Op naar de volgende...

Eemspoort

Forumguru
@WhiteSuperB : Klopt allemaal wat je zegt, maar ik wil "mijn" Superb niet af vallen. Ik heb er 5 jaar met ontzettend veel plezier in gereden en was hem ook nog lang niet beu. Er waren gewoon verschillende dingen die mij noopten een besluit te nemen, en dat is dit geworden. Niets noodzakelijks, overigens, maar gewoon voor de mentale huishouding. :laugh:
 

JeSko

Forumguru
Nog eens een vraagje @Eemspoort , ik zat te kijken naar de foto's van jouw S2 en ik zag dat die een start stop knop had, mijn S2 is jonger en de FL en ik moet nog gewoon sleuteltje draaien in het contact? Was dit dan een optie ookal destijds? Of heeft het te maken met het feit dat jouwe een automaat was en mijne een handbak?
 

Eemspoort

Forumguru
KESSY was toen ook al een optie op de Superb. Ik vermoed dat het standaard was op de Elegance Bussines Line of wellicht standaard op de V6.
 

JeSko

Forumguru
Aha vandaar, mijne is een Elegance maar geen business line denk ik, of inderdaad wellicht een logisch extraatje op de V6. Thanx:thumbsup:
 

Eemspoort

Forumguru
Graag gedaan. Overigens, ik meen dat je op alle Superbs KESSY wel aan kon vinken als optie, maar hang me er niet aan op.
 

JeSko

Forumguru
Zal bij mij vast niet aangeduid zijn dan, wel jammer op mijn auto, had hem compleet gemaakt :cry::D had het liever gehad dan het nutteloze automatisch inparkeren.
 

VAG-man

Forumguru
:ot: Bestaan daar filmpjes over dat automatisch inparkeren van een S2? Heb op YouTube wel eens gezocht. Hoezo beperkt systeem?
 

brepus13

Forumguru
De keren dat ik het gebruikt hebt op mijn S2 werkte het prima hoor. Mooi strak erin. Vind het een prachtige functie eigenlijk, handjes van het stuur en alles gaat vanzelf. Nodig? Nee... leuk? Ja!

van harte met de Benz!
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man



Eerste filmpje is met een DSG, tweede met een manuele. Ik vind het te traag werken, en de parkeerplek mag echt niet te nipt zijn, plekken waar ik hem inparkeer kunnen voor het systeem al te klein zijn. En als de plek groot genoeg is ben ik zelf veel sneller dan het systeem, weet niet of het met een DSG ook zo omslachtig is, ik denk dat dat heel wat vlotter gaat dan met een manuele. Volgens mij doet een DSG alles zelf, incl gas geven maar zeker ben ik niet, ik moet gas geven, koppelen uiteraard, en van mijn stuur afblijven. Activeren doe ik via een knopje naast mijn versnellingspook, en daarna richtingaanwijzer naar rechts waarna de auto bij het voorbijrijden de beoogde parkeerruimte scant.
 

JeSko

Forumguru
De keren dat ik het gebruikt hebt op mijn S2 werkte het prima hoor. Mooi strak erin. Vind het een prachtige functie eigenlijk, handjes van het stuur en alles gaat vanzelf. Nodig? Nee... leuk? Ja!

van harte met de Benz!

Maar jij had een automaat denk ik? Niet?
 

brepus13

Forumguru
Nou je raakt bijvoorbeeld geen stoepranden en ook in kleinere plekken stuurde hij hem er zonder problemen in.

zoals gezegd, nodig? Nee... leuk? Ik vind van wel. ( net als een camera, ook niet nodig maar wel erg leuk!)

nu maar weer ontopic voordat we een eigen automatisch inparkeren topic krijgen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Mijn Scala met DSG parkeert ook automatisch in, even leren vertrouwen, dat wel. Vergeet het nog soms te gebruiken.
Net als de achteruit- (achter-ruit?) camera. De lijnen op het scherm zijn erg exact, ik vertrouw er inmiddels op.
En met een stijve nek die verdraaid moeilijk te verdraaien is een échte uitkomst.

grtss
 
Bovenaan Onderaan