Octavia III RS

s-line

Forumguru
Je moet gewoon wel wat bijzonders hebben wil je hem zelf goed verkopen. Ik had destijds mijn rs te koop staan op marktplaats en was echt geen full options ook (motorisch standaard)maar zag er zo mooi uit hoe hij erbij stond kwa looks en strak, en ik vroeg zelfs meer als de andere rs’ en die er op stonden. Na 5 dagen reageerde er iemand die wel interesse zou hebben maar vond hem veel te duur in verlijking met de andere. Dus ik zeg tegen die jongen,het is wat het is maar ik weet zeker als jij hier komt kijken dat je verkocht bent, maar hij zegt nou ik kijk toch maar ff verder dan! Prima,zei ik succes met de zoektocht, en 2 dagen later bleef hij mij maar bestoken met berichtjes…zo van de andere hebben zelfs navi of vol leer etc etc en zijn goedkoper als jij…. Dus ik zeg kom nou maar gewoon kijken dan weet je waar we het over hebben, uiteindelijk zo gezegd zo gedaan en kwam hij toch kijken! Ik de auto op de afgesproken tijd ff weer netjes gewassen en shiny gemaakt, hij stapt uit voor de deur en ik zag het al aan zijn gezicht…. verkocht en zelf zonder maar een euro af te dingen. Dus je moet gewoon iets onderscheidens hebben dan lukt het wel maar als het er een 13 in een dozijn auto is moet je een lange adem hebben voor verkoop. De andere rs’en die er tegelijk met mijne opstonden hebben er ook allemaal nog zeker een jaar te koop op gestaan. Dat vond ik wel grappig om eens in de gaten te houden.
 
Laatst bewerkt:

JurgenM

Forumguru
Klopt, was bij mij ook zo. Reactie was matig en biedingen waren veel te laag. Uiteindelijk is de mijne verkocht aan de Skoda dealer waar hij in onderhoud was, voor de prijs die ik in gedachten had. Chanceke.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Heb het al eens gezegd : inruil is verliezen. Tegenwoordig moet je heel veel chance hebben om een verkoper te hebben die een risico durft te nemen naar inruil. Feit dat je zelf jouw O3 niet verkocht krijgt, zegt ook wel voldoende.

Wat een onzin zeg. Denk dat 80% van de auto’s wordt ingeruild. Waarom? Je hebt een auto en gaat op zoek naar een andere auto, dan is inruil vaak het gemakkelijkst.

En wat wil dat dan volgens jou zeggen.. Heb de Octavia echt al fors goedkoper aangeboden, als je dat vergelijkt met soortgelijke Octavia’s. Feit is meer dat ik er het een en ander aan gedaan heb, wat misschien niet eenieders smaak is.
Twijfel... volledig standaard maken en opnieuw proberen, en de opsmuk los verkopen?

Ontopic RS gerelateerd;

Er zijn weer wat vragen opgeborreld!

Wat houdt het ‘Challenge’ pakket in?
En kan ik onder ‘rijbaan wissel assistentie’ blind spot begrijpen?
Was een standkachel een optie, of is het normaal dat deze achteraf ingebouwd wordt?
 

leon-cupra

Forumguru
@HarrieSkoda je leest mijn tekst verkeerd. Inruil is idd gemakkelijk en de meeste ruilen idd hun wagen in bij de verkoper/dealer maar weet dat wanneer je inruilt steeds minder krijgt dan wanneer je zelf verkoopt. Tegenwoordig is het aardig zoeken naar een verkoper die een risico aandurft en beduidend meer wilt geven dan zijn concullega’s.

Dat je je dan ook geafronteerd voelde bij de vorige verkoper betreffende de inruil … als jij amper zelf jouw wagen verkocht krijgt, zelfs tegen de goedkoopste prijs, dan moet een dealer een serieus risico nemen om jouw wagen over te nemen en te verkopen. Dan is toch logisch dat de inruil laag is.

auto’s verkopen is tegenwoordig veel chance hebben.
 

s-line

Forumguru
En een dealer wil niet graag een “aangepaste” auto inruilen omdat voor hun die markt helemaal beperkt is. De meeste mensen die bij een dealer kopen willen een originele (lees standaard) auto hebben en geen “gepimpte”
Dat heb ik ook mee gemaakt bij het inruilen van mijn gepimpte Seat Altea op de octavia RS, die dealer wilde ook alle originele spullen erbij hebben om hem weer origineel te maken als hij niet zou kunnen verkopen zoals hij er toen uitzag
 

Rallye

Forumguru
Challenge pakket is extra leer, zwarte velgen en de stopwatch in de maxidot. Is in Nederland nooit geleverd. Ik heb er ook één.

Standkachel kan OEM, maar is in sommige landen niet als extra leverbaar. In Duitsland gewoon bestelbaar (en aanmerkelijk goedkoper als achteraf inbouwen). In Nederland wil Pon dat niet (maar voor de Golf wel). Commerciële motieven? Ik hoor het u zeggen. Mijn standkachel is ook achteraf ingebouwd.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Wat bedoel je met ‘extra’ leer @Rallye ? In de auto waar het hierbij beschreven staat zit Alcantara. Ook zitten er geen zwarte velgen onder maar de antraciete Gemini’s en stopwatch in de VC durf ik niet te zeggen (staat niet op de foto’s).

Dan gok ik dat de standkachel van deze auto origineel geleverd is, aangezien er geen voorruitverwarming in zit. Zal wel een bewuste keuze zijn geweest.

Nog 3 vragen erbij;
- zo te zien heeft de O3 FL vRS vanaf 2020 een vernieuwd motorblok erin zitten. Is dit het blok wat ook in de O4 vRS zit? Kan de verschillen niet ontcijferen want het blijft een 245.
- verschil DSG6 of DSG7; waarom zijn ze van 6 naar 7 gegaan? Milieu eisen?
- ik zie bij dezelfde vRS uitvoeringen (245pk) verschillende gr/km co2 staan. Super irritant en hoe is dit mogelijk? Je zou zeggen dat het dezelfde uitstoot zou zijn. Scheelt aanzienlijk in de BPM namelijk!
 

leon-cupra

Forumguru
Denk dat sommige nog adverteren met de NDEC waarden en anderen met de WLTP. is er in NL ook geen regeling vanaf welke inschrijvingsdatum met welke waarde dient rekening gehouden te worden?
 

HarrieSkoda

Forumguru
@leon-cupra

Bron Autoweek:
"Vul tenminste één van onderstaande velden in. Toelatingsdatum na 1 juli 2020, dan altijd de WLTP-waarde. Valt de toelatingsdatum voor 1 juli 2020, dan moet altijd de NEDC-waarde ingevuld worden. Valt de toelatingsdatum tussen 1 september 2018 en 1 juli 2020 dan mag indien bekend beide, er worden dan 2 berekeningen gemaakt."

Ik zie echt uiteenlopende Co2 g/km op de Duitse AutoScout. Snap er helemaal niks van!

@Rallye Geldt dit voor de PFL of ook voor het FL model?

Iemand die iets meer kan vertellen over de verschillende soorten blokken welke volgens mij in 2020 doorgevoerd zijn, en waarom weer DSG7 ipv. DSG6?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Merci!

Blijft mij wel even onduidelijk waarom ze voor zowel 6 en 7 bak hebben gekozen, én wanneer deze ‘switch’ is geweest. Vanaf een bepaald jaar? De 230 6 en 245 7? Weinig duidelijkheid over te vinden.

Ander vraagje; remmerij (schijven en blokken) van een 245 uitvoering bij 42xxx vervangen. Dat is best tijdig, of ligt dat aan mij? (Interpretatie hard rijden/hard remmen = snel slijten).
 

Rallye

Forumguru
Dat is inderdaad vrij vlot, maar de schijven kunnen ook krom geweest zijn, zeker bij een automaat (voet op de rem houden na een hardere remactie).
 

leon-cupra

Forumguru
Kan ook gewoon te maken hebben met de ritten die je doet. Als je (in combinatie met vlotte rijstijl) heel veel moet remmen, zal er ook wel meer slijtage zijn.
Mijn banden waren ook veel sneller versleten dan bij anderen …. combinatie rijstijl en ritten.

Niet wakker van liggen .. als ze al vervangen zijn , ben jij van die kost weer een lange tijd vanaf ;)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Niet iedereen heeft zoveel centen dat die een M2 kan halen.

Particuliere verkoop is lastig, en ik kan het niet veroorloven om 2 auto’s (en dus kosten) voor de deur te hebben staan.

Een auto met mijn wensen is voor mij in NL onbetaalbaar, vandaar goed huiswerk doen van potentiële klanten in Duitsland.

Stoor je je eraan dat ik graag goed voorbereid op pad ga? Ik houd niet zo van verassingen namelijk..
 

leon-cupra

Forumguru
@HarrieSkoda je moet je niet zo aangevallen voelen. Was gewoon een vraag.

en die sneer mbt mijn M2. Denk je dat mijn M2 er zomaar komt? moet ook hard werken en efficiënt omgaan met mijn geld om zoiets te kunnen kopen. Mijn geld groeit ook niet aan de bomen in mijn tuin.
 
Bovenaan Onderaan