Octavia RS

Bij de volgende meeting haal ik m'n reservewiel er wel uit, scheelt toch weer een paar kilo ;)
Maar wat @VWim zegt klopt deels wel, 0-100 ben je me kwijt dat weet @Luuk Thijssen ook wel, maar daar heb je ook niet zoveel aan, als je bij 160km/h ff een gasje bij doet val ik door de mand zonder de boost van een turbo, maar de vermogensopbouw van zo'n atmo maakt het zo heerlijk om mee te rijden, daarom heb ik geen 2.0 TSI gekocht.

De vermogens opbouw van een turbo is meer explosiever als je dat vergelijk met een atmosferisch blok idd. Zou persoonlijk stiekum niet anders meer willen hoor. Goed dat ik het weet, vervolg dus boven de 160 gas dieper intrappen en dan raak ik je vanzelf wel kwijt van mijn bumper :tongue:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Bij de volgende meeting haal ik m'n reservewiel er wel uit, scheelt toch weer een paar kilo ;)
Maar wat @VWim zegt klopt deels wel, 0-100 ben je me kwijt dat weet @Luuk Thijssen ook wel, maar daar heb je ook niet zoveel aan, als je bij 160km/h ff een gasje bij doet val ik door de mand zonder de boost van een turbo, maar de vermogensopbouw van zo'n atmo maakt het zo heerlijk om mee te rijden, daarom heb ik geen 2.0 TSI gekocht.

0-100 durf ik nog wel aan hoor Corne, maar op de eerste meters of bij accelereren vanuit een bocht in de lagere versnellingen zijn wij kansloos met onze voorwielaandrijvers ;)
 

LT83

Forumguru
Durven sowieso, bij warm weer en rechtstaande wielen maak ik zeker een goede kans om bij te blijven ;)
In de eerste versnelling verlies je waarschijnlijk wel iets, maar in de 2 maak je dat wel goed denk ik.
Als ik goed weg ben krijg ik hem net onder de 6 seconden naar de 100.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Kippie-style

Forumguru
0-100 waag ik me ook niet aan dat wegrijden blijft irritant. Rollende sprint is wel een leuke. @Corné heeft automaat dus zoveel beter om weg te komen.
Maar ben ook wel benieuwd hoeveel @Antera nu sneller is.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Irritant is het zeker wel ja. Vaak genoeg al een sprint bijna verloren omdat ie met slippende banden vertrok bij het verkeerslicht. Bij droog wegdek en eenmaal in zijn 2 geen last van meer. Bij nat wegdek hoef ik er niet eens aan te denken een sprint te trekken. Dan staat ie rustig tot in zen derde verzet met spinnende wielen :S.
 

LT83

Forumguru
Maatje van mij heeft nu een dashcam in zijn auto, is toch wel leuk.
Dit kwam hij tegen op de eerste avond dat hij ermee rond aan het rijden was....
 
  • Leuk
Waarderingen: TL@
Bovenaan Onderaan