Octavia III RS

s-line

Forumguru
Ik rij in mijn golf en in mijn Audi ook niet met een petje op. En mijn zoon doet ook geen petje op als hij met 1 van de 2 gaat rijden. Vaak wel op mijn boot als ik lekker ga varen, maar daar kleef ik ook lekker achter een ander en vaar te hard en haal rechts in.... dus echt “petjes” gedrag
 

leon-cupra

Forumguru
@s-line , zelfs geen klak?? :D
klak1.png
 

philippe bakker

Forumguru
Het gaat mij niet om de petjes. Het gaat mij om dat ik het verlagen van je auto zodanig dat de banden hoger liggen dan je wielkasten extreem lelijk vind.
 

JeSko

Forumguru
Blauwe O3RS combi in Olmen, en een Rode Fabia Monte Monte Carlo 2, zijn van dezelfde eigenaar, iemand van hier? Zie ze altijd staan aan een huis achterin in Olmen ( ga uiteraard het exacte adress niet meedelen ) , heb daar vroeger op een 800m vandaan gewoond.

Mooi wagenpark!
 

HarrieSkoda

Forumguru
Even wat leven in dit topic blazen.

Heb een leuke vRS zien staan en er wordt geclaimd dat er 'Elektrisch variabele schokdemperafstelling' op zit. Is dit te controleren via het infotainment? En hoe moet ik me dit dan precies voor me zien? Bedoelen ze hier het welbekende DCC mee, waar iedereen zo'n lof over heeft, en er wordt gezegd áls je de keuze hebt dat dit erop zit, je het zeker moet doen?

Verder vroeg ik me af, hoe te zien is of er lane assist en verkeersbordherkenning op zit, aangezien dit tegenwoordig via het middelste gedeelte van de grill gaat? Of is dat gedeelte enkel voor de ACC?

En de sper, waar zo vaak over gesproken wordt, hoe is te zien of deze erop zit?

Verder vraag ik me nog maar een keer af wat nou het grootste verschil is tussen de 230 en 245. Is dat enkel DSG6 tov. DSG7, of heeft het nog meer verschillen? Sommige zeggen ook weer; krijg je de kans, neem een 245.

Probeer het even helder voor mezelf te krijgen, hulp is altijd welkom!
 

Janno

Forumguru
Ik ben ook nog maar nieuw met de RS, maar zal proberen wat vragen te beantwoorden.

1. Ja daarmee zullen ze idd DCC bedoelen, als het goed is zie je dan een RS knop op het knoppenpaneel die het desbetreffende scherm oproept op het infotainment systeem
2. Lane assist kun je oproepen door links op de knop te drukken van je richtingaanwijzer
3. Verkeersbordherkenning zie je (volgens mij) als je het verkeersbord in het dot matrix scherm voor je ziet. Ik weet niet of dat er ook komt te staan als je deze niet hebt door de navigatie?
4. Sper heeft voor zover ik weet de 220 niet en de nieuwere (230/245) wel. Net als bij de Golf 7 GTI heeft alleen de GTI Performance deze wel, PK's komen ook overeen, resp. 220 en 230PK.
5. Weet ik niet precies, maar volgens mij heeft ook het interieur een upgrade gehad. Van leer naar alcantara meen ik. Voor de rest een nieuwer infotainment systeem (MIB1 vs MIB2/MIB2.5?).
 

MaxN

Donateur
@HarrieSkoda volgens mij heeft ACC bij Skoda altijd in combinatie met lane assist. de DCC kun je idd zien in de Columbus als je op de vRS knop drukt voor de rijmodi.

En de 245 heeft de goede sper, volgens mij zelfs mechanisch en niet alleen elektrisch.
Succes in Naarden ;)
 

MaxN

Donateur
Verdwijnt vanzelf van mijn favorieten lijstje op AutoScout24 als de auto verkocht is ;). En dan hopelijk verschijnt de auto hier op het forum.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Oh dus het is niet gek dat het m’n interesse had gewekt?

Vertel, wat deed het hem dat hij op je favorieten lijstje stond. Erg nieuwsgierig naar!
 

MaxN

Donateur
Alles, bij voorkeur Skoda’s, boven de 200pk wekken mijn interesse op AutoScout24. Daarna rustig de foto’s en opties bekijken en dan wordt het lijstje rap korter.
Een O3 RS FL, maar denk nog liever een S3 met 2.0TSI zou ik graag als opvolger zien van de huidige O3 RS TDI.
 
Bovenaan Onderaan