Onderhoud / Uitvoering

NielsW

Lid
Yep, mijn dealer gaf ijn het boekje aan dat ik voor de eerste keer pas na 30.000 kilometer hoef terug te komen. maw geen kleine beurt nodig of ze hebben de interval zoals bij veel skoda diesels genomen, 30.000 dus.
 

FredV

Banned
@NielsW, dealerfoutje dus, en dat nadat je er al eerder op had gewezen en door hen werd bevestigd. Mooi fout helaas.
 

Captain Hook

Forumguru
Wel vreemd als in de pre facelift modellen wel een dergelijke regeling aanwezig was.
Nee hoor, da's toch niet vreemd?
Eén van kleine dingetjes om onderscheid te maken tussen de duurdere modellen (zoals O2) en de goedkopere (zoals Fabia en Roomster). Gewoon zaken weglaten.

En idd, als er LEDs gebruikt worden voor de dashboard verlichting kun je geen simpel draadgewonden potmetertje meer gebruiken om de helderheid van de verlichting (ouderwetsche gloeilampjes) te regelen. Dan zou er een PWM sturing ingebouwd moeten worden om de helderheid van de LEDs te regelen. En da's weer extra (lees duurdere) elektronika... :smirk:
 
Shell Helix Ultra Extra 5W-30 is wel voor volkswagen norm 507.00

Die zit er dus niet in.
En in winterse omstandigheden zou ik sowieso een 5w boven een 10w verkiezen

(en wat doet een discussie over led dashboardverlichting op een over onderhoud ???)
 

wanderer

Senior Member
heb zojuist de rekening van de 15000 beurt gekregen, 191,94€, er is castrol slx LL III olie gebruikt, duur spul, 4,5 l voor dik 100€....
 

Hetzer

Forumguru
Wat!?, 100 euro voor 4,5 liter :1884: ,als dat zo is dan ga ik het in de toekomst wel zelf verversen
 

wanderer

Senior Member
ben dan ook genept, zie op internet de volgende prijs:
5 flessen (1 ltr) voor € 40 (€8,00 per liter) excl verzending of zelf ophalen.....
 

Hetzer

Forumguru
alleen zal bij die 100 euro bij de dealer ook wel het arbeidsloon zitten ,neem ik aan tenminste.
 

wanderer

Senior Member
Dit was de rekening:
15000 beurt: 31,50
5W30 olie 4,5 liter a 19,70 = 88,65
AV ruitensproeier antivries: 2,75
Plug: 2,56
Vagtest uitlezen storingsgeheugen: 22,69
Filtereins: 9,56
Klein materiaal: 0,63
Milieuheffing: 2,95
Totaal: 161,29
BTW: 30,65
Totaal: 191,94
 

van_der_P

Senior Member
De vastgestelde prijs voor een kleine of 15000 km beurt is volgens het de site van Skoda 155 euro(pakketprijs) voor een diesel.
Waarom is deze dan zoveel duurder ?
 
Ik zie verschillende bedragen voorbij komen.Skoda werkt toch met vastgestelde prijzen voor de diverse onderhoudsbeurten, of toch niet?
 
Precies dat begin ik me nu ook aftevragen.
Waarom een onderhoudsprijslijst op de site als de dealers toch eigen prijzen hanteren?
 

wim-ned

Actief lid
Voor mij was ie:

Kleine onderhoudsbeurt uitgevoerd,€ 61,63
Filtereins (?) 9,56
Ruitensproeier antievries € 2,27
Shell Helix HX7 10W-40 € 48,15 (4,5L)
Schroef € 1,56
Sub totaal € 123,17

Kleinmateriaal € 3,08
Milieuheffing € 3,99

Totaal ex. € 130,24
BTW 19% € 24,76

Totaal Factuur € 155,00
 
Bovenaan Onderaan