Octavia RS230 kopen tips ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

philippe bakker

Forumguru
In Nederland kreeg je subsidie hé. Dat is nu afgelopen, dus ze zullen vanzelf uit het straatbeeld gaan verdwijnen hier.
Voor jou geen uitdaging trouwens, dus je mist niks!
Ik kom bijna nooit uitdagingen tegen. De uitdagers hier zijn 2.0 tdi's :) daar moet ik S nog niet voor gebruiken
 

vleier

Forumguru
Ik kan alleen de 700pk versie niet hebben vanaf stilstand. De 422 pk grasmaaier heb ik al 2x verslagen :tongue:. Het verschil is dan niet zo groot hoor, ze snappen er ook niets van. 1 van de 2 slachtoffers werd zelfs uitgelachen door zn vrouw, heerlijk is dat. Boven de 100 kakken ze sowieso erg in.
De 700pk versie heb ik ook een keer tegen gesprint op de snelweg. Bij het vertrekken vanaf 100 is hij even snel weg en kan ik enkel volgen, daarna veeg ik hem makkelijk op :D

Als ik al es een tesla tegenkom zit daar een 70 jarige in die halfdood is. Dus sportief rijden .... :( helaas

Weet niet hoeveel pk die van hem precies heeft maar is de P90D maar heeft laatst die update gedaan naar een P100D?

Ik kom bijna nooit uitdagingen tegen. De uitdagers hier zijn 2.0 tdi's :) daar moet ik S nog niet voor gebruiken

Ohja die van jullie heeft knoppen. IK heb alleen die schakelaar tussen mijn oren.

Ja ik ook niet. Da's nogal makkelijk.

ik laat het racen wel voor het circuit. Zondag voor het eerst met een eigen auto erover dus word nog wat.
 
Ik twijfel nog altijd TDI of TSI. Mijn ouders geven me de raad om voor diesel te gaan omdat ik tamelijk veel op de baan ben. Zelf neig ik eerder naar de benzine. Ik heb nog geen diesel rs gereden maar ik heb wat bang voor de beleving en rest waarde van de auto. Iedereen die ik hoor zou niet gauw meer een diesel kopen dus de 2de hands markt voor diesels wordt elk jaar kleiner en kleiner. Ook qua beleving heb ik niet direct het idee dat de diesel me veel gaat bieden. In de loop van de volgende dagen heb ik een testrit gepland dus hopelijk worden we er wat slimmer van. Kleur van de auto is de enige zekerheid voorlopig; rally green :tegek:
 

philippe bakker

Forumguru
Ik twijfel nog altijd TDI of TSI. Mijn ouders geven me de raad om voor diesel te gaan omdat ik tamelijk veel op de baan ben. Zelf neig ik eerder naar de benzine. Ik heb nog geen diesel rs gereden maar ik heb wat bang voor de beleving en rest waarde van de auto. Iedereen die ik hoor zou niet gauw meer een diesel kopen dus de 2de hands markt voor diesels wordt elk jaar kleiner en kleiner. Ook qua beleving heb ik niet direct het idee dat de diesel me veel gaat bieden. In de loop van de volgende dagen heb ik een testrit gepland dus hopelijk worden we er wat slimmer van. Kleur van de auto is de enige zekerheid voorlopig; rally green :tegek:
Als je die chipt haal je er vlot 230 pk uit. Das niet traag se
 

leon-cupra

Forumguru
Je maakt je zorgen om de restwaarde diesel en dan staat de kleur rally green al vast. Als er 1 kleur de waarde wel serieus laat kelderen is het wel rally green:nono:

Betreft restwaarde diesel/benzine, heb hier een populaire benzine (1.2 105pk) in een witte O3 combi staan. 3 jaar 33000km. Staat al 2 weken online. Quasi GEEN interesse. Denk dat belgie nog steeds een dieselland is en nog een tijdje zal blijven.
 

philippe bakker

Forumguru
Je maakt je zorgen om de restwaarde diesel en dan staat de kleur rally green al vast. Als er 1 kleur de waarde wel serieus laat kelderen is het wel rally green:nono:

Betreft restwaarde diesel/benzine, heb hier een populaire benzine (1.2 105pk) in een witte O3 combi staan. 3 jaar 33000km. Staat al 2 weken online. Quasi GEEN interesse. Denk dat belgie nog steeds een dieselland is en nog een tijdje zal blijven.
De gemiddelde auto koper in belgie gaat pas zijn aankoop gedrag wijzigen als hij het in zijn portemonnaie voelt en niet eerder
 

leon-cupra

Forumguru
De gemiddelde auto koper in belgie gaat pas zijn aankoop gedrag wijzigen als hij het in zijn portemonnaie voelt en niet eerder
denk zolang de diesel aan de pomp goedkoper staat dan benzine dat er idd nog steeds diesel zal gereden worden. En ook een diesel is nog steeds zuiniger dan een benzine, zelfs op korte stukken.
 

vleier

Forumguru
Als je lange ritten maakt (zoals ik het begrijp) dan zou ik gaan voor de diesel.
De beleving is goed van wat ik merk en 220pk is lang niet slecht hoor. Kan mij ergere dingen voorstellen
 

CDK

Forumguru
Ik twijfel nog altijd TDI of TSI. Ik heb nog geen diesel rs gereden maar ik heb wat bang voor de beleving..
Beleving in een benzine is factor 3 schat ik zo ;) Als ik een RS zou aanschaffen zou het beslist geen diesel zijn. Ik heb dat blok in een Superb gehad, maar het is hooguit vlot, er zit niets sportiefs aan. Gewoon je hart volgen als je de meerkosten van het benzineverbruik kan bekostigen. Is dat niet te overzien dan moet je je verstand maar volgen en voor de diesel gaan :)
 

philippe bakker

Forumguru
Beleving in een benzine is factor 3 schat ik zo ;) Als ik een RS zou aanschaffen zou het beslist geen diesel zijn. Ik heb dat blok in een Superb gehad, maar het is hooguit vlot, er zit niets sportiefs aan. Gewoon je hart volgen als je de meerkosten van het benzineverbruik kan bekostigen. Is dat niet te overzien dan moet je je verstand maar volgen en voor de diesel gaan :)
In mijn geval is die meerkost 2500 per jaar. De eigenlijke kost is nog duurder omdat een motor met minder CO2 voorbij meer aftrek van kosten zou zijn. Maar het moest maar zo plezant niet zijn
 
Update; Na eerder kennis gemaakt te hebben met een diesel vandaag dan toch een benzine gereden. Het ging om Rs245, de 245 is niet direct een optie, dus het ging hem vooral om de ervaring met de benzine versie. Eerste indrukken zijn echt overweldigend, als je uit een Fabia 3 komt en je kan dan rijden met een 245 gaat er een hele nieuwe wereld open. De auto zelf was niet uitgerust met DCC dus ook dat was mooi meegenomen omdat dat ook bij mij niet op het lijstje staat. Over de wegligging van de auto kan ik spijtig genoeg niet veel zeggen omdat het om een showroom model gaat en de banden blijkbaar op 4bar staan . Wel viel me op de auto enorm direct aan het gas hangt in de sport modus. Echt doorduwen met de auto heb ik niet gedaan omdat de auto net 35km had.
Maar al bij al mag ik zeggen dat ik voorlopig verkocht ben voor de benzine versie. In mijn geval wordt het de standaard 230 en niet de vandaag geteste 245. 20170929_113328_resized.jpg
 

CDK

Forumguru
Benzineversie snap ik, banden op 4 bar en showroom model die 2 hebben weinig met elkaar te maken lijkt me :pieker:
 

0ri0n88

Forumguru
Dat is genoeg voor een platte kant
Ja ook niet in de showroom staan nieuwe auto's natuurlijk vaak ergens een tijd stil
Ook dan kan het voorkomen dat je een platte kant krijgt. Tijdig verzetten is raadzaam dan en anders de hobbel in de band voor lief nemen. 2 tot 3 maanden is voldoende om dit al te veroorzaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan