haassie
Forumguru
Momenteel heb ik een superb 1.8 tsi. Ik heb bewust gekozen voor een benzine auto omdat ik dacht dat mijn jaarlijkse kilometrage zo rond de 20.000 zou komen te liggen. Echter nu na 13 maanden zit ik hier ruimschoots overheen....30.000km, ongemerkt toch links en rechts wat meer gereden.
Ik vraag me af waar nu het feitelijke omslagpunt ligt om diesel te gaan rijden uitgaande van een superb/octavia. bij voorkeur een 2.0. Bij een skodadealer gaven ze mij aan dat het omslagpunt vandaag de dag rond de 45000 ligt. Dat vond ik relatief hoog. Die km maak ik niet.
Tijdens mijn zoektocht naar mijn huidige auto kwam ik volgens mij via de anwb website zelfs goedkoper uit met een 1.6tdi....2.0tdi was net iets duurder. Kwam met name door het hogere gewicht en daardoor hogere MRB.
Aan de andere kant heeft het nog zin om diesel te gaan rijden met het steeds scherper aangehaalde milieubeleid. Ik rij per dag woon werk slechts 52 km
Ik vraag me af waar nu het feitelijke omslagpunt ligt om diesel te gaan rijden uitgaande van een superb/octavia. bij voorkeur een 2.0. Bij een skodadealer gaven ze mij aan dat het omslagpunt vandaag de dag rond de 45000 ligt. Dat vond ik relatief hoog. Die km maak ik niet.
Tijdens mijn zoektocht naar mijn huidige auto kwam ik volgens mij via de anwb website zelfs goedkoper uit met een 1.6tdi....2.0tdi was net iets duurder. Kwam met name door het hogere gewicht en daardoor hogere MRB.
Aan de andere kant heeft het nog zin om diesel te gaan rijden met het steeds scherper aangehaalde milieubeleid. Ik rij per dag woon werk slechts 52 km