Octavia III RS

Timmer

Donateur
@MaxN Ik heb de vrs245, met ACC zonder lane assist ;)
De 245 heeft ook een mechanisch sper tegenover een elektronisch gestuurd sper in de 230.
Dsg 7 vs dsg 6 (dacht ik)
 

JeSko

Forumguru
Houd het ook bijna dagelijks in de gaten, wat mij verbaasd zijn de maar niet aflatende prijzen van de RS, onder 12.000 vind je er geen, Diesels dan nog op de koop toe, allemaal vanaf 14.000 en veel hoger. Velen blijven ook lang te koop staan. Een jaar geleden begonnen ze te zakken in prijs, maar die daling is gestopt.
 

Timmer

Donateur
Als ik de mijne nu zou moeten verkopen, dan moet die toch ook ergens 28-30k gaan halen :tongue: 16k km, 2jr oud, en quasi nieuwstaat met enkele cosmetische upgrades ;)

zijn ook gewoon goeie auto's, en betaalbaar ivm andere merken :yeehaa:
 

JeSko

Forumguru
@Timmer

Ja maar uwe is nieuwer, de zware versie en Benzine, ik heb het over degene die eventueel voor mij betaalbaar zouden zijn, 2.0tdi, bwjr 2013-2015, en dan 184 pk. Maar die willen maar niet deftig zakken in prijs. Vragen ze nog los 15.000 euro voor met dik 100.000 km erop, Euro 5 Diesel.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko komt gewoon omdat de nieuwprijs van een RS de pan is uitgeswingt en de grote populariteit van de RS.
Als je weet dat mijn RS jaar of 4 geleden netto 29k gekost heeft (220pk met de normale opties) en dat een 03 245pk gemakkelijk tegen de 38k zit … tja dan blijven de tweedehandsprijzen hoog.
 

Duijzer

Donateur
Klopt wel dat de daling in prijs gestopt is. Toen ik mijn RS 3 jaar geleden kocht, betaalde ik net op de 20k incl. invoeren. Als ik nu kijk wat ze voor een Tdi van 2014 met die km's in Nederland vragen, dan is het geen slechte aankoop geweest. Destijds waren de prijzen (zeker in DLD) laag omdat men dacht dat de markt in zou storten vanwege de milleuzones. Maar ook daar stabiliseert de markt en zie je ook die extreme prijsdalingen niet meer.

En ik ben er nog elke dag blij mee. Ik rij eigenlijk te weinig voor een diesel, maar dat koppel....Bijna 500 Nm is zo lekker als je op een B-weg even een vrachtauto voorbij wil...Ja, een Superb 280 triggert wel eens, maar ik ben m'n RS nog lang niet zat. Zo'n Eniaq is ook best mooi, maar 160 topsnelheid is voor mij echt een afknapper... Als daar ooit nog een RS van komt die als een elektrische raket naar de 200 schiet ga ik weer nadenken.
 

JeSko

Forumguru
@Duijzer

Ja ik was me al in de handen aan het wrijven, stel je voor een comfortabele cruiser als de Superb voor de deur en een mooie snelle RS ernaast ;) maar de daling stopte plots en is gestabiliseerd, jammer voor mij, goed voor degene die al een RS bezitten. Voor een S2 vragen ze, vind ik, ook nog goed geld ( in BE met normale km standen tussen 8000-13000 ), al zijn ze niet happig meer om er eentje over te nemen, Euro 5 schijnt ook al moeilijk te liggen. Maarja 2025 dan is mijne al 11-12 jaar, restwaarde is dan toch export.
 

Janno

Forumguru
Kun je nog blij zijn dat je niet in Nederland woont, hier wordt ons het vel al helemaal over de oren getrokken :tongue:
 

JeSko

Forumguru
Haha ja inderdaad @Janno heb medelijden met jullie, als je in NL een RS rijd word je wellicht al snel gezien als vermogende burger, hier rijden die van de grijze wijk met een Audi A8 :deuk:
 

Janno

Forumguru
Helaas maar waar... als ik in België rijd denk ik af en toe inderdaad dat jullie auto's gratis krijgen bij een pakje boter ofzo haha :tongue:
 

leon-cupra

Forumguru
Klopt @leon-cupra , VW Scirocco heeft me altijd getrokken, maar niet praktisch met twee kids in the back :tongue:
Niet naar zien. Jouw twee kids zijn nog klein. Hebben nog geen beenruimte nodig. Enkel wat lastiger om ze erin te krijgen maar ze beginnen toch op een leeftijd te komen waarin ze zelf in de wagen kruipen. Voor de gezinsuitstapjes zal er wss toch altijd de superb genomen worden.
En een Scirocco is zo dik hé. Plat op de buik … mooie velg … :dankje:
Zelf ook altijd gek van geweest. Ook nooit gekocht om dezelfde redenen … achteraf steeds spijt van gehad.
 
Bovenaan Onderaan