Onduidelijkheid in pakketten met extra luidsprekers

Mabel1908

Nieuw lid
Allen,

Als je op Google Prijslijstst Citigo 2012 of 2013 intypt, krijg je alle folders met de beschrijvingen van alle pakketten.
Let op de verschillen van het travelpakket!

www.abmulderbv.nl/prijslijst_citigo.pdf


http://www.skoda.nl/~/media/Skoda/Files/Prijslijsten/Prijslijst_Citigo.ashx

http://www.skoda.nl/.../Prijslijsten Modellen jan 2013/...

Gr, Mabel

p.s. Skoda/PON heeft aan mij (via de Dealer) doorgegeven dat het een productie/brochure fout is.
Dus ze geven toe dat het niet klopt!

Gr, Mabel
 

Hetzer

Forumguru
Dus moeten ze kosteloos vergoeden, en dat doen ze ook , lees in mijn geval en in het geval van Tones
 

Canon-Eye

Forumguru
Dus moeten ze kosteloos vergoeden
Productiefouten wel natuurlijk - want dan bouwen ze iets dat afwijkt dan waarvoor je volgens de bestelbon met aangevinkte opties recht hebt.

Maar brochurefouten...?
Daar staat toch altijd wel zo'n disclaimer in dat getoonde/beschreven uitvoeringen in de praktijk kunnen afwijken? Dat kan nog wel eens een lastige discussie worden voor iemand die toevallig een iets minder klantgerichte dealer (:xyxthumbs: ik ken ze) heeft getroffen dan jij...
 

Fabia

† In Memoriam
De extra luidsprekers zitten erin en het is echt een wereld van verschil. Het is absoluut de moeite waard om de 4 extra luidsprekers erbij te nemen. Nu nog de kosten vergoed te krijgen. Ga van het weekend een brief naar Pon opstellen.
 
De extra luidsprekers zitten erin en het is echt een wereld van verschil. Het is absoluut de moeite waard om de 4 extra luidsprekers erbij te nemen. Nu nog de kosten vergoed te krijgen. Ga van het weekend een brief naar Pon opstellen.
Waarschijnlijk is het al voorbij gekomen, maar dan heb ik het gemist. Weet jij wat de kosten zijn voor het inbouwen van de speakers?
Ik heb hem gewoon uit voorraad gekocht en wist dat er maar 2 speakers in zaten en vind het geluid nog niet eens tegen vallen, maar ik ben toch wel benieuwd of het de moeite waard is om de andere speakers ook in te laten bouwen.
Anders tuf ik maar eens een keertje langs de dealer om te vragen hoe of wat.
 

Fabia

† In Memoriam
Jammer dat je niet naar de meeting komt dan had je zelf ff kunnen luisteren. Ik kan het preciese bedrag niet helemaal zeggen omdat Rijnwoud ook voor een deel mee betaald. Volgens mij is het totale bedrag rond de 300 euro.
 
Ja zonde inderdaad! Vergelijken was niet gek geweest.
Voor de zekerheid ga ik binnenkort maar eens een prijsopgaaf laten maken.
 

Mabel1908

Nieuw lid
Vandaag een reactie van PON. Alle resterende speakers worden ingebouwd......kostenloos!
Let wel, toen ik mijn Citigo bestelde (eind september), stonden in de folder ( juli 2012) bij het Travel pakket nog alle speakers genoemd. Hoewel de auto pas in maart is afgeleverd, is hij besteld op die voorwaarden. Door een productiefout, waren ze niet ingebouwd.....dat gaat dus straks wel gebeuren.

Keurig afgehandeld door zowel PON als mijn eigen Dealer.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb vandaag een mail gestuurd aan Pon, hopelijk krijg ik het ook vergoed. Keep you posted.
 

Fabia

† In Memoriam
Helaas, de drie werkdagen zijn voorbij gegaan zonder bericht, ik heb maar ff een kleine herinnering gestuurd.

En vervolgens krijg je dit bericht weer binnen:

Pon.JPG :ahum:
 

Fabia

† In Memoriam
Het wordt steeds mooier:

Citigo.1.JPG

Nu wordt het: We streven binnen 10 werkdagen te reageren.:confused:......................
 

Fabia

† In Memoriam
Eind goed al goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geachte heer Weijgers,

Zojuist heb ik geprobeerd u te bellen. Helaas heb ik u niet kunnen spreken. Daarom wil ik u bij deze graag het volgende toedoen.
De kosten van € 185,- euro die nog openstaan betreffende het achteraf installeren van extra speakers zullen komen te vervallen. De ŠKODA organisatie zal deze kosten op zich nemen. Ik heb de dealer hiervan reeds op de hoogte gebracht en hij zal de huidige factuur intrekken.

Hopende u naar tevredenheid te hebben geïnformeerd. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dit graag. U kunt mij bereiken op telefoonnummer 033 - 43 43 703 of via skodaklantenservice@pon.com.

Ik wens u nog veel plezier van uw
ŠKODA Citigo.

Met vriendelijke groet,

Richard Braamburg
ŠKODA Klantenservice
 

Tallguy

Forumguru
Fantastisch nieuws! Gefeliciteerd Fabia!


Wij liggen nog in de clinch met onze dealer hierover. Er wordt momenteel gesteggeld over de folders van de Citigo die er blijkbaar dus in 2 uitvoeringen is. Los daarvan hebben we gewoon mbt het travelpakket recht op die 6 speakers en niet op 2 extra speakers in de achterdeur. Het is jammer dat onze dealer zich momenteel zo opstelt, vooral als je weet dat de Citigo onze 5e wagen is die we bij deze dealer hebben gekocht cq laten onderhouden.

Dat Pon schijnbaar ook nog eens met 2 maten meet richting de dealers (grote dealers lijken het wel voor elkaar te krijgen, maar kleine niet) is uiteraard erg vervelend voor de dealer, maar als klant hoef je daar niet de dupe van te worden...wij doen zaken met een dealer, niet met Pon. De dealer moet dit verder uitvechten met Pon en dit topic (o.a.) gebruiken tot zijn voordeel.

Wij laten het er echter niet bij zitten en blijven hier bovenop zitten totdat het geregeld is zoals het behoort nl 6 speakers zonder bijkomende kosten voor ons!
 

RobSmith

Nieuw lid
Uiteindelijk goed opgelost voor Fabia.

Het zou de importeur sieren (en vooral ook voor de toekomst tevreden rijders opleveren!) als ze nu richting dealers een opdracht doen uitgaan alle speakerproblemen zonder kosten voor de klanten op te lossen.

De verwarring is door de importeur veroorzaakt, niet door de klant(en).

Ze schermen bij de accessoire folder (blz. 5) met de omschrijving:

Radio Funky
CD-speler van audio CD's en MP3 audio bestanden,
AM/FM tuner met RDS systeem, Aux-in audio input op
het radio frontpaneel, monochroom display met groene
achtergrondverlichting, versterkervermogen 4 x 20 W
(1ST 035 156)

Dan mag je toch als koper verwachten (zeker bij een Elegance uitvoering, de duurste variant) dat er ook minimaal 4 speakers inzitten, niet?
 
Fabia, Dat is goed nieuws!
Van harte gefeliciteerd!
Zoals je in de posting van Kensei hebt kunnen lezen, zijn wij weer in discussie met onze dealer.
laten wij hopen dat wij over enige tijd hetzelfde goede nieuws kunnen brengen!
 

Tallguy

Forumguru
@Fabia: we hebben onze dealer reeds gemailed, na het leven van jouw bericht, over Richard. Keep you posted.
 
Bovenaan Onderaan