Paar vraagjes

Flierefluiter

Actief lid
Kan t motorruim zelf zijn ivm de aanzuiging van cabinelucht tussen motorkap en voorruit
check aldaar met oordopjes in ^^


Kan ook simpelweg slechte rubbers zijn van de achterklep die niet meer afdichten - loop die na of ze nog heel en soepel zijn

Als je t nog nooit hebt gedaan bestel een nieuw Bosch interieurfilter en vervang de oude - stofzuiger erbij met smalle tuit om erbij te houden wanneer je die loshaalt ivm mogelijk schimmels etc kapje op je mond ook geen slecht idee - zit in de passagier voetruimte aan de onderkant van het dashboard links naast de middenconsole - schuifjes naar t midden verplaatsen dan dekseltje naar beneden trekken dan aan t plastic frame van t filter t filter naar beneden eruit trekken met de stofzuiger erbij..
Interieurfilter BOSCH 1 987 432 057 Normaal pollenfilter geen koolstof gaat langer mee.

Dat eerste snap ik niet helemaal.

Rubbers achter zijn in goede staat.
Stank komt echt via luchtroosters naar binnen (als ik hem uitzet gebeurt er niks)

Maar jij denkt dat het door een verstopt interieurfilter komt als ik het goed begrijp? Dan ga ik die maar eens bestellen.
 

gossy

Actief lid
Nee nee niet verstopt filter oorzaak maar ik las t thread en zag dat je al een hoop had geklust - met de herfst eraan komende is een interieurfilter wat al tijd niet aan de beurt is geweest gewoon een aanrader ^^


Als het middels de luchtroosters binnenkomt: de lucht inlaat van de verwarming/ventilatie zit tussen de motorklep en t voorruit buiten : als er uitlaatgassen in t motorruim vrijkomen kan dat dus worden aangezogen de cabine in dus dan zou ik goed kijken naar aldaar - wellicht t uitlaatspruitstuk of verderop of verder beneden..

Als je dit bij stilstand bij tijdje stationair bemerkt en de wind op de kont van de auto staat kan t ook zijn dat je de stank gewoon van achter de auto onder de auto door t motorruim in t systeem inzuigt.. en met een overdatum filter in t systeem zal het niet beter ruiken in ieder geval ^^
 
Laatst bewerkt:

50tintenfaab

Senior Member
Ali expres doet zo nu en dan betreft electrisch "wegwerken" ook wonderen

En betreft een lekkage , pak een tuinslang of rij langs de schell betaal 2 euro zet iemand in de auto en spuiten maar , als er ergens een lekkage is merk die gene het in de auto voor je op, 't hoeft niet altijd moeilijk soms kan het ook makkelijk
 

EdK

Forumguru
Tsja @B.Stuurder alleen bij ali mot je er een maand op wachten en dan vriest het en ligt er een meter sneeuw.
Alle kabels hebt je het morgen gewoon binnen, en bij Conrad duurt het 3 dagen voor je t hebt....
 

gossy

Actief lid
..maar ben benieuwd of ts uitlaatgas probleem heeft ge pinpoint ! Is geen geintje ermee rondrijden - hoop dat het iets simpels was dus als de wind van achter stationair - als t tijdens t rijden is zonder verkeer voor je neus..
 

gossy

Actief lid

Lucht maar vooral vocht dicht maken van de soldeer verbindingen =]
Plus het maakt de verbinding mechanisch gezien wat minder kwetsbaar -
wat in een auto met alle trillingen óók een aardig voordeel is.
 
Laatst bewerkt:

gossy

Actief lid
ah ja das waar ook - haalde ze hier altijd bij een klein zaakje met twee mannen met blauwe jassen aan in de zaak die alleen maar die in huis hebben XD
 

Flierefluiter

Actief lid
Er is naar mijn weten niks mis met de soldeerverbindingen. Rubbers zijn verder ook prima. Uitlaatgas komt echt via luchtroosters naar binnen, ongeacht de stand.
 

gossy

Actief lid
Kortsluiting is ofwel slechte verbinding bij de speakers of dus vocht wat sluiting maakt. Of de bedrading is elders twijfelachtig. En is de versterker ouder dan 5j? Dan kan achteruitgang van de elcos wel t een en ander aan raar gedrag veroorzaken - ook zijn de meestal klasse D versterkers soms een wat niet zo netjes ontworpen en kan warmte en leeftijd rare dingen doen.



Wat t gas betreft heh jakkes dan.. Nou dan dus rond t motorruim zoeken naar een lek =/ Geen meldingen middels obd2 uitgelezen nog?
 

EdK

Forumguru
ZOu dan maar eens de motorkap openen en de motor starten en kijken of er lekkages zijn rond spruitstuk of iets dergelijks
Zou zeker niet te lang ermee door blijven kachelen, want is nu niet echt gezond die gassen in de cabine..
 

Flierefluiter

Actief lid
Kortsluiting is ofwel slechte verbinding bij de speakers of dus vocht wat sluiting maakt. Of de bedrading is elders twijfelachtig. En is de versterker ouder dan 5j? Dan kan achteruitgang van de elcos wel t een en ander aan raar gedrag veroorzaken - ook zijn de meestal klasse D versterkers soms een wat niet zo netjes ontworpen en kan warmte en leeftijd rare dingen doen.



Wat t gas betreft heh jakkes dan.. Nou dan dus rond t motorruim zoeken naar een lek =/ Geen meldingen middels obd2 uitgelezen nog?

Ooooow had jij het de hele tijd over die sluiting met speakers? Dat is allang opgelost joh. Geen idee hoe, maar werkt nu al een paar weken zonder problemen.
 

gossy

Actief lid
XD Ja tweeledige reacties telkens lol..

Nou steek je neus in die motorruimte en ga voelen waar t tocht aldaar! Oordopjes in ;)


of zo dus.
Let niet op hoe stoned die gast overkomt - dit is een methode die met succes toegepast word ;)
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Tsja @B.Stuurder alleen bij ali mot je er een maand op wachten en dan vriest het en ligt er een meter sneeuw.
Alle kabels hebt je het morgen gewoon binnen, en bij Conrad duurt het 3 dagen voor je t hebt....
Nee, als je kiest voor Ali Express shipping is het hier binnen twee weken, vaak zelfs enkele dagen.
 
Bovenaan Onderaan