Op naar de volgende...

Johnnyvr6

Forumguru
Een w211 heeft zeker nog wel roest punten. Haal de voorste modderkuipen er maar uit daar achter roesten ze behoorlijk ter hoogte van de veerpoot. Ze hebben het niet allemaal maar wel veel.

Verder blijf ik het een mooie auto vinden en wens ik je succes met en veel fijne kms

Derooke

Forumguru
Ah zo ok , en kan je die niet zomaar krijgen in Nederland? Hier in BE is het als de lengte van je wagen de helft of meer word gebuikt voor vracht (dus bvb achterste rij zetels weg) of gewoon een pickup truck kopen(iemand van mijn werk heeft dit gedaan(kleine broer van Ford F150 weet de juiste naam niet) , vraag je gewoon particulier lichte vracht aan.

Eemspoort

Forumguru
@Johnnyvr6 : Dan ga ik dat als eerste doen als ik de auto heb! Beter voorkomen dan genezen. ;)

@Derooke : Bij ons hebben ze het wat lastiger gemaakt. Je moet een vast voorwerp van bepaalde afmetingen kunnen vervoeren. Maakt niet echt uit hoe ie in de auto komt, als de afmetingen maar kloppen. Daardoor zag je bij ons jaren geleden steeds meer stationwagens met een lelijke bult op het dak, zeker in de tijd dat je als particulier nog grijs kenteken kon rijden met de bij behorende voordelen.
Een particulier mag uiteraard nog steeds grijs kenteken rijden in NL, maar betaald gewoon de volle mep houderschapsbelasting.

leon-cupra

Forumguru
Ah zo ok , en kan je die niet zomaar krijgen in Nederland? Hier in BE is het als de lengte van je wagen de helft of meer word gebuikt voor vracht (dus bvb achterste rij zetels weg) of gewoon een pickup truck kopen(iemand van mijn werk heeft dit gedaan(kleine broer van Ford F150 weet de juiste naam niet) , vraag je gewoon particulier lichte vracht aan.
Onlangs is er nog bijgekomen dat de opening van de kofferbak een bepaald minimum moet zijn. Hierdoor vallen alle breaks uit de boot. Werd ook te populair :banghead:

Eemspoort

Forumguru
In België? Ik weet niet uit mijn hoofd waar iedereen vandaan komt, maar ik meen een witte plaat te zien op de Octaaf in je thumbnail?

Derooke

Forumguru
Houderschapsbelasting is dan wegentaks voor BE?
Als je de volle mep betaald waarom zou je dit dan doen?
Vind het systeem van NL beetje raar .

Hier gewoon inschrijvingstaks (vb 1.5 benzine 150pk )320euro inverkeersstelling(1malig)+/- en 225 eurootjes per jaar en dat is het .
Bij lichte vracht zelfde motor geen inschrijvingstaks(inverkeerstelling) en een verlaagde jaarlijkse taks (dus die 225 word dan de helft of zo).
VB in geval van bestelde Sub Iv geen inschrijving en geen jaarlijkse taks(door uitsoot en hybride met meer dan 0.5kw batterij)

Edit lees net dat het toch niet de volle mep is

EdK

Forumguru
Als je een caddy neemt met bestuurders en bijrijdersstoel dan kun je grijs rijden
Zodra je de Caddy Max uitvoering neemt en dan met achterbank ( ook met Transporter ) dan word het meteen geel kenteken !
Dit omdat de kofferruimte niet meer voldoet aan de opgegeven waardens.
Zelf een Caddy Max van zaak en staat op grijs, collega die hem ook deels prive gebruikt heeft met achterbank en staat op geel kenteken !

Derooke

Forumguru
Haal de achterste rij weg en klaar(wielbasis meer dan 50 procent vracht)

Laatst bewerkt door een moderator:

Eemspoort

Forumguru
Hier in NL is de staat er enkel op uit om de burger kaal te plukken.
Als wij een auto op naam zetten kost dat een paar centen, daarnaast betalen we houderschapsbelasting.
Een diesel of LPG auto is beduidend duurder in de belasting. In NL loont het pas diesel of LPG te gaan rijden als je veel km's per jaar maakt.

Overigens, met enkel de achterbank verwijderen ben je er in NL niet. Links moeten alle achterste zijruiten dicht gemaakt worden en links mag de ruit achter de passagiersdeur doorzichtig blijven, al wat daar achter zit moet dicht.

En, afhankelijk van het soort auto, idd een tussenschot achter de voorste zitrij.
Bij een station moet dat een kopschot van ten minste 30 cm hoog zijn.

Ofschoon ik begrip heb voor de vragen en eventuele onduidelijkheid over het grijs kenteken, heb ik liever dat dat gesprek elders word voort gezet. ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Rechterdeur mag zover ik weet nog wel met raam, al zie je het steeds minder en waardoor je ook een giga dode hoek hebt gekregen !!
Linker zijdeur is een optie in algemeen en is inderdaad altijd raamloos.
Bij bedrijfswagen is twee zijdeuren altijd erg makkelijk, maar helaas kreeg ik die laatste 300 eurie er niet meer doorheen...

Bovenaan Onderaan