Op zoek naar de Citigo - aanschaf tips, trucs en wat te doen

CDK

Forumguru
gefeliciteerd en veel plezier en veilige kilometers met sneeuwwitje toegewenst! ;)
 

EdK

Forumguru
en zowaar een verkoper die het wel snapt!
Nu ben ik wel ergggg benieuwd wat hij snapte ??

Maar goed het was Seat / VW of Skoda en om welke reden is de keuze op de Skoda gevallen in deze ??
Want uiteindelijk is het dezelfde wagen en word er relatief veel gekozen voor de duurdere VW als ik naar de verkoopcijfers laatst keek.
 

Cordoba

Forumguru
@EdK Ik gok dat de duurdere VW, ook een hogere restwaarde (inruil) heeft, puur op basis van het merkje dat op stuur, motorkap, kofferklep en velgen staat.
 

EdK

Forumguru
@Cordoba is een mogelijkheid , maar ook nog steeds mensen die echt niet een Skoda gaan rijden hoor !!
Me nichtje had het ook over de UP en dat hij haar net te duur was, dus ik tegen haar dan neem je de citigo scheelt je wat euries en is zelfde wagen ( technisch gezien )
Neuhhhhhh ik ga echt geen Skoda rijden hoor, vervolgens rijd ze nu een Clio en maand erna liep ze al te klagen over die wagen..........tsja nicht had je maar voor de Skoda moeten gaan , maar kom nu niet bij mij klagen over een frans product hoor....
 

Barrokok

Actief lid
De prijs i.c.m. de lage KM heeft uiteindelijk de doorslag gegeven. De UP´s zijn vaak met een zelfde KM stand een jaar ouder en 1000 euro duurder. Was me toch iets te gortig voor alleen een logo. Bovendien zijn de auto´s vrijwel identiek.

Wat de verkoper betreft, we hebben denk ik zo´n 5 garages bezocht en de standaard reactie als je zegt op zoek te zijn naar een jong gebruikte auto is dat ze op hun eigen internet pagina de auto´s met je willen doornemen. Ja, dat kan ik zelf ook wel. Bovendien is luisteren ook erg moeilijk. Onze wens was vrij duidelijk. Een jong gebruikte UP/Citigo/Mii, 7000 - 9000 euro, 2012 - 2013 en weinig KM. Dan moet je niet met nieuwe auto's komen aanzetten, andere auto's of auto's ver boven dat budget.

De verkoper waar we nu de auto hebben gekocht, kende de prijzen en specificaties van de auto's die hij had staan, liep niet te kloten met websites en was zowaar geïnteresseerd in wat wij belangrijk vonden. Een hele verademing...
 

AndreM

Forumguru
Ik weet trouwens niet of je het dashboard van de Up heb gezien?
Die vind ik niet echt onderhoudsvriendelijk met het grote vlak wat ze pianolak noemen.
Dat is super statisch, binnen de kortste keren zit dat vol met krassen en je betaald voor dezelfde uitvoering t.o.v. Skoda nog meer voor ook. :koffie:
 

citikenny1702

Actief lid
Ik was helemaal gek van de UP maar toen ik de Citigo Sport zag was ik verkocht en dat verhaal over rest waarde denk dat het onder de streep niet heel veel uitmaakt.
Daarin tegen vindt ik het interieur stuk strakker en luxe uitstraling hebben :)
 
Laatst bewerkt:

Steerclear

Senior Member
Ik leg het nog één keer uit. Vlot aan komen rijden, Progressief inremmen en precies de rem lossen op het moment dat je de drempel raakt. Door het uitveren wordt de auto als het ware de drempel overgetild. Snel en comfortabel. Een techniek die door ambulancebestuurders ook wordt gebruikt.
 

AndreM

Forumguru
OK, dan doe ik ook mee!

Je komt lekker vlot aanrijden en geef vlak voordat je bij de verkeersdrempel komt nog eens extra gas.
Doordat je extra gas geeft, komt je wagen bij het aanraken van de voorwielen met de drempel iets omhoog, waardoor de achterzijde van de auto vanzelf mee de lucht in springt.

Zoiets dus! :yeah:

http://www.google.nl/imgres?imgurl=...ZgdgM&tbm=isch&client=safari&ved=0CDQQMygPMA8

Maar zo kan ook. :yeehaa:

http://www.google.nl/imgres?imgurl=...ZgdgM&tbm=isch&client=safari&ved=0CEYQMygXMBc
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan