Octavia RS

dirkkroneman

Forumguru
Jaaa het rijdt als een tiet!! :D Haha idd nog ff de autobaaaaahn op geweest, 241; meer zat er niet in. Wel apart, daar hij voor de tuning ook al 239 kon. Maar goed, om de topsnelheid is het mij niet te doen. Hij rijdt nog veel soepeler als ie al deed en de power is heeeerrrlijk! :D Een tevreden man zit hier op de bank haha :)
 

ertromp

Forumguru
Mooi dat het goed gelukt is! Nog lang bezig geweest daar in Varsseveld? En nog leuke projecten gezien zoals die Rus die destijds z'n Golf liet aanpakken
 

dirkkroneman

Forumguru
Mooi dat het goed gelukt is! Nog lang bezig geweest daar in Varsseveld? En nog leuke projecten gezien zoals die Rus die destijds z'n Golf liet aanpakken
Haha nou exact diezelfde Golf stond er nog steeds/alweer! Dus weet niet wat ze daar allemaal mee doen.. Er stond nog een KTM X-Bow op de vermogensbank. Nog ff een kiekje van genomen ;)
uploadfromtaptalk1402600105645.jpg
 

dirkkroneman

Forumguru
Lekker Dirk, hoeveel paardjes heb je nu aan boord dan?
Geniet er van!
Weet ik niet, op mijn verzoek heeft Ronald ook nog de ontstekingswaardes aangepast. Dwz vervroegd. Dat betekent dat ik altijd 98 moet tanken, maar dat deed ik altijd al dus dat was geen probleem voor mij. Scheelde volgens Ronald nog een ca. 8 pk. Hoeveel ie er precies heeft zal in September moeten blijken.. Ik heb inmiddels een cold air intake besteld, nog even kijken wat voor filter ik daar aan ga gooien.
 

dirkkroneman

Forumguru
Mwah, ik zat eerst nog te twijfelen over een cold air intake. Collega wist mij afgelopen maandag toch nog te overtuigen, maar de afspraak had ik al staan. En het vermogen is gewoon al een dikke prima voor mij, weet niet of er nog (veel) meer vermogen uit te halen valt door "afstellen" na het monteren?
 

CDK

Forumguru
Op maat afstelling wil nog wel eens een paar verborgen paardjes te voorschijn toveren ja.... ;)
 

dirkkroneman

Forumguru
Tja ik weet niet, ik doe het meer voor het geluid. De gasresponse wordt iets beter, maar ik heb nog nooit keiharde bewijzen gezien van oem intake vs cold air intake (vermogensrun)..
 

Kippie-style

Forumguru
In principe met op maat kan je achteraf aanpassingen doen zonder weer te moeten chippen.
Bij celtemp zeiden ze hij begrensd nu op temp als ik downpipe neem kan die warmte beter kwijt dus automatisch meer pk's. Cold air intake ben ik niet zon fan van dan is front mount intercooler beter denk ik @ dirkkroneman.
 

VWim

Forumguru
Een universeel K&N filter heeft in meer gevallen vermogensverlies tot gevolg dan vermogenswinst. Of je dat helemaal kan voorkomen met je cold-air-intake weet ik niet.

In het verleden heb ik wel eens uitdraaien voorbij zien komen met verschillende filters, de conclusie was daar dat een standaard origineel filter eigenlijk de beste keuze is. Zeker als je het afzet tegen de investering.
 

dirkkroneman

Forumguru
Nou ik kan wel degelijk positief verschil merken met mijn K&N inlegfilter t.o.v. mijn standaard filter. Ben wel benieuwd naar die uitdraaien dan @VWim ;)
 

LT83

Forumguru
Inderdaad Corne, 17pk erbij door de K&N Typhoon kit, gemeten op de bank bij JD. Dat was een leuke verassing, wel exceptioneel veel te noemen, reken op ergens rond de 10pk, dat is wel reëel.
Wel leuk dirk, heb je nog iets om naar uit te kijken in Nuenen :)
 
Bovenaan Onderaan