Onduidelijkheid in pakketten met extra luidsprekers

ze wilden me afschepen met smoesjes en dat het niet kon en weet ik veel wat nog meer. Dat er tweeters in moesten zitten (zitten er niet in).
Gewoon belachelijk. Maar goed naar nu schijnt hij nogal een slechte naam te hebben heb ik hier en daar venomen.....
 

Hetzer

Forumguru
@roos83, heb jij een Elegance ??

Klacht is overigens al bekend bij Pon, en word gewoon door hun opgelost, laat ze desnoods contact opnemen met Hans Evers van Vepreda.
 
Ja elegance met bijna alle pakketten behalve het media, smokers en geen sunroof (hoefde niet dat mp3 ding)
 
Gisteren mijn Citigo geleverd gekregen. Het is een Tour met mediapakket en ik beschik over 6 speakers, zoals de dealer zei 'zoals we hadden afgesproken'. Het geluid is beter dan verwacht! Wat me heel erg goed bevalt: muziek via Spotify, over bluetooth uit mijn iPhone naar de Navigon streamen. De volgende/vorige-knopjes werken dan zelfs! Ik ben super tevreden, binnenkort post ik even fotootjes van mijn aanwinst.
 

Giant

Forumguru
Onze nieuwe Citigo Elegance met media pakket heeft 6 speakers, 2 voor en 2 achter met voor 2 tweeters in de a-stijlen. De kwalificatie 'pakket' achter 'media' mogen ze wat mij betreft overigens achterwege laten. Ik vroeg eens aan een dealer (die hem uiteindelijk niet geleverd heeft) wat ik me bij de 'multi media houder' moest voorstellen, naast de 2 extra speakers. Ik kreeg toen het antwoord dat het om een docking station ging waar o.a. een iPod in paste. Ik zeg zit daar dan een aansluiting naar de Funky radio op? 'Natuurlijk meneer, u denkt toch niet dat u € 130,00 moet betalen alleen voor 2 speakers en een kunststof houdertje waar u uw iPod in kunt opbergen? Nee hoor, daarmee kunt u uw muziek van uw iPod op de Funky afluisteren en dat docking station heeft ook een laadfunctie voor de accu van de iPod.' Oké, dus mee besteld. Maar het blijkt nu toch slechts om een kunststof 'beker' met een sleuf erin te gaan, waar je je telefoon, iPod o.i.d. in kan zetten, maar geen enkele aansluiting of wat ook. Nog geen kabeltje meegeleverd om je device via de male mini jack aansluiting op de voorkant van de Funky mee aan te sluiten. Is dat ook de ervaring van anderen? Is er helemaal geen optie of accessoire om je MP3-speler op de Funky aan te sluiten, anders dan met een kabeltje aan de voorkant?
 

cali05

Forumguru
Ik heb een Tour met de move and fun. Via bluetooth kun je je muziek beluisteren met de Funky. Werkt fantastisch. €120 euro meer en 2 boxen minder maar dan heb je wel navigatie, boordcomputer, handsfree voor je telefoon en de mogelijkheid om je muziek af te spelen.
 

Tino

Senior Member
Vrijdag 28-9 de Citigo opgehaald een elegance met travel volgens folder 6 speakers helaas 2.
ze gaan het wel oplossen had ik maar eerder op dit forum gekeken had ik het voor het bestellen denk ik al op gelost en had ik er wel 6 gehad.
 

Tino

Senior Member
Maandag worden de speakers als nog ingebouwd :)( set geleverd door Pon ) fout van folder dus netjes opgelost door dealer:xyxthumbs:.
 

hojo

Lid
Hoi.
Ik heb inmiddels de citigo tour 5 deurs, 2 weken geleden opgehaald.
Het eerste wat mij opviel was dat er achter geen boxen in de deuren zaten. En dat leek me nu zo leuk. Maar goed, nu heeft het geen zin een discussie aan te gaan met de dealer wat er nu wel of niet precies is gezegd. Maar ik heb juist, omdat ik n.a.v. de gesprekken er van uit ging dat er bij de tour versie extra boxen zaten juist het goedkopere travel pakket gekozen. 299 i.p.v. 349. Volgens mij in overleg met de dealer. Voor die 50€ meer laat je dat natuurlijk niet lopen.
En ja, ook ik heb geen fotoclip (wat moet ik er mee, hahaha) en ook geen extra haakje bij het handschoenenvak voor een tasje. En ja, last but not least, geen in hoogte verstelbare veiligheidsriemen. Eerlijk gezegd waren deze laatste 3 zaken mij nog niet opgevallen tot dat ik bij dit forum terecht kwam.
Over de veiligheidsriemen ga ik binnenkort nog is even praten met de dealer.
Over de boxen heb ik gelijk de maandag na het weekend (de auto is zaterdag opgehaald) gebeld. De dealer was verbaasd (ik weet niet of dit kwam door mijn vraag of door dat ze er niet in zaten) en zou dit na gaan vragen. Ik ben later ook netjes terug gebeld met de mededeling dat ze er niet bij horen. Natuurlijk heb ik aangehaald dat ik juist voor het 50€ goedkopere pakket had gekozen omdat ik er van uit ging dat ze er al bij zaten etc. etc.
Wat waren er volgens hem nog de opties.
1) het multimedia pakket voor, ik meen, 130€ (maar welke boxen of tweeters zitten daar dan bij vraag ik mij nu af?
2) extra boxen achter in laten bouwen voor, ik meen, 200€
Maar in beide gevallen blijkt het niet meer mogelijk te zijn om deze boxen dan later te zien in de boordcomputer/media al waar je ze d.m.v. de assen (ik hoop dat ik dit goed zeg!) een kant/voor of achter, harder of zachter te zetten.
Ik heb mij in eerste instantie er niet druk over gemaakt maar wist toen ook nog niet van de andere 3 zaken die eigenlijk niet kloppen. Ik ga er komende week nog maar is over praten met de dealer. Maar als ik zo dit forum bekijk/lees dan valt er niet veel te halen. Wat niet kan kan niet.
Ik vraag mij namelijk af dat ALS ik wel het duurdere travel pakket had gekocht er dus wel extra boxen/tweeters bij hadden gezeten en of ze dan WEL zichtbaar zouden zijn geweest in de boordcomputer/media.
Ik zal wel zien. Weten jullie op mijn vragen de antwoorden, dan hoor ik het graag.
Doei, Hojo.
 

Hetzer

Forumguru
@Hojo, wat een onzin van je dealer !!!!
Zoals je in dit topic heb kunnen lezen, zaten er ook bij aflevering van mij Elegance slechts 2 boxen voorin.
Dit is keurig door mijn dealer (Vepreda Spijkenisse) hersteld.
Zij hebben de boxen in de achter portieren geplaatst en als compensatie voor het ""leed" ook nog eens extra de tweeters in de a-stijlen geplaatst.
Boxen worden gewoon herkend door de Canbus/Boordcomputer en zijn derhalve gewoon met via de audio "assen" in het Move&Fun systeem aan te passen.
De bewering van jouw dealer klopt niet echt......
 

Tino

Senior Member
Bij mijn elegance zaten ook maar twee speakers ipv de 6 die ik verwachte :(de auto staat nu bij dealer en de achterste worden nu geplaatst:).
Volgens mij wordt hier ook nog een stuk van vergoed door PON het duurd bij mij alleen wat langer want er bleek geen paneel achter te zitten om de speaker te bevestigen :eek:deze kom morgen binnen en dan is de klus na mij tevredenheid geklaard:xyxthumbs:
 

hojo

Lid
Alleen rest mij nu nog de vraag. Ik heb voor het goedkopere traffel pakket gekozen omdat ik er vanuit ging (terecht of onterecht n.a.v. de gesprekken. Dat zal ik dan maar in het midden laten) dat er bij de citigo tour al extra boxen/tweeters bij zaten. Volgens ons (ook vrouwtje lief) is daardoor expres voor het 50€ goedkopere pakket gekozen. Waarom meer betalen als het er al is?

Mijn vraag aan jullie is nu. Welk pakket had ik moeten nemen om met de Citigo tour in aanmerking te komen voor alle 4 de boxen en 2 tweeters.

En, als er in de folder staat dat er in hoogte verstelbare veiligheidsriemen zitten en ze zitten er niet in (of het nu kan of niet) dan schieten ze toch te kort?
Ik zou zeggen. Compenseer het maar met die boxen/tweeters.

Doei, Hojo.
 

Tino

Senior Member
heb hem net opgehaald extra speakers zitten er in netjes afgehandeld door Hegeman stuk beter geluid nu met vier speakers ipv 2.
Het werkt ook goed met fader voor en achter en balance links rechts
 

hojo

Lid
Hoi Tino.
Mooi dat het is opgelost.
Ik begrijp dat je 2 boxen achter in de deuren erbij hebt gekregen of heb je 2 tweeters in de A stijl erbij?
En nog een brutalere vraagje.
Waarom heb je geen 4 boxen en 2 tweeters.
Dit voor mijn duidelijkheid.En bovendien.
Liggen de draden al daar waar ze horen of moesten die nog getrokken worden.
Morgen ga ik is even praten met de dealer. Ik hoop op een prettig gesprek. Het resultaat zie ik dan wel weer.
Doei, Hojo.
 

Tino

Senior Member
Hojo

Er ligen helemaal geen kabels alles moet aangelegt zelfs het paneel waar de achter speaker in moet ontbrak :eek:daarom duurde het wat langer.
De tweeters is een andere uitdaging die pon niet vergoed is ook niet eenvoudig want dat moeten er ook ander stijlen komen;).
Ik zet zelf nog wel een paar tweeters erbij heb namelijk ook andere speakers zelf aangeschaft waar ook nog ander ringen voor nodig waren anders gaan de ramen niet meer open en deze hebben zij voor mij ingebouwd ipv de tweeters, ze moesten dus ook de voor speakers vervangen dat gebeurt anders ook niet.
De kwaliteit van de standaard audio speaker is oke maar eigen aangeschafte speakers klinken veel voller:cool:.
Succes bij de Dealer
 
Bovenaan Onderaan