Octavia RS

Kippie-style

Forumguru
Ik snap vaak toch de benaming cold air intake niet.
Zijn altijd aluminium buizen dat absorbeert warmte en toch word de lucht kouder zo tegen de natuurlijke wet in. Onder je kap word het warm zat namelijk. Hoe warmer de lucht hoe minder lekker de auto het vind.ik heb ook een keer een run gezien bij rica wateringen daar eerst cold air intake en daarna standaard filter waarbij bij de laatste de meeste pks behaald werden. Vervangingsfilter deed ook minder maar beter dan de cai. Ik ben dus wel benieuwd wat jouw ervaring dan is dirk.
 

dirkkroneman

Forumguru
Ja idd, het is mij dan ook voornamelijk om het geluid te doen. Maar is altijd moeilijk vergelijken.. Je bent toch weer ff een poosje bezig voor ie erop zit. Je kunt niet "1 op 1" vergelijken door een knop om te zetten. Door het aanzuiggeluid kan het bijv. ook sneller lijken voor je gevoel.
 
Dat is natuurlijk sowieso al een feit ;). Heb ooit ook een cold air intake gehad. Op zowel de clio als de twingo RS was vermogens winst geboekt(beide zijn op de bank geweest). De clio wat maar een 1.2 16V was had met het luchtfilter en pk winst van wel 3 paarden :tongue:, terwijl de twingo RS met zijn 1.6 16V (standaard goed voor 133PK) juist er 7 pk winst mee had behaald. Die kleine vermogens winsten merk je amper wat van hoor, ging mij persoonlijk meer op het geluid en tjonge dat producerende beide renaults destijds aardig :D
 

dirkkroneman

Forumguru
Zo, de intake is binnen gekomen vandaag :) Even de boel goed bekeken en dat past perfect kan ik zeggen. De boel opgemeten en een verloopstukje en het luchtfilter (K&N) zijn besteld. Hopelijk zijn ze snel binnen.. :D
 
Vermoed dat het bij de O2 net zo zal zijn als bij zijn voorganger. Door het plaatsen van een andere filter zal je denk ik de turbo nog beter horen opspoelen ;)
 
Idd, 246 hmm dat haalt de mijne niet hoor :thumbsup: . Heb alleen wel het idee als ik zo de snelheid zie oplopen dat dat bij mij vlotter gaat dan bij jou O2.
 
Bovenaan Onderaan