
Zeker als je ziet wat er afgelopen afleveringen voorbij is gekomen, daar zaten af en toe niet echt astronomische km standen tussen.

Het antwoord wat je kreeg zou ook een standaard auto-reply kunnen zijn om je verwachtingen te temperen en te ontmoedigen erachteraan te mailen. Vervolgens zouden alle berichten bijv op een vast moment per week door een redactielid bekeken kunnen worden en dat er dan een of meerdere selectie rondes plaats gaan vinden, waar je aanmeldingen uiteindelijk best tussen terecht zou kunnen komen.

Nu, je schrijft dat het al enkele weken geleden was, dus dat bied vooralsnog weinig hoop.
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze vooral bijzondere auto's er uit plukken... kijkers zien schijnbaar liever een tesla met 3 ton dan een oudere skoda met bijna 7 ton :(

( hoewel het feit dat je eerste eigenaar bent en op LPG rijdt het eigenlijk ook wel bijzonder maakt... )
 

Antera

Donateur
Van harte welkom. Jij bent hem echt aan het op rijden maar dat gaat nog wel even duren zo te zien :-)
 

turboturbo

Forumguru
Haha! :D
En alle portier sloten zijn zeker ook nog origineel en de ramen zijn ook nog nooit in de portieren gemieterd? :pardon:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Octavia 4T

Senior Member
De portiersloten zijn inderdaad nog origineel. Wel is de schakelaar voor de kofferbakverlichting waarschijnlijk kapot maar nog wel origineel :-)
De raammechanieken van de achterportieren zijn wel vervangen maar ook pas na heul veul kilometers ;)
Knipperlicht relais heeft ooit kuren gehad maar dat ging vanzelf weer over (heel raar).
 

eriktv

Forumguru
Dat relais is ook temperatuurgerelateerd, wellicht komt het nog eens terug. Stap 1: contactpunten bij knipperlichthendel smeren, stap 2 (ook heel simpel): relaisblokje achter Octavia-logo/alarmlichtknop vervangen.

Ik denk nog met weemoed terug aan mij O1C 1.9TDI, heerlijke auto. Met 3 ton op de klok overgedaan aan mijn schoonouders hier in Tsjechie, die hem onlangs met een probleemloze 4 ton doorverkochten. Ik gok dat ie nog wel even doorrijdt hier :cheer:. Keep ‘em rolling!
 

Cordoba

Forumguru
En ja hoor, de auto is op 8 februari aan de beurt voor de rubriek "Klokje Rond" van Autoweek :-)

Ik zit net het topic te lezen, en wilde reageren dat het soms maanden kan duren voor je antwoord krijgt (ik ken mensen van het Seat-online forum die meer dan 1 keer in autoweek gestaan hebben), maar lees dat je nu toch antwoord hebt gekregen. Overigens tussen het moment van de keuring en de foto's kan soms een behoorlijke tijd zitten (zelfs tot maanden) en ook de feitelijke publicatie kan soms nog lang duren: men probeert dat vaak een beetje in te passen met de andere artikelen die in een bepaalde editie staan.
 

eriktv

Forumguru
Dat laatste kan ik bevestigen: ook afhankelijk van de hoeveelheid actueel nieuws natuurlijk. Ik heb een keer in een item gestaan van prima bakkies onder de €1000 met m’n Sunny. Leuke belevenis en later een leuke herinnering aan de auto voor als je hem ooit weg doet! Als je dat ooit doet... ;)
 

Octavia 4T

Senior Member
Dank voor jullie reacties. Nu heb ik de tijd en de auto denk ik ook nog wel even. Dus als de publicatie even op zich laat wachten vind ik dat prima.
Ben wel benieuwd wat men van de auto vindt. Zojuist de onderhoud geschiedenis en facturen gemaild naar mijn contactpersoon. Hij lijkt erg enthousiast :-)
 

turboturbo

Forumguru
Gespot!

https://m.facebook.com/NicdeBoerAutoWeek/photos/a.821227067953897/2018329008243691/?type=3&source=48

En een beetje proper naar de keuring getogen zie ik :thumbsup:

Benieuwd naar de LPG klachten (staat Joep beetje om bekend :D)

51428718_2018329014910357_4617380741334958080_n.jpg
 
Laatst bewerkt:

Octavia 4T

Senior Member
Haha, jullie zijn mij voor :-)

Wat een fantastische ochtend hebben mijn vrouw Liesbeth en ik samen beleefd.
Een enthousiast team bestaande uit Autoweek verslaggever Nic, keurmeester Joep, cameramannen Jasper, Flavio en Chris hadden zichtbaar veel plezier met deze kandidaat. Eindoordeel van Joep: "Ik rijd er zo mee naar Zuid Europa, maar wel graag met de zomerbanden en verse schokdempers. Niet kapot maar wel versleten waardoor de auto wat week op de beentjes staat".
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan