Onduidelijkheid in pakketten met extra luidsprekers

Hetzer

Forumguru
Hojo

Er ligen helemaal geen kabels alles moet aangelegt zelfs het paneel waar de achter speaker in moet ontbrak :eek:daarom duurde het wat langer.
De tweeters is een andere uitdaging die pon niet vergoed is ook niet eenvoudig want dat moeten er ook ander stijlen komen;).

toch vreemd dat Pon een verschil maakt, bij mij zijn de speakers achter en de tweeters voor Door Pon vergoed.
De montage van de tweeters is kindelijk eenvoudig, ze bestellen namelijk gewoon een complete a-stijl, waar de speaker al inzitten
De bedrading lag er bij mij wel in zowel voor als achter, het was gewoon een kwestie van plug and play !!!
 

Tino

Senior Member
Ik heb een 3 deurs mischien zit daar al verschil in heb zelf gezien dat er geen kabels aanwezig waren.
Kwam eigenlijk wel mooi uit we hebben gelijk een plus erbij getrokken voor mijn led kofferbak verlichting:).
 

cali05

Forumguru
Ik wil even kijken of er bij mij bedrading voor de speakers in de achterdeuren zit. Moet ik de hele bekleding verwijderen of kan dat op een simpele manier?
 

Tino

Senior Member
Het hele panneel er af of op een kier als de bedrading er ligt heb ik de speakers van mijn voordeur nog liggen;)
 

Tino

Senior Member
Ik heb hem voorzichtig met de hand iets open getrokken en dan met een breede schroefdraaier bij de dopjes iets heen en weer draaien.
evt even een doekje tussen de lak en schroevdraaier zie alfbeelding voordeur paneel.
deurpanneelCitigo.jpg

succes
 

hojo

Lid
Vandaag bij de dealer geweest om te overleggen over de mis communicatie t.a.v. de boxen. (ik heb er nu maar twee) Hij zet er voor noppes 2 extra in de achter deuren. Ik ben tevreden met deze oplossing.
Groeten, Hojo.
 

Tino

Senior Member
Dat is het belangrijks dat jij teverden met de oplossing bent en een stukje beter geluid
 

hojo

Lid
Ik had alleen die in de voordeuren en krijg die in de achterdeuren er nu bij. Eerlijk is eerlijk. Ook ik had beter moeten opletten bij de aankoop. Ik laat het hier nu bij.
Groeten, Hojo.
 
Ik vind het vreemd hoe iedere dealer hier anders op reageert. Bij mij zaten (Tour + mediapakket) er bij aflevering alle speakers al in. Dit was ook niet standaard en hiervoor heeft de dealer moeite moeten doen. Waarom hebben ze niet voor iedereen dezelfde oplossing? Fouten in de folder kun je als consument imho niets aan doen.
 

hojo

Lid
Volgens mijn dealer worden ze er zelf ook helemaal gek van. Waarom in de ene serie wel dit en niet dat. Laat staan dat in sommige series sommige zaken helemaal niet kunnen en het in b.v. een actie model weer wel blijkt dat het kan. Terwijl dit toch vaak afgeleid van een basis model. Ook in vergaderingen met de hoofddealers wordt dit aangegeven maar een luisterend oor blijkt ver te zoeken. Ik ga er maar mee leren leven.
Groet, Hojo.
 

Mabel1908

Nieuw lid
Ik ben nu een paar weken in bezit van mijn rode Elegance en het probleem met de speakers is (ook in 2013) nog steeds gaande.
Vanuit de dealer kreeg ik eerst te horen dat het €235,- moest gaan kosten om ze in te bouwen. Hierop heb ik PON aangeschreven.
PON heeft aangegeven dat het een productie/folder fout gaat en dat ze de speakers kosteloos gaan inbouwen.
Ik heb alleen nog de vraag bij ze uitstaan of dit nu om de 4 extra speakers gaat (2 achterin en 2 tweeters voorin). Ze geven zelf aan dat dit een fout is aan de Skoda kant en ik vindt dat ze dit dus ook (volledig) moeten gaan oplossen -> lees alle 4 de extra speakers inbouwen dus........

Je wordt anders in feite gestraft voor het feit dat je de duurste versie van de Citigo neemt.

Gr, Mabel
 

Fabia

† In Memoriam
Let bij het inbouwen wel op dat de luidsprekers in de voordeuren door woofers worden vervangen dit omdat je in de A stijl tweeters krijgt. Het klopt nog steeds niet met de ludisprekers bij deCitigo. Ook ik heb maar twee luidsprekers ipv zes.
 

Hetzer

Forumguru
Blijft typisch, dat het nog steeds niets is opgelost bij de Elegance..
Afgelopen jaar bij mij dus super opgelost door Hans Evers van Hoogenboom (Vepreda)
Zie hier bericht #69 van dit topic..
Het probleem , zal ik niet hebben in mij tweede Arctic, daar zitten er maar 2 in -;)

In mijn Elegance ook, slechts 2 speakers van voren.
Hans van Vepreda gelijk gaan bellen met de importeur, zij gaven aan reeds meerdere "klachten" gehad te hebben. De twee boxen zullen in de achterportieren geplaatst gaan worden, als "schade" vergoeding krijg ik nu ook de 2 tweeters aan de voorzijde er nu bij !!
De 4 boxen zullen 10 september worden ingebouwt, al met al weer super opgelost door Vepreda
 

Fabia

† In Memoriam
Ook ik heb maar twee luidsprekers in mijn Citigo Elegance. Komende vrijdag worden de ontbrekende luidsprekers ingebouwd maar moet wel een deel van de kosten zelf betalen. Nu wil ik proberen die kosten vergoed te krijgen van Pon dmv een brief. Heeft iemand hier ervaring mee of een voorbeeld brief voor me?
 

RobSmith

Nieuw lid
Bij het bestellen van mijn Citigo (komt eind april/begin mei) liep ik in de prijslijst ook al tegen tegenstrijdigheden aan.
Het lijkt er dan ook op dat de importeur het net zo ondoorzichtig wil maken als de telecom aanbieders het al jaren doen.
En vervolgens gaat de importeur dan met allerlei combinaties de mist in.
Zo zou volgens de prijslijst -op het moment van bestellen de meest actuele- het Travel pakket niet leverbaar zijn op de Elegance uitvoering.
In de computer kon de verkoper het wél aankruisen, maar dan was het bedrag slechts 50 Euro lager dan bij de Ambiance.
(310 i.p.v. 360)
En dat, terwijl er al een Radio Funky + 2 speakers in de Elegance uitvoering standaard meegeleverd worden.
En deze radio voor apart voor 220 Euro in de prijslijst staat.
Voor het Travel Pakket dus een fors lager bedrag overeengekomen.
'k Ben nu wél benieuwd naar de speakerbezetting bij aflevering......
 
Ook ik heb het zelfde probleem met de speakers!!
Heb Half November 2012 mijn Citigo Elegance besteld,en is de 1e week van van Maart dit jaar geleverd.
Er zitten alleen in de voordeuren speakers.
Heb het gemeld bij de dealer,en ben er nog mee bezig om de overige boxen (2x achterdeuren+2x tweeters in A-stijen) ingebouwd te krijgen.
Dealer gaf aan dat de Folder waar ik de auto uit besteld heb,oud was,en de nieuwe folder van eind November aan gepast is!!.
Heb de dealer ook aangegeven dat ik natuurlijk niet kan cq kon weten dat de folder verouderd was!!!
Dit houd nu in,dat koop men nu b.v een nieuwe Elegance,men het pakket met 4 extra speakers apart bij moet bestellen.
Kosten (vermeld in nieuwe folder 2013 zijn E 130,-.
Op dit moment zijn mijn dealer en ik zover,dat ik korting krijg bij inbouwen van 4 extra speakers.
Ik ben nu dus al een 1mnd bezig om het voor elkaar te krijgen,je word hier moedeloos van!!!!!!.
Word vervolgd...........
 
Bovenaan Onderaan