Ik denk dat je niet wilt weten hoe sommige "petjes" leven om toch maar een dikke bak te kunnen hebben. De vrouw van mijn baas werkte vroeger op een sociaal woningverhuurbureau. Hadden zo ooit en geval, dikke BMW op de oprit van de sociale woning. Dikke lening op de bmw die netjes werd betaald en alle andere facturen werden gewoonweg niet betaald. Ze hebben dan samen gezeten met die mensen. Bekeken hun kosten en de mensen van het bureau stelden voor om toch maar die bmw weg te doen zodat de andere facturen betaald konden worden ... was een brug te ver, ze zijn kwaad weg gegaan en de facturen bleven onbetaald maar de bmw bleef op de oprit. En zoals philippe ook zegt, veel die nog thuis wonen en niets moeten afdragen aan de ouders. Nichtje uit mijn vriendin haar familie heeft ook zo een vriendje. Jaar of 21. Heeft onlangs een Scirocco R gekocht voor in het weekend. Zijn Audi A3 heeft hij behouden "aja voor naar het werk te gaan é". Betaalt meer dan 3000euro om zijn Scirocco te verzekeren. Daarnaast al ettelijke 1000den euro aan veranderingen gedaan maar als je dan vraagt "en al plannen om samen te wonen", dan loopt hij plots zeer snel weg. Hij weet wel waarom
Draait het of keer het zoals je wilt, het is gewoon een stereotype, en niemand kan dat vaststellen, het is enkel wat je zelf wilt zien en dus ook gelooft.
Zulke stereotypen, zie ik dagelijks op m'n werk, hier. En de jammerlijke realiteit is, dat dit nogal eens klopt. Maar nooit geen vooroordelen, de feiten spreken meestal voor zich.
@dirkie996 Ik ken er een hoop die dat stereotype tegengaan, het is net als beweren dat alle buitenlanders slecht zijn, alle hooggeplaatste corrupt zijn, en alle Skoda rijders saai zijn.
QUOTE Ik ben inderdaad meestal ‘n saaie Skoda RS rijder, anders zou ik teveel boetes moeten betalen. Maar zoals ik al zei, nooit geen vooroordelen hebben. Altijd baseren op de feiten, zo werkt ‘t systeem.
En tot nu toe elke keer ik zo een te verlaagde auto zie heeft de chauffeur een petje op . Elke keer. Wat voor iemand dat verder is daar oordeel ik niet over. Ik stel maar vast
@philippe bakker Dat Duits vind ik nu maar niks hoor, altijd een lelijke taal gevonden Aha het gaat jouw dus om het petje zelf, niet de achterliggende gedachte?
Ik zeg juist dat telkens ik een te verlaagde auto zie ik wel eens benieuwd ben wie daar mee rijdt. En dan stel ik elke keer vast dat ze een petje op hebben . Verder heb ik daar geen gedachten bij. Ik dacht eerst: met de lagere houding schijnt de zon in hun ogen en daarom een petje
Ik rij in mijn golf en in mijn Audi ook niet met een petje op. En mijn zoon doet ook geen petje op als hij met 1 van de 2 gaat rijden. Vaak wel op mijn boot als ik lekker ga varen, maar daar kleef ik ook lekker achter een ander en vaar te hard en haal rechts in.... dus echt “petjes” gedrag
Het gaat mij niet om de petjes. Het gaat mij om dat ik het verlagen van je auto zodanig dat de banden hoger liggen dan je wielkasten extreem lelijk vind.
Gaat het hier nou over petjes of de RS? @Peter-036 doe eens niet zelf mee met en maak er een petjes topic van