Op naar de volgende...

VAG-man

Forumguru
Hier in NL is de staat er enkel op uit om de burger kaal te plukken.

Maar wij hebben fatsoenlijke wegen en de Belgen niet. Vergeet dat niet.

Overigens, met enkel de achterbank verwijderen ben je er in NL niet. Links moeten alle achterste zijruiten dicht gemaakt worden en links mag de ruit achter de passagiersdeur doorzichtig blijven, al wat daar achter zit moet dicht.

Jij en @EdK vergeten nog één belangrijk punt voordat het grijskenteken mag worden.
De gordel bevestigingspunten moeten verwijderd worden. Soms moet de snijbrander hiervoor aan te pas komen.
 

Cordoba

Forumguru
@Eemspoort Om onder het verlaagde tarief te vallen moet de auto op het moment van aankoop/tenaamstelling wel minimaal 15 jaar oud zijn, als de auto bij wijze van spreken volgende week pas 15 jaar wordt, krijg je dat verlaagde tarief niet, en zul je het nooit krijgen voor deze auto, ook niet met trucs als de auto verkopen en weer opnieuw aankopen niet. Ik weet alleen niet hoe dit zit met nieuw kenteken en overkeuren i.v.m. grijs kenteken.

Een andere vraag: heb je met een diesel van 15 jaar geen problemen dat je niet overal mag komen in bijvoorbeeld Duitsland (ik begrijp dat je niet op R'dam vaart, dus geen probleem hebt, dat je daar de binnenstad niet in mag).
 

Eemspoort

Forumguru
@VAG-man : Klopt, de wegen zijn hier wel beter. Niet te mi is het hier wel belasting op/naast belasting, etc.
En ja, uiteraard moeten ook de gordels achter verwijderd worden.

@Cordoba : Oké, bedankt voor de aanvulling. De auto is 14-04-2005 voor het eerst geregistreerd, dus dat zit wel goed.
Maar bedoel je nu voor grijs kenteken of youngtimer-regeling?

De auto komt van origine uit Duitsland, de "Grune plakete" zit nog op de voorruit, dus ook daar geen probleem.
Ik vaar wel zeker ook naar en van Rotterdam, 020, etc. Echter, wij gaan zelden de "grote stad" in met de auto, dus lig ik daar ook niet echt wakker van. ;)
 

Desperado

Forumguru
Let wel; voor dei Grune plakete moet je officieel het papier erbij hebben waar deze op heeft gezeten. Zal wel loslopen met controle, maar als je er één tegenkomt op maandagochtend met een ongestelde vrouw dan kun je nog wel eens een boete krijgen. (die in vergelijking met de boetes in NL wss een lachertje is)
 

Eemspoort

Forumguru
Beste mensen, ik ben niet wereldvreemd en ik weet wel aardig hoe het allemaal werkt.
Met die grüne plakete wil ik maar zeggen dat ie er al 1 gehad heeft en een nieuwe geen probleem zal zijn. Tenzij natuurlijk de regels zijn aangescherpt, maar dat zie ik dan wel. Zoals gezegd, wij gaan nooit de stad in en op de routes waar wij meest rijden, zoals door Bremen naar huis, is geen milieu-zone te zien.

Het was niet de bedoeling van dit topic om uitvoerig over het grijs kenteken en alle voor- en nadelen te gaan praten m.b.t. milieu-zones e.d.
 

hemi24

Forumguru
Groen betekent Euro 4 of beter; die gaat heus niet geel worden hoor...

@Eemspoort : ga je die Benz wel op het dek krijgen qua gewicht..?
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Cordoba : Oké, bedankt voor de aanvulling. De auto is 14-04-2005 voor het eerst geregistreerd, dus dat zit wel goed.
Maar bedoel je nu voor grijs kenteken of youngtimer-regeling?

Ik bedoelde de youngtimer regeling, mijn broer is zzp-er en zoekt dus ook altijd auto's van 15 jaar en ouder. Ook al van andere zzp-ers gehoord, dat ze de fout gemaakt hadden om een auto niet helemaal volgens de regels aan te schaffen, waardoor de auto vervolgens nooit meer onder de regeling kon vallen voor de betreffende zzp-er, uiteindelijk heeft ie de auto verkocht aan een bevriende zzp-er die zo dus wel van de regeling gebruik kon maken. (Terugverkopen aan de originele zzp-eigenaar werkt niet, omdat het kenteken dan al eerder op naam van de betreffende zzp-er heeft gestaan)
 

Eemspoort

Forumguru
@hemi24 : Hij is maar een 100 kilo zwaarder dan de Superb, die is ook niet zo licht. ;) De achterbank en het schuif-kanteldak gaan er ook uit, scheelt ook een mooi stukje gewicht. Komt helemaal goedn. :)

@Cordoba : Duidelijk, dank voor de uitleg, dan kan ik dat voordeeltje ook nog mee pakken. :)
 

Eemspoort

Forumguru
Gisteren de Benz opgehaald en de Dodge achter gelaten. Ik moet zeggen, zo'n "oude" Mercedes rijd toch ook wel heel fijn.
Het is allemaal nog wat wennen, en er moeten nog wat puntjes op de i worden gezet, maar dat is te verwachten bij een auto van deze leeftijd en met deze ervaring.

Vandaag is de Superb opgehaald, ik was er zelf niet bij. Misschien maar beter ook... :thinking:
 

JeSko

Forumguru
Ja daar kan je best niet bij zijn, ik stond ook met tranen in de ogen toen ik de Pug voor de laatste keer zag, was dan ook wel mijn eerste eigen auto, dat hakt er wel even in raar maar waar.

Die Benz zal inderdaad vast nog net wat beter rijden dan de Skoda, als je echt luxe wilt zijn dat inderdaad vaak nog de beste auto's. Las laatst iets van een expert in auto's die stelde dat de luxe auto's van rond 2000 comfortabeler waren dan die van nu, vooral doordat de velgen standaard groter worden.
 

leon-cupra

Forumguru
Ja daar kan je best niet bij zijn, ik stond ook met tranen in de ogen toen ik de Pug voor de laatste keer zag, was dan ook wel mijn eerste eigen auto, dat hakt er wel even in raar maar waar.
Je moet vooruitkijken in het leven, niet achteruit. Als bij mij een nieuwe op de oprit staat, kijk ik al naar de volgende :deuk:
Maar er zijn er idd altijd die je bijblijven :jaja:
Ik had op mijn 23/24 een nieuwe Seat Leon. Een sportuitvoering. Speciale sportzetels met rood stiksel in verwerkt, mooie velg, sportonderstel, ... reed heel plezant. Amper een jaartje mee gereden door het verkrijgen van een bedrijfswagen ..... golf 4 sdi :banghead:
Het achterlaten van de leon "piekte" niet zozeer maar wel het eerste ritje in de golf :banghead:
 

Eemspoort

Forumguru
Gistermiddag nog even een klein ommetje gemaakt met de Benz, moet wel echt wennen aan het idee.
Maar wel een machtig fijne auto, gelukkig.








Er moeten wat kleinigheidjes vervangen worden, die zijn besteld En de radio-navigatie gaat ook vervangen worden, want die is simpelweg te veel verouderd en ik heb er geen navigatie-DVD bij. Bovendien werkt de bleutooth anders dan je verwacht, dus ik kan mijn telefoon niet koppelen.
Volgende week gaat de auto normaal gesproken naar de ombouwer voor grijs kenteken.
Daarna naar onze schadehersteller om de achterbumper en de koplampen aan te pakken.
Als de nieuwe onderdelen (motorkap-ster, mistlampen voor, bekerhouder, navi) dan binnen zijn kan ik dat er allemaal op freubelen. Dan zou het een knappe, frisse auto moeten zijn voor nog jaren plezier. :)
 

JeSko

Forumguru
Ik blijf dit een mooie statige auto vinden, en ik vind het echt wat hebben om met zo'n oudere klassebak te toeren, je ontspringt er de massa mee. Prima keuze gewoon. Merk je veel verschil met je S2?
 

Eemspoort

Forumguru
Dat vinden wij ook, inderdaad. Ondanks dat het een oudere auto is, rij je er niet mee voor paal.
Ik heb er niets over willen zeggen, maar we merken wel degelijk verschil.
Ondanks dat de Benz 6 jaar ouder is en 170.000 km meer ervaring heeft, rijd het toch behoorlijk comfortabeler.
De gebruikte materialen zijn ook net even wat fraaier. De auto voelt ook niet gedateerd aan als je er mee op pad bent.
Het enige wat de leeftijd echt verraad is het navigatie-systeem met lage resolutie scherm en dat ie een DVD moet hebben om te kunnen werken. En in de tijd van "automaten" met dubbele koppelingen voelt een echte automaat met koppelomvormer ineens heel anders. Maar ik vind het niet erg. Ofschoon de DSG een prima bak is, beviel hij niet altijd even goed, miste ik een koppelomvormer voor een wat soepeler schakelgedrag.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

eriktv

Forumguru
Mooi hoor, je zou ‘m de 15 jaar niet geven :thumbsup:. Ben benieuwd of je verschil gaat merken in reacties van andere weggebruikers: in Duitsland wellicht positief/je er langs laten maar in Nederland juist andersom. Ik stond echt te kijken van het verschil of je in een O1 (of eerder nog Nissan Sunny) rijdt of in een S2. Laat staat in iets met een Ster erop :D. Veel veilige km’s gewenst!
 

JeSko

Forumguru
Zeer zeker niet! Begrijpelijk, ach ik denk dat de meesten hier er wel tegen kunnen dat een Benz beter rijd, dat zit hem natuurlijk ook in de prijs en uitrusting, maar ook in dingen zoals dikker glas, betere allround isolatie en dergelijke zaken, dat geeft nu eenmaal een premium ervaring. Het scherm an sich vind ik best nog meevallen eigenlijk, het is nu niet dat het scherm in mijn S2 zo schitterend is, zeker als je thuis dagelijks met Oled schermen werkt valt het op dat het scherm in mijn auto matig is:nailbiting: maar inderdaad werken met DVD voor opstart is verouderd, maar dat ga je aanpakken en is helemaal niet onoverkomelijk.
 

JeSko

Forumguru
@eriktv

Dat heb je wel met vaak Duitse wagens, veel scheve blikken, ik zou het ergens nog wel leuk vinden haha. Trouwens in mijn huidige auto ben ik ook al eens brutaal de pas afgesneden door een getunede Clio, maar ik blijf altijd kalm onder zo'n situatie, de Clio stopte voor me aan het groen licht, wachte tot het oranje werd en schoot er vervolgens vandoor, waardoor ik nog aan het rood stond haha. Geniaal:deuk:
 

Eemspoort

Forumguru
In Duitsland werd meestal verbaasd gereageerd als ik er "even" langs wilde met de Superb.
Met de Benz val je daar niet op, en verwacht ik dus ook geen reacties.
Hier in NL zullen de reacties hooguit bestaan uit "Hé, een Mercedes heeft dus WEL richtingaanwijzers!" of "Die rijd wel langzaam voor een Mercedes...".
Ik heb al verschillende bumperklevers gehad. Ik rij over het algemeen gewoon de limiet. Schijnbaar verwacht men van een Mercedes dat ie (ver) over de limiet gaat. Ik stoor me er niet aan. Sterker nog, ik vind het wel komisch om niet aan de verwachting te voldoen. :D
 
Bovenaan Onderaan