Octavia RS230 kopen tips ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LT83

Forumguru
Zit volgens mij ook ergens rond die koers, 80% no claim korting ofzo.
Betaal 75per maand voor all risk met de Audi. Vind ik eerlijk gezegd nog prima te doen. Zijn ze uitgegaan van een cataloguswaarde van 85k. De later toegevoegde modificaties heb ik niet meeverzekerd.
120 per maand voor een fabia is ronduit schandalig te noemen, heb je goed marktonderzoek gedaan, en onderhandeld?
 

dirkie996

Forumguru
IMG_0607.JPG In verband met het verbruik van 'n 230 RS: bij korte stadsritten: 11 á 13 L/ 100km. Tijdens het verlof ( zo'n 4500km gereden) op franse snelwegen: 7,6 L / 100km ( 130km/u). In Spanje met snelheden 160 á 170 km/u : 10 L / 100km.
Bergpassen in Andorra in sportmodus: 16 L / 100km. Franse nationals en stukje snelweg met veel controles 7 L / 100km.
En nee, ik rijd niet als 'n oude sok, maar ook niet als 'n halve gare. En op die bergpassen kan ik je verzekeren, dat je met 230pk meer dan genoeg hebt.
 

philippe bakker

Forumguru
Bekijk bijlage 62464 In verband met het verbruik van 'n 230 RS: bij korte stadsritten: 11 á 13 L/ 100km. Tijdens het verlof ( zo'n 4500km gereden) op franse snelwegen: 7,6 L / 100km ( 130km/u). In Spanje met snelheden 160 á 170 km/u : 10 L / 100km.
Bergpassen in Andorra in sportmodus: 16 L / 100km. Franse nationals en stukje snelweg met veel controles 7 L / 100km.
En nee, ik rijd niet als 'n oude sok, maar ook niet als 'n halve gare. En op die bergpassen kan ik je verzekeren, dat je met 230pk meer dan genoeg hebt.
Das ook mijn verbruik. Maar die 7 lit is bij mij juist 2 keer per jaar op vakantie
 

dirkie996

Forumguru
Alles hangt af van je rijstijl. Als je korte ritten doet of steeds rijd met 'n mes tussen de tanden, weet je sowieso wat je verbruik zal zijn. Maar het is toch prettig om te weten, dat wanneer je op vakantie gaat en kilometers maakt, dat dit ook betrekkelijk zuinig kan. En dit zonder toegevingen te moeten doen, qua comfort en vlot met het verkeer mee kunnen. ( zelfs vlotter dan gemiddeld).
Een RS vergelijken met 'n Tesla, qua verbruik, dat begrijp ik nu niet goed. Iets van appelen en peren.....
 

philippe bakker

Forumguru
Alles hangt af van je rijstijl. Als je korte ritten doet of steeds rijd met 'n mes tussen de tanden, weet je sowieso wat je verbruik zal zijn. Maar het is toch prettig om te weten, dat wanneer je op vakantie gaat en kilometers maakt, dat dit ook betrekkelijk zuinig kan. En dit zonder toegevingen te moeten doen, qua comfort en vlot met het verkeer mee kunnen. ( zelfs vlotter dan gemiddeld).
Een RS vergelijken met 'n Tesla, qua verbruik, dat begrijp ik nu niet goed. Iets van appelen en peren.....
Ik doe 99% korte ritten en zit dus meestal rond de 11,5l. Mijn vrouw rond de 8 lit voor hetzelfde
 

LT83

Forumguru
Ja helaas ken ik weinig autos die betaalbaar zijn die een tesla eruit trekken aan het stoplicht.

Ik kan alleen de 700pk versie niet hebben vanaf stilstand. De 422 pk grasmaaier heb ik al 2x verslagen :tongue:. Het verschil is dan niet zo groot hoor, ze snappen er ook niets van. 1 van de 2 slachtoffers werd zelfs uitgelachen door zn vrouw, heerlijk is dat. Boven de 100 kakken ze sowieso erg in.
De 700pk versie heb ik ook een keer tegen gesprint op de snelweg. Bij het vertrekken vanaf 100 is hij even snel weg en kan ik enkel volgen, daarna veeg ik hem makkelijk op :D
 

philippe bakker

Forumguru
Ik kan alleen de 700pk versie niet hebben vanaf stilstand. De 422 pk grasmaaier heb ik al 2x verslagen :tongue:. Het verschil is dan niet zo groot hoor, ze snappen er ook niets van. 1 van de 2 slachtoffers werd zelfs uitgelachen door zn vrouw, heerlijk is dat. Boven de 100 kakken ze sowieso erg in.
De 700pk versie heb ik ook een keer tegen gesprint op de snelweg. Bij het vertrekken vanaf 100 is hij even snel weg en kan ik enkel volgen, daarna veeg ik hem makkelijk op :D
Als ik al es een tesla tegenkom zit daar een 70 jarige in die halfdood is. Dus sportief rijden .... :( helaas
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik kan alleen de 700pk versie niet hebben vanaf stilstand. De 422 pk grasmaaier heb ik al 2x verslagen :tongue:. Het verschil is dan niet zo groot hoor, ze snappen er ook niets van. 1 van de 2 slachtoffers werd zelfs uitgelachen door zn vrouw, heerlijk is dat. Boven de 100 kakken ze sowieso erg in.
De 700pk versie heb ik ook een keer tegen gesprint op de snelweg. Bij het vertrekken vanaf 100 is hij even snel weg en kan ik enkel volgen, daarna veeg ik hem makkelijk op :D
Ik heb dat met Ampera's en Golf GTE. Die snappen ook niet waarom ik zo ver uitloop met mijn standaard Octavia :deuk:
 

B.Stuurder

Forumguru
In Nederland kreeg je subsidie hé. Dat is nu afgelopen, dus ze zullen vanzelf uit het straatbeeld gaan verdwijnen hier.
Voor jou geen uitdaging trouwens, dus je mist niks!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan